hesp Skrevet 23. april 2002 Del Skrevet 23. april 2002 Hei Jeg har masse gammel film som ligger på video8 kasetter, dette skulle jeg gjerne fått inn på PC´en uten å miste for mye kvalitet. Hva slags kort trenger jeg for dette ? er det noen som har prøvd dette med bra resultat på lyd og bilde ? Lenke til kommentar
Anton Skrevet 24. april 2002 Del Skrevet 24. april 2002 Kjøp et digitalt videokamera med minst analog inn og dv ut. Med f.eks. Sony DCR PC9 kan kameraet brukes til konverteringen fra analog til digital direkte (uten å gå via tape). Lenke til kommentar
Mr.Hassan Skrevet 24. april 2002 Del Skrevet 24. april 2002 Hei hesp! Du kan kjøpte/låne eit analogt videoredigeringskort.. Som for eksempel Pinnacle dc10plus..(du nemner ikkje kva opperativ system du bruker så eg går ut i fra at du bruker windows) Og så får du kjøpt noen phono kablar..Der du kobler ei i video ut/lyd ut på video8 kammeraet.. Så plugger du i den andre enden av phono kabelen som du kobla i video ut på video8 kammaeraet inn på video inn på video redigeringskortet.. Så kjøper du deg ein koverterer fra phono til jack (minijack,3,5mm (folk brukar ulik betegnelse..)og plugger den andre phono kabelen i lyd ut fra vidoe8 kammeraet..Og andre enden med jack pluggen i lyd inn på lydkortet på pcén.. Så trenger du eit program for å kopiere inn video fra video8 kammeraet og inn på pcén.. Vist ikkje det følger med videoredigeringskoretet.. Finst det noen shareware progam/freeware program du kan bruker.. Inn stillingane på sjølve kammeraet må stå på play.. Håper dette hjalp.. Om du trenger meir hjelp så er det bare å spørre.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå