jossa Skrevet 17. juli 2004 Del Skrevet 17. juli 2004 hei.. har en egen pc som er dedikert til server bruk for et eget forum.. amd k6 350mhz 128mb ram ikke sikkert hvor mye hd plass som er mulig å få tak i,, hva trengs? linje: telenor 2000 Kb/s ned 256 opp? .. adsl linje som før var704 eller no.. det er server spesifikasjoner ikke mye men det er da noe.. det skal settes opp et eget forum på denne pc (eneste oppgave) så: vilket forum? (enkelt å sette opp å administrere men samtidig proft både i funksjoner og utsende, gjør ikke no om det er et dyrt produkt) må kunne kjøres på den overnevnte pc ikke kreve for mye båndbredde skal ikke være alverdens traffikk der. max 50stk. å alle skal ikke være inne samtidig.. på forhånd takk:) Lenke til kommentar
Lokaltog Skrevet 17. juli 2004 Del Skrevet 17. juli 2004 Sett opp Apache med PHP, og installer MySQL og PHPbb så er du godt igang for bare kr. 0,- Lenke til kommentar
jossa Skrevet 17. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 17. juli 2004 PROBLEM!: kan ikke noe me de forsjellige tingene der.. har prøvd å fikk ikke til (4 ganger faktisk) LØSNING!: lære seg det... men jeg er ute etter en hurtig løsning Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 17. juli 2004 Del Skrevet 17. juli 2004 Installere FoxServ og legge inn Invision PowerBoard. Lenke til kommentar
jossa Skrevet 17. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 17. juli 2004 dette var mere hva jeg tenkte på... flere løsninger? Lenke til kommentar
LoS Skrevet 17. juli 2004 Del Skrevet 17. juli 2004 (endret) Hvis den serveren skal være dedikert, så hadde jeg lagt inn debian linux på den. Med apache 1.3 og php4. Det er utrolig enkelt å legge inn dette med debian. I tillegg, så har du en helt lovlig lisens på operativsystemet og, helt gratis Men det kommer da ann på om du er villig til å prøve linux. edit: den debian serveren jeg kjører bruker 15MB minne når den akkurat har startet opp, med apache og php med en del tilleggsprogrammer. Og bruker 130MB etter en stund, med cs server, apache, en del bnc'r og diverse andre ting på den. Så din mengde minne skulle jo gå fint med dette. edit2: ig invision forumet som forum da selvsagt Endret 17. juli 2004 av LoS Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 17. juli 2004 Del Skrevet 17. juli 2004 Den løsningen jeg presenterte er den desidert letteste. Mulig det er lettere å sette opp PHPBB2 som forumløsning, men det vil straffe seg senere mtp. mangelfulle administrasjonsmuligheter. Les litt i readme og installer InvisionBoard. Lenke til kommentar
jossa Skrevet 17. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 17. juli 2004 hva koster InvisionBoard? Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 17. juli 2004 Del Skrevet 17. juli 2004 Ingenting, så lenge du ikke har noe imot at det står Copyright InvisionBoard 200* nederst. Trykk på demo version el. noe sånt. Lenke til kommentar
jossa Skrevet 20. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 20. juli 2004 har foxserv å invision... alt er starta ... lest readme å fatter ikke en dritt! :S kan noen fort forklare meg hva jeg må gjøre for og komme i gang? Lenke til kommentar
enden Skrevet 20. juli 2004 Del Skrevet 20. juli 2004 Tanken streifer meg at hvis du ikke har peil eller evne til å sette deg inn i det så burde du kanskje droppe det, eller sette bort driften... Hva skal alle egentlig med forum..? Dette har ingenting med webdesign, html eller css å gjøre. Dette er enten php eller program. Stenges Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg