Bøgge Bakken Skrevet 23. april 2002 Del Skrevet 23. april 2002 Det nærmer seg sommer og det gjør også skattepengene Skattepengene går det vannkjøling av PC-en. Det er ikke så mye penger det blir og får og spare noen kr velger jeg og lage dem selv. Det jeg lurer på hvor stor volum burde jeg ha i vannblokka. DEt er vel bedre og ha den for stort volum en for lite, er det det? Måten jeg tenkte og lage blokkene var og ta et par kobberplater (10mm tykke) og lime/sveise/lodde det sammen. Skærer og borrdet det møstene jeg vi ha. noen som har prøv denne meteoden? Har det andre smarte måter og lage vannblokker fra så er det bare og si i fra. Lenke til kommentar
eldorado2097 Skrevet 23. april 2002 Del Skrevet 23. april 2002 Tenkte selv på å lage en blokk, og har planer om å bruke en 10mm og en 8mm kobberplate på 80x50mm. Har planer om å frese ut en spiral i bunnplaten og bruke topplaten som lokk. Hva er beste måten å feste 'lokket' på? Lim? Lenke til kommentar
MindViruz Skrevet 23. april 2002 Del Skrevet 23. april 2002 De må nok loddes sammen... Bruk kokeplata hvis du ikke har kraftig nok loddeutstyr... Lenke til kommentar
minimum payne Skrevet 23. april 2002 Del Skrevet 23. april 2002 neida jeg har laga mi ega blokk og jeg brukte en enkelt 10 mm blokk på 50 * 50 mm som jeg boret et fint mønster inni ( 7mm bor, gjenget da rett til 8 mm og plugget hullene med m8 umbrakoskruer) gikk i butikken og kjøpte ett par nipler som var akkurat 10 mm utvendig, dette limte jeg med gjengetett, men jeg skulle helst ha loddet alle skruer , da er du sikker på at det er tett, bruk et loddesølv ,ikke tinn, kjøpte akvariumspumpe og en satsdunk hos europris, total pris på hele vannkjølinga er tett oppunder 500 kr. cpu temp: aldri over 30C. men fordi mitt første forsøk på oc gikk til hell pga skjev montering av vanblokka(=svidd cpu) har jeg ikke rett cpu til hk. har en amd 1400-266 på ett abit kt7 raid kort som bare støtter 200 fsb. måtte oc fsb og multiplier bare for å komme til 1404 mhz. 108*12,5 vel er ikke misfornøyd får jo 7500 i 3dmark 2001 se. Uansett poenget er ikke ha for mye volum i blokka fordi det er bedre med høy gjennomstrømning i den , da tar det kalde vannet med seg varmen bedre enn om at det skal være masse vann som så vidt siger forbi prossessoren. Lenke til kommentar
minimum payne Skrevet 23. april 2002 Del Skrevet 23. april 2002 ps bruk en søyleboremaskin til boringa ellers blir det er hælvette å få rette boringer inni blokka Lenke til kommentar
Bøgge Bakken Skrevet 23. april 2002 Forfatter Del Skrevet 23. april 2002 Quote: On 2002-04-23 18:29, minimum payne skrev:ps bruk en søyleboremaskin til boringa ellers blir det er hælvette å få rette boringer inni blokka Fil er en fin ting. Lenke til kommentar
eldorado2097 Skrevet 23. april 2002 Del Skrevet 23. april 2002 Er det noen her som har fått prøvd en Blackice extreme radiator? Lenke til kommentar
Bøgge Bakken Skrevet 24. april 2002 Forfatter Del Skrevet 24. april 2002 Quote: On 2002-04-23 21:45, eldorado2097 skrev:Er det noen her som har fått prøvd en Blackice extreme radiator? Hva gjør den under denne posten her? Men et spørsmål til. Vis volumet i blokka blir for stor vil det ikke det gå skei da? tenker på at vannet vil vil dekke hele flten som er mot cpuen (Vannet ligger 90 grader i forhold) eller vi det bare vil tomrommet bli fylt med vann? Lenke til kommentar
SirHartge Skrevet 24. april 2002 Del Skrevet 24. april 2002 se link under.. Jeg har ett stort vann areal i blokka mi.. Lenke til kommentar
Bøgge Bakken Skrevet 25. april 2002 Forfatter Del Skrevet 25. april 2002 Quote: On 2002-04-25 00:57, SirHartge skrev:se link under..Jeg har ett stort vann areal i blokka mi.. hmm, Trur du glemte signaturen din. Lenke til kommentar
normal Skrevet 25. april 2002 Del Skrevet 25. april 2002 Quote: On 2002-04-23 18:27, minimum payne skrev:neida jeg har laga mi ega blokk og jeg brukte en enkelt 10 mm blokk på 50 * 50 mm som jeg boret et fint mønster inni ( 7mm bor, gjenget da rett til 8 mm og plugget hullene med m8 umbrakoskruer) gikk i butikken og kjøpte ett par nipler som var akkurat 10 mm utvendig, dette limte jeg med gjengetett, men jeg skulle helst ha loddet alle skruer , da er du sikker på at det er tett, bruk et loddesølv ,ikke tinn, kjøpte akvariumspumpe og en satsdunk hos europris, total pris på hele vannkjølinga er tett oppunder 500 kr. cpu temp: aldri over 30C. men fordi mitt første forsøk på oc gikk til hell pga skjev montering av vanblokka(=svidd cpu) har jeg ikke rett cpu til hk. har en amd 1400-266 på ett abit kt7 raid kort som bare støtter 200 fsb. måtte oc fsb og multiplier bare for å komme til 1404 mhz. 108*12,5 vel er ikke misfornøyd får jo 7500 i 3dmark 2001 se. Uansett poenget er ikke ha for mye volum i blokka fordi det er bedre med høy gjennomstrømning i den , da tar det kalde vannet med seg varmen bedre enn om at det skal være masse vann som så vidt siger forbi prossessoren. Jeg har en god melding til deg :wink: Jeg har samme kortet, det har 13x multiplyer hvis du tar på "12above" Lenke til kommentar
SirHartge Skrevet 25. april 2002 Del Skrevet 25. april 2002 ARgh.. er ikke alltid siggen kommer frem.. Lenke til kommentar
Demogorgon Skrevet 26. april 2002 Del Skrevet 26. april 2002 øhh... glemt'n igjen du! Lenke til kommentar
SirHartge Skrevet 26. april 2002 Del Skrevet 26. april 2002 http://www.overklokking.no/cooling/vann_ak...annk/index.html der er den vertfall Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå