Gjest Medlem-42829 Skrevet 17. juli 2004 Del Skrevet 17. juli 2004 Hei. Hvordan kan jeg skifte den saken på toppen av projectet? med [_] [X] osv:P evnt. lage min egen Lenke til kommentar
Jonas Skrevet 17. juli 2004 Del Skrevet 17. juli 2004 (endret) Trykk på formen din og se etter "BorderStyle" i menyen. Eller du kan gjøre det med kode: Form1.BorderStyle = 2 Edit: En egen kan du også lage Med denne måten må bilde ligge ved siden av som en fil: Me.Picture = LoadPicture("C:\fil.bmp") Eller du kan bruker denne måten hvor du loader inn bilde, og så gjør om til exe: Trykk på formen din og se etter "Picture" i menyen. Trykk på den og velg ditt bilde Endret 17. juli 2004 av Jonas Lenke til kommentar
aadnk Skrevet 17. juli 2004 Del Skrevet 17. juli 2004 For å lage din egen stil kan du også sette BorderStyle til 0, for å så bruke Images (eller tegne formen manuelt med BitBlt eller PaintPicture) til å lage menyen på toppen og rammen rundt. Hvis du vil at den selvskapte formen skal kunne dras rundt på skjermen, bruker du denne funksjonen når brukeren trykker på den øverste delen av formen: Private Declare Function SendMessage Lib "User32" Alias "SendMessageA" (ByVal hWnd As Long, ByVal wMsg As Long, ByVal wParam As Long, lParam As Any) As Long Private Declare Sub ReleaseCapture Lib "User32" () Const WM_NCLBUTTONDOWN = &HA1 Const HTCAPTION = 2 Private Sub Form_MouseMove(Button As Integer, Shift As Integer, X As Single, Y As Single) Dim lngReturnValue As Long If Button = 1 And Y <= 20 Then Call ReleaseCapture lngReturnValue = SendMessage(Me.hWnd, WM_NCLBUTTONDOWN, HTCAPTION, 0&) End If End Sub Tallet 20 er her høyden av formens ramme. Sett denne til den eksakte høyden av rammen du bruker. Lenke til kommentar
Gjest Medlem-42829 Skrevet 17. juli 2004 Del Skrevet 17. juli 2004 oj. takk takk Dette forumet funket jo fint for hjelp Lenke til kommentar
Gjest Medlem-42829 Skrevet 18. juli 2004 Del Skrevet 18. juli 2004 Hm.. Hva er koden for å legge ned ting? lissom legge det ned på start linjen om jeg har flere programmer oppe ? Lenke til kommentar
aadnk Skrevet 18. juli 2004 Del Skrevet 18. juli 2004 Mener du hvordan man får vinudet minimert? I så fall er koden slik: Me.WindowState = vbMinimized Lenke til kommentar
Gjest Medlem-42829 Skrevet 18. juli 2004 Del Skrevet 18. juli 2004 Tusen tusen takk funket kjempe fint (Jeg er veldig dårlig til å forklare enkelte ting ) Trenger litt hjelp til Private Declare Function SendMessage Lib "User32" Alias "SendMessageA" (ByVal hWnd As Long, ByVal wMsg As Long, ByVal wParam As Long, lParam As Any) As Long Private Declare Sub ReleaseCapture Lib "User32" () Const WM_NCLBUTTONDOWN = &HA1 Const HTCAPTION = 2 Private Sub Form_MouseMove(Button As Integer, Shift As Integer, X As Single, Y As Single) Dim lngReturnValue As Long If Button = 1 And Y <= 20 Then Call ReleaseCapture lngReturnValue = SendMessage(Me.hWnd, WM_NCLBUTTONDOWN, HTCAPTION, 0&) End If End Sub Som du vet så er jeg extreme nybegynner her. den koden over hvor skal jeg sette den inn? Jeg vet "Hvor" men liksom jeg satt den inn i vinduet men funket ikke.. er det noen spessiele steder jeg skal sette den inn?.. jeg dobbel klikket på formen så la jeg inn koden der takk for all hjelp på forhånd! Lenke til kommentar
Jonas Skrevet 19. juli 2004 Del Skrevet 19. juli 2004 Hvis du dobbel klikker på formen må du viske ut det som allerede står der. Og du ser 20-taller? Prøv å sett den til 400, så skal du se at det funker lettere Lenke til kommentar
Gjest Medlem-42829 Skrevet 19. juli 2004 Del Skrevet 19. juli 2004 takk funket jo Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå