Lurifaksen Skrevet 23. april 2002 Del Skrevet 23. april 2002 UFF. Nå var det altså min tur. Følgende skjedde: jeg surfet på internett. Helt plutselig restartet maskinen uten grunn. Jeg la merke til at det IKKE kom blåskjerm før den restartet. AHA tenkte jeg. maskinen startet å boote windows på nytt, men mens boot-screenen holdt på, restartet den igjen. Dette gjentok seg flere ganger. (inkludert safemode o.l) trodde kanskje at det var cpu'en som var for varm, og klokken den ned til normal (800mhz). Men det hjalp ikke. Den restartet bare raskere og raskere, slik at jeg ikke kom inn i BIOS en gang før den restartet igjen. Det hele endte med at det ikke kommer bilde opp på skjermen lenger, og jeg hører ikke noe PIP fra PC-speakeren. har prøvd med annet skjermkort, tatt ut ram og slikt, men uten resultat... Har også prøvd å resette CMOS. (dvs prøvds slik jeg tror det skal gjøres. stod ikke skikkelig forklart i manualen) Er hovedkortet røket? Lenke til kommentar
CaSh Skrevet 23. april 2002 Del Skrevet 23. april 2002 Det du kan prøve er å ta ut bios batteriet og vente noen minutter for så å sette det inn igjen. Da reseter du skikkelig. Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 23. april 2002 Del Skrevet 23. april 2002 Quote: On 2002-04-23 16:12, GeeZuZz skrev:UFF. Nå var det altså min tur.Følgende skjedde:jeg surfet på internett. Helt plutselig restartet maskinen uten grunn. Jeg la merke til at det IKKE kom blåskjerm før den restartet.AHA tenkte jeg. maskinen startet å boote windows på nytt, men mens boot-screenen holdt på, restartet den igjen. Dette gjentok seg flere ganger. (inkludert safemode o.l)trodde kanskje at det var cpu'en som var for varm, og klokken den ned til normal (800mhz). Men det hjalp ikke.Den restartet bare raskere og raskere, slik at jeg ikke kom inn i BIOS en gang før den restartet igjen.Det hele endte med at det ikke kommer bilde opp på skjermen lenger, og jeg hører ikke noe PIP fra PC-speakeren.har prøvd med annet skjermkort, tatt ut ram og slikt, men uten resultat...Har også prøvd å resette CMOS. (dvs prøvds slik jeg tror det skal gjøres. stod ikke skikkelig forklart i manualen)Er hovedkortet røket?har hatt samme problem med abit bx133raid,Hoved kortet var kapputt,fikk nytt på garanti,abit har 3 års garanti. Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 23. april 2002 Forfatter Del Skrevet 23. april 2002 Har testet å ta ut batteriet - uten hell. Kjetil Lura: så det er altså mulig å få igjen på garanti? kjøpte fra komplett, er det dem eller abit direkte jeg må kontakte? (hadde egentlig lyst på ny PC jeg da... :smile: ) Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 24. april 2002 Del Skrevet 24. april 2002 Quote: On 2002-04-23 18:13, GeeZuZz skrev:Har testet å ta ut batteriet - uten hell.Kjetil Lura: så det er altså mulig å få igjen på garanti? kjøpte fra komplett, er det dem eller abit direkte jeg må kontakte?(hadde egentlig lyst på ny PC jeg da... :smile: ) du må kontakte komplett.d vill ha inn kortet får å teste d.jeg skal også ha en ny pc,Men ikke før til høsten/vinteren,venter til p4 er nermere 3gh og 1024 inter mine (hurtigminne)og hovedkort som støtter ddr533 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå