johnroger Skrevet 17. juli 2004 Del Skrevet 17. juli 2004 Dama har en CINET p3-600 128mb ram. Nå er hd'en på 20gb delt i to, 2x10gb. begge ntfs systemer. Først (mange år siden) var det win98 på den, men vi installerte win2k, men noen konflikter oppstod, og fikk tettet noen sikkerhetshull i det, så vi la inn winxp. Men det går rett å slett for sent til å bruke, så vi vurderer å legge inn win98 igjen, for å få litt _fart_ på sakene.. Fatter'n har en p3-500mhz (512mb ram) med win98, og det går fint, så vi vurderer å gjøre det samme her. Men vi vil ikke miste alt på d:, siden win98 kjører FAT. Har hørt at det er mulig å kjøre winxp-cd til å boote med, formatere med den slik at c: blir til FAT32. Så avbryte, og siden installere win98se. Ved å installere noen win98 updates eller noe slikt, vil win98 klare å lese NTFS. Jeg er redd for at partisjonene forsvinner/blir ødelagt vist jeg gjør dette, derfor spør jeg først takk Lenke til kommentar
wil Skrevet 18. juli 2004 Del Skrevet 18. juli 2004 ja, det kan hende at dette funker: ta å legger alt du trenger over på C: dvs. Windows partisjonen. så formaterer du D: partisjonen i filsystem FAT32, og flytter filene tilbake til D: partisjonen igjen, så installerer Windows 98 og alt skal være opp å gå. Lenke til kommentar
sim Skrevet 18. juli 2004 Del Skrevet 18. juli 2004 Du skal kunne formatere og endre filsystem på en partisjon uten at andre partisjoner blir påvirket av det. Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 18. juli 2004 Del Skrevet 18. juli 2004 (endret) Hvorfor ikke mer ram i maskinen til damen ? En brikke på 256MB til gjør et underverk ang. Win2K....... Endret 18. juli 2004 av jarmo Lenke til kommentar
wil Skrevet 18. juli 2004 Del Skrevet 18. juli 2004 sim: ikke fra NTFS til FAT/FAT32. da må den formateres, eller den formateres samtidig. det er bare hvis du skal konvertere fra FAT/FAT32 til NTFS at du ikke trenger å formatere. joda, mer ram hadde gjort nytten det ja. forøvrig funker XP greit på min laptopp og den har 128 MB ram, og 800 MHZ. Lenke til kommentar
ob1 Skrevet 18. juli 2004 Del Skrevet 18. juli 2004 Skal du konvertere fra NTFS til fat(32) uten å formatere så må du bruke 3.parts programvare. F.eks. Partition Magic. Lenke til kommentar
sim Skrevet 18. juli 2004 Del Skrevet 18. juli 2004 sim: ikke fra NTFS til FAT/FAT32. da må den formateres, eller den formateres samtidig. det er bare hvis du skal konvertere fra FAT/FAT32 til NTFS at du ikke trenger å formatere. Ehm. LES HVA JEG SKRIVER DA! Tutling Jeg skrev at endre filsystem eller formatere ikke ville påvirke ANDRE partisjoner. Lenke til kommentar
wil Skrevet 18. juli 2004 Del Skrevet 18. juli 2004 jaja så det nå, men hva er alt det tullet om at du kaller meg ting? det er høyst unødvendig. Lenke til kommentar
hallgeirl Skrevet 19. juli 2004 Del Skrevet 19. juli 2004 Som noen her nevnte, så er det fullt mulig å konvertere NTFS -> FAT32 og motsatt, ved hjelp av Partition Magic. Ikkeno behov for formattering. Jeg har selv gjort det mange ganger, både fra F32->NTFS og andre veien, uten noe som helst problemer. Jeg er ikke sikker på om det finnes flere programmer som støtter konvertering fra NTFS->FAT32 uten formattering, men det skulle jo nesten være rart hvis det ikke gjorde det Lenke til kommentar
wil Skrevet 19. juli 2004 Del Skrevet 19. juli 2004 har konvertert fra FAT32 til NTFS jeg også, men jeg fikk trøbbel når jeg skulle gjøre det motsatte. da måtte jeg formatere partisjonen først. men dette begynner å bli en stund siden. har aldri prøvd det etterpå. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå