Gå til innhold

Hvilket skjermkort har best tv-out?


Anbefalte innlegg

http://groups.google.com/groups?hl=en&lr=&...FTNGP09.phx.gbl

Here are my observations, based on very limited

experience with an nVidia GeForce4 MX 420 and an

ATI Radeon 9800 Pro.

 

Nvidia has excellent brightness, contrast, and color

reproduction, but the image is soft - almost fuzzy.

 

ATI has a sharper, clearer image, but its brightness,

contrast, and color reproduction are very poor.

Uansett er ikke tv-out jeg ser på når jeg skal velge mellom Ati og Nvidia.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
XboX har bæst tv-out. Dæn tar heillt av!!!!! Spesiælt med månster-kabel. Dåkk førr sjå nårr det blir feit lyd utav høyttalaran mine. :DDDDD

 

 

 

æ veitt.. De blir bra!! Glede mæ tell DooM 3!!!!!!!!!!!!!

 

fan. æ bomma. :p

igjæn.

Ett par ting hvis du ønsker å bli værende på forumet (nyttig også for enkelte andre):

 

*Skriv ett av de to godkjente norske skriftspråkene, bokmål eller nynorsk. Dialekt er ikke godkjent skriftspråk, er vanskelig å lese, og du blir ikke tatt alvorlig.

 

*Pass også på overdreven bruk av unødvendige tegn (:DDDDD og utropstegn for eksempel). Det er ikke ønskelig og ses på som spam.

 

*Det er heller ikke ønskelig med banneord, selv om du skriver ordet feil.

 

*Vil du legge til noe i posten, trykker du "Edit" og lager ikke ny reply. Får du dobbeltpost ved en feil, trykker du "Edit" på den ene og sletter innholdet. Skriv bare "dobbelpost" eller noe i den du slettet innholdet i.

 

*Les retningslinjene, for det har du tydeligvis ikke gjort. Du forpliktet deg til det, og svarte ja på at du godtok de, når du ble medlem. Flere brudd på retningslinjene fra deg, og vi blir nødt til å begynne med advarsler som kan føre til utestengelse, og det vil vel ingen av oss?

 

Ha en fortsatt god dag, og da sier vi tilbake til topic :-)

Lenke til kommentar

Noen som har noe data på den nyeste genrasjonen av skjermkort (kvalitetsmessig), jeg synes ihvertfall at det alltid har vært enklere å sette det opp skikkelig på nvidia (gjelder forsåvidt dual-monitor også), men det hadde vært interresant å få vite noe om kvalitetsforskjellene også.

 

AtW

Lenke til kommentar
Selvfølgelig er matrox kongen av 2D, men hvordan er tv ut på de korta? :)

Matrox Dualhead serien (G400, 450, 550) har helt fantastisk TV ut kvalitet. Jeg har nå ett mer moderne Abit Siluro GF4 kort, og tv ut er betraktelig dårligere der enn Matrox kortet jeg hadde før det (angrer utrolig mye på at jeg solgte det). Min TV står også ett stykke unna datamaskinen, og selv om Matrox kortet klarte å sende sterkt nok signal til at S-videosignalet gikk fint gjennom til tv'en, får jeg fra Abit kortet bare flimring... fordi den har så dårlig signal at s-videokabelen blir for lang... jada, samme s-videokabel.

 

Var mye lettere å bruke TV ut også, og jeg kunne kjøre bilde direkte fra f.eks Windows Media Player ut tv-utgangen, så noen kunne se divx film fra datamaskinen, mens jeg surfet nettet. Genialt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...