Gå til innhold

9800 pro ødelagt?

Anbefalte innlegg

I dag henta jeg mitt nye power color radeon 9800pro fra postkontorer, handla ifra komplett. Installerete det med en gang jeg kom hjem.

Alt virka som fryd og gammen, dreiv av og spillte splinter cell da jeg fikk en telefon i fra fatters som hadde fått motorstopp på bilen sin (fylte bensin på en diselbil), tokk spillet på pause og var borte en times tid og hentan, når jeg kom hjem var det små firkanter som hoppa rundt på skjermen. Kortet var svært varmt, og jeg starta ikke pcen igjen før kortent var avkjølt og det er fortsatt små prikker som hopper rundt når jeg spiller eller ser på film.

Svært plagsomt og jeg setter pris på alle råd jeg kan få.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Høres ut til at det har blitt for varmt. Og over tiden du var vekke på alvorlig skadet.

Har du moddet kortet?

Standarviften skal holde, hvis det ikke er noe !"#/ varmt inni kabinettet. (i rommet?)

Sjekk at viften sviver.

Har ikke moddet eller oveklokket kortet. Eneste som kan ta litt av skylda var at jeg hadde et pci kort ved siden av skjermkortet, men det syntes jeg at den burte tåle.

Må si at jeg syntes standarvifta på kortet er noe stusslige greier. Men dette må være en garantisak, jeg ser ikke at jeg har gjort nå galt.

Har forøvrig ikke noe spessielt varmt kabinett.

Lenke til kommentar
Høres ut til at det har blitt for varmt. Og over tiden du var vekke på alvorlig skadet.

Har du moddet kortet?

Standarviften skal holde, hvis det ikke er noe !"#/ varmt inni kabinettet. (i rommet?)

Sjekk at viften sviver.

Har ikke moddet eller oveklokket kortet. Eneste som kan ta litt av skylda var at jeg hadde et pci kort ved siden av skjermkortet, men det syntes jeg at den burte tåle.

Må si at jeg syntes standarvifta på kortet er noe stusslige greier. Men dette må være en garantisak, jeg ser ikke at jeg har gjort nå galt.

Har forøvrig ikke noe spessielt varmt kabinett.

det er en garantisak ja, kortet skal jo tåle å stå på litt mer enn 1-2 timer ;)

Lenke til kommentar

Tur jeg sender inn en mail til komplett å klager litt :p

Men må si jeg er litt skuffa da jeg har venta over en uke på å få kortet (er sikkert uerfarne sommervikarer som jobber der nå), og må sende den i retur med engang :thumbdown: .

Men trur dere at det mulig å få kortet til å funke igjen hvis jeg reinsallerer datan og driverne, kanskje underklokke skjermkortet litt, eller er dette kortet fysisk ødelagt allerede?

Endret av freddy85
Lenke til kommentar
Tur jeg sender inn en mail til komplett å klager litt :p

Men må si jeg er litt skuffa da jeg har venta over en uke på å få kortet (er sikkert uerfarne sommervikarer som jobber der nå), og må sende den i retur med engang :thumbdown: .

Men trur dere at det mulig å få kortet til å funke igjen hvis jeg reinsallerer datan og driverne, kanskje underklokke skjermkortet litt, eller er dette kortet fysisk ødelagt allerede?

Du kan jo prøve, men mest sannsynlig så er nok kortet fysisk ødelagt, for det skal ikke være artifacts ved std. hastighet så lenge du ikke har for svak strømforsyning som meg.

Lenke til kommentar
Trur ikke at strømforsyninga er for svak da jeg spillte splintercell ca 45 min uten problemer, før jeg dro.

nope, det er nok blitt litt for varmt, så det er nok fare for at du må bytte det

off, typisk meg og min uflaks. dette skjer vær eneste gang jeg kjøper noe over internett.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...