Ducky Skrevet 17. juli 2004 Del Skrevet 17. juli 2004 (endret) Hei! Jeg har tenkt å prøve og overklokke min A64 3200+ Er det noen programer som kan overklokke fra windows og støtter hk-et mitt det? har et epox EP-8KDA3+ Takker for alle svar! Endret 17. juli 2004 av Ducky Lenke til kommentar
OlaML Skrevet 17. juli 2004 Del Skrevet 17. juli 2004 Du kan jo prøve ClockGen: http://www.cpuid.com/clockgen.php Men vær forsiktig.....ikke gjør noe du ikke er sikker på. Lenke til kommentar
Ducky Skrevet 17. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 17. juli 2004 Jeg gikk en kjap tur innom BIOS og så at CPU Ratio Control var disabled. Jeg leste i manualen og det stod at hvis jeg enebler det kan jeg skifte multipleren. Multipleren stod på 10 men i CPU-Z står det at den er på 11. Hvis jeg setter dn på 12 får jeg 2400mhz uten å røre HTT da? Lenke til kommentar
Bleelekwwl Skrevet 17. juli 2004 Del Skrevet 17. juli 2004 Jeg gikk en kjap tur innom BIOS og så at CPU Ratio Control var disabled.Jeg leste i manualen og det stod at hvis jeg enebler det kan jeg skifte multipleren. Multipleren stod på 10 men i CPU-Z står det at den er på 11. Hvis jeg setter dn på 12 får jeg 2400mhz uten å røre HTT da? MP på A64 er låst oppover. Lenke til kommentar
OlaML Skrevet 17. juli 2004 Del Skrevet 17. juli 2004 Siden du har en 2,2 GHz burde default multi være 11. Hvis du kan stille multiplier så er det i tilfelle bare nedover. Det kan være ganske hendig for ofte klokker bussen lengre enn CPUen. Sett RAM til 166 og prøv å få den opp til 200 igjen med FSB/HTT. Blir det ustablit, dropper du multiplier til 9X. Er selvsagt mange varierende erfaringer, men det kan virke som A64 minnekontrolleren ikke er så veldig glad i RAM godt over 200MHz... Og igjen, vær forsiktig. Jeg har selv drept en Windows installasjon med ClockGen, sikkert ikke alene. Når det er sagt skal du jo kunne gjøre alt som trengs i BIOS: http://www.ocworkbench.com/2004/epox/8kda3%2B/8kda3+-7.htm Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå