Gå til innhold

HK med socket 775


xbooth

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er ikke dumt å satse på dette...

 

Men det kommer vel ann på hva du har før av også

 

Har du en forholdvis rask P4 maskin kan du like gjerne vente til på nyåret med å kjøpe dette..

 

Dette pga da kommer intel p4 med 1066fsb og kan utnytte DDR2 667..

Men hvis du ikke er opptatt av ekstrem ytelse så er det bare å oppdatere med det samme da..

 

Pci express x16 er jo kult, azalia 8 kanalers lydbrikken skal være meget bra, diverse kort for pci express vil nok også komme, ytelsen på p4 prescott vil nok være på samme nivå som p4 northwood..

 

DDR2 vil nok være kansje det eneste ankepuinktet ettersom ddr400/533 ikke vil så særlig ytelsesforbedringer takket være høyere timing på rammen...

 

Men det finnes også i915 hovedkort også som bruker vanlig ddr ram, så muligens så vil toppspesifisert ddr ram være raskere enn ddr2 ram enn så lenge...

 

Men du kan jo alltids vente å se, for tester nok helt sikkert..

Lenke til kommentar
Hei alle sammen :D

Jeg holder på å bygge ny pc og det jeg lurer på er det dumt å gå for de nye hovedkortene med socket 775 og pci express nå eller bør man vente til lengre ut på høsten for flere tester? :blush:

1.07GHz FSB som kommer til høsten viser dagens hovedkort å kunne nå med letthet via overklokking (særlig Abit og Asus kort som har løst "issues" med Intel's overklokkingsbegrensning (10%)).

 

Uansett ville jeg gått for et i915 basert kort, med DDR1 støtte, DDR2 tilbyr bare sånn ca den samme ytelsen men til en høyere pris. Unntaket er jo dersom du skal overklokke noe enormt, selv billig DDR2 kan klokkes svært mye lenger enn selv de dyreste DDR1 modulene.

 

Ellers er det ikke ventet noen særlige nyvinninger på disse kortene i høst det jeg er kjent med.

Lenke til kommentar

jeg har bare et Intel D845EBG2 med en 2,4GHz Northwood cpu og ram er vist pc 2100(MHz 133) :no:

jeg holder på med en helt ny pc som jeg skal ha:

2 stk raptor disker.

DVD brenner.

Nvidia 6800 eller ATi.

det er det eneste jeg er sikker på, men som jeg forstår av det som ble skrevet lengre opp bør jeg nok vente med hk og cpu til det kommer med mer fsb og hk som støtter raskere ram?

Jeg tenkte litt først på dette hk. http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=301085&cks=PRL

 

Takk for gode svar :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...