alstar Skrevet 17. juli 2004 Del Skrevet 17. juli 2004 Tenkte å kjøpe meg en ny DVD spiller, og lurte på om noen har noen tips. Den skal koste under 3000 kr. I tillegg til standard lesefunksjoner, skal den kunne lese: DVD-R\RW, DVD+R\RW, SVCD, DiVX Fint hvis noen som driver mye med DVD-brenning har noen gode erfaringer eller forslag Lenke til kommentar
Morten K Skrevet 17. juli 2004 Del Skrevet 17. juli 2004 Jeg har hatt mange dvd-spillere de siste årene.Kjøpte meg nettop denne og er svært fornøyd med den.Det er den beste spilleren jeg har hatt uten tvil.Man skulle tro at den koster mye mer.Designet er også helt rått med aluminiumsfront og fjernkontroll i aluminium! Om den tar DiVX er jeg litt usikker på. Lenke til kommentar
b-real Skrevet 17. juli 2004 Del Skrevet 17. juli 2004 Flyttes Annet om Hardware til Lyd & Bilde->Video. Lenke til kommentar
alstar Skrevet 17. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 17. juli 2004 Jeg har hatt mange dvd-spillere de siste årene.Kjøpte meg nettop denne og er svært fornøyd med den.Det er den beste spilleren jeg har hatt uten tvil.Man skulle tro at den koster mye mer.Designet er også helt rått med aluminiumsfront og fjernkontroll i aluminium! Om den tar DiVX er jeg litt usikker på. Hmm. Den så fin ut, men står ingenting om at den spiller DiVX.. Ellers hadde jeg kanskje kjøpt den. Takk for tipset hvertfall BTW, noen som har erfaring med KiSS-spillere? Lenke til kommentar
Royal Skrevet 17. juli 2004 Del Skrevet 17. juli 2004 (endret) Bruker selv denne Kiss dp508, men du vil kanskje ha en "ren" dvd spiller? Tror den leser DVD-R\RW, DVD+R\RW, men har ikke testet dette selv. Ellers er jeg kjempe fornøyd med spilleren etter å ha oppgradert til nyste frimware. 80Gb hardisk og 10/100 nettverk Edit: Den har spilt av alle video formatene som jeg har prøvd. Endret 17. juli 2004 av Royal Lenke til kommentar
Shuttle Skrevet 17. juli 2004 Del Skrevet 17. juli 2004 (endret) http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=124562&cks=PRL JVC DVD-spiller XV-N315 Sort Progressiv PAL, DivX, 10bit, JPEG, MP3 Den er meget bra:) Endret 17. juli 2004 av Shuttle Lenke til kommentar
Morten K Skrevet 17. juli 2004 Del Skrevet 17. juli 2004 Jeg har hatt mange dvd-spillere de siste årene.Kjøpte meg nettop denne og er svært fornøyd med den.Det er den beste spilleren jeg har hatt uten tvil.Man skulle tro at den koster mye mer.Designet er også helt rått med aluminiumsfront og fjernkontroll i aluminium! Om den tar DiVX er jeg litt usikker på. Hmm. Den så fin ut, men står ingenting om at den spiller DiVX.. Ellers hadde jeg kanskje kjøpt den. Takk for tipset hvertfall BTW, noen som har erfaring med KiSS-spillere? Ring Hi-Fi Klubben å spør.Du kommer til å bli strålende fornøyd med Cambridge spilleren hvis du kjøper den,det kan jeg garantere.Jeg kan også nevne at flere av spillerne jeg har hatt tidligere har det vært mye støy av (man hører surring når dvd platen går rundt),mens Cambridge spilleren er lydløs (hvis du ikke legger øret helt inntil den da). Lenke til kommentar
Lugmeister Skrevet 17. juli 2004 Del Skrevet 17. juli 2004 (endret) Har akkurat kjøpt kiss dp-508 og er storfornøyd. Den har 80 Gb harddisk som man kan legge filmer/mp3 og bilder på og støtter divx/xvid osv. Kan streame filmer/mp3/bilder fra en pc over nettverket med å bruke det innebygde nettverks kortet og kjøre et link program på Pc'en. Ellers så samarbeider kiss og nullsoft som lager winamp, dp-508 kan streame radiolanaler over nettet med nullsoft software i spilleren. http://www.netshop.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=1536 http://www.kiss-technology.com/ Edit: Retta litt på setningsoppbygging Endret 17. juli 2004 av Lugmeister Lenke til kommentar
alstar Skrevet 17. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 17. juli 2004 kiss dp-508 høres bra ut Hvor kjøpte du den fra a? Netshop? Lenke til kommentar
Lugmeister Skrevet 17. juli 2004 Del Skrevet 17. juli 2004 (endret) Netshop Ja ligger under lyd og bilde/dvd spillere. annen fordel med dp-508 er at man lett kan oppgradere firmware med å laste ned en iso fra nettet og brenner den på plate og starter spilleren med denne i og da booter spilleren på denne og får valget om du ønsker og oppgradere firmware. Specifications • Full DVD/MPEG-4/DivX®/XviD/CD/MP3/Ogg Vorbis/CD-RW/DVD+-RW compatibility • JPEG Picture CD viewing • Progressive Scan Video Out • Time Search • Playback Control: Play/Pause/Stop/FF/RW/NEXT/PREV • Repeat Playback • Slow Motion • Title/chapter select • Parental lock, Multi Language, Multi Subtitle, Multi Angle • Remote Control • TV Type (PAL and NTSC) • Configuration Setup Menu • Aspect Ratio (4:3 Pan and Scan, 4:3 Letter Box and 16:9 Wide) • S-Video Output • Composite Video Output • Component via SCART Output • RGB via SCART Output • Dolby Digital, MPEG Audio Decoding • Dolby Digital/MPEG 5.1 Digital Output • S/PDIF Outputs • Analogue stereo • Ethernet 10/100 • WebRadio/KiSS PC-Link • KiSS PC-Link Software for PC • 80GB Hard Disk Endret 17. juli 2004 av Lugmeister Lenke til kommentar
alfern Skrevet 17. juli 2004 Del Skrevet 17. juli 2004 Vil også anbefale deg KISS, har selv en DP-500 som jeg har moddet til DP-508. Den bruker open source firmware, og man kan derfor hente ned mange forskjellige firmware med ekstra funksjoner...bl.a spill, værvarsel, IMDB, tv-programoversikt, webkamera osv... Enkelte firmware inneholder også FTP server som gjør det enkelt og flytte over filer fra din PC til harddisken på spilleren... Det finnes også en bedre modell, DP-558 med TV-tuner, men den koster rundt 5000. Lenke til kommentar
alstar Skrevet 17. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 17. juli 2004 okej, takk for hjelpen! bestiller meg en dp-508 fra Netshop nå Lenke til kommentar
TeddyErt Skrevet 30. juli 2004 Del Skrevet 30. juli 2004 hvor kan man finne firmware med ekstra funksjoner?(jeg har dp-508) Lenke til kommentar
Lugmeister Skrevet 30. juli 2004 Del Skrevet 30. juli 2004 Finner du Her. REgistrer deg og gå på menyen under modda firmware og last ned dracula 2.8.3 NK (beta 2). Er den jeg kjører. Lenke til kommentar
TeddyErt Skrevet 30. juli 2004 Del Skrevet 30. juli 2004 takk! skal sjekke det ut nå Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå