Pepsi Skrevet 17. juli 2004 Del Skrevet 17. juli 2004 Gjelder den 30 dagers full reutrett kun varer som ikke har blitt åpnet eller kan vi levere tilbake en vare som vi har prøvd, men ikke var fornøyd med? Det eneste de krever er at varen er komplett og kvittering. Komplett kan være så mangt.... Hvordan oppfatter dere den? Lenke til kommentar
tommo21 Skrevet 17. juli 2004 Del Skrevet 17. juli 2004 Gjelder den 30 dagers full reutrett kun varer som ikke har blitt åpnet eller kan vi levere tilbake en vare som vi har prøvd, men ikke var fornøyd med?Det eneste de krever er at varen er komplett og kvittering. Komplett kan være så mangt.... Hvordan oppfatter dere den? Den returretten gjelder uansett. Er du ikke fornøyd med varen er det bare å levere den inn igjen. Det kan kanskje være lettere hvis du sier at du vil bytte den i en annen telefon. Det eneste jeg ikke er sikker på er om det gjelder alle varer, eller om det kun er noen utvalgte. Det står sikkert mer om det på elkjøps sine nettsider. Lenke til kommentar
Ø.B. Skrevet 17. juli 2004 Del Skrevet 17. juli 2004 Er bare å si du ikke er førnøyd. har gjort det en del ganger selv. Men Funker ikke på dataspill og lignende av åpenbare grunner Lenke til kommentar
Jankee Skrevet 17. juli 2004 Del Skrevet 17. juli 2004 Meiner at det dei krever for at du skal kunne benytte deg av 30 dagers returetten er at emballasje og tilleggsutstyr er i den stand det forlot lokalet i. Der dette er praktisk mogleg. For ein mobiltelefons del betyr dette: 1)Eske 2)Lader 3)Batteri 4)Manual Altså alt som telefonen blei levert med. mvh JanEirik Lenke til kommentar
Pepsi Skrevet 17. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 17. juli 2004 Hva er vits med å ha en slik reutrett hvis ikke varen kan være åpnet?? Jeg kommer til å prøve å få byttet min K700 i en annen telefon. Håper det går.... Lenke til kommentar
Lugmeister Skrevet 17. juli 2004 Del Skrevet 17. juli 2004 (endret) Returretten er vel egentlig for de som plutselig oppdager at de har gjort et forhastet kjøp og som ønsker og heve kjøpet. Varen anses som brukt i det man bruker forseglingen og de som selger vil få et tap da de må selge varen til redusert pris. Endret 17. juli 2004 av Lugmeister Lenke til kommentar
Pepsi Skrevet 17. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 17. juli 2004 Jeg kjøpte en mobiltelefon der. Jeg åpnet den, brukte den en dag og pakket den ned igjen. Siden har jeg brukt min gamle T610. Kan jeg da benytte meg av reutretten (er innenfor de 30 dagene)?? Lenke til kommentar
Lugmeister Skrevet 17. juli 2004 Del Skrevet 17. juli 2004 (endret) Det beste er å gå og spørre på butikken der du kjøpte den. Edit: skriveleif Endret 17. juli 2004 av Lugmeister Lenke til kommentar
SiR0 Skrevet 17. juli 2004 Del Skrevet 17. juli 2004 Dette hører inn under 'Forhandlere og verksteder'. Flyttes! Lenke til kommentar
joschram Skrevet 17. juli 2004 Del Skrevet 17. juli 2004 Returretten på Elkjøp fungerer helt supert. Bare du tar vare på alle esker, tilbehør osv. er det bare å bruke produktet du har kjøpt i 30 dager og så gå tilbake med det og få pengene igjen. For et par år siden "kjøpte" jeg komplett hjemmekino med projektor osv. Brukte det mye i 30 dager. Deretter pakke det ned og dra på Elkjøp og få penger igjen :-) Dette har jeg også med hell gjort endel ganger med nye mobil-modeller. Morsomt å prøve nye telefoner et par uker uten å risikere å sitte med en telefon som likevel ikke var så bra. Lenke til kommentar
Pepsi Skrevet 17. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 17. juli 2004 Tusen takk. Da skal jammen jeg også gjøre det. Føler virkelig jeg har kjøpt katta i sekken, så da håper jeg at jeg kan få pengene mine igjen. Lenke til kommentar
Howiey Skrevet 17. juli 2004 Del Skrevet 17. juli 2004 Kjøpte et digital kamera. Åpnet hele esken og så på kameraet men prøvde det aldri. Esken ble litt ødelagt det gikk an å se tydelig at den var åpnet. Gikk inn igjen til elkjop og hun som stod i kasse så på kvitering og tok noen tastetrykk på maskinen og jeg hadde en ny kvittering - kamera + penger overført til konto... Skal litt til for at du ikke får pengene tilbake tror jeg. Men dette er en mobiltelefon. Er det med abonnement så tror jeg det ikke blir like enkelt. I hvert fall ikke å si opp abonnementet uten å betale... Men dette finner du ut vist du besøker elkjop eller ringer/mailer kundeservicen som du finner på www.elkjop.no Bruk prisguiden til amobil og finn billige mobiler på internett! 14 dagers angrerett uansett! Norsk lov! Med untak abonnement da. Lenke til kommentar
Pepsi Skrevet 18. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 18. juli 2004 Jeg kjøpte mobilen u/abn. så da regner jeg faktisk med at det skal gå bra. Har kvittering og er innenfor 30 dagers returretten, så jeg krysser fingrene for at det løser seg. Jeg skal bytte den i en annen telefon til nesten samme pris. Lenke til kommentar
Surreality Skrevet 18. juli 2004 Del Skrevet 18. juli 2004 er bare å bytte... eneste elkjøp ikke bytter innenfor 30dager er lisensierte varer (spill/film) og hygiene ting (tannbørstehoder). det er ikke et krav at esken er med. det er det ingen som kan kreve.. Så lenge varen er i "perfekt" stand (dette er umulig noen ganger) og alt av tilbehør og bruksanvisninger følger med, så er det no problemo å få byttet en ting =) er ikke noe å krysse fingrene for. just do it Lenke til kommentar
[Atomic_Bomberman] Skrevet 18. juli 2004 Del Skrevet 18. juli 2004 (endret) Hva er vits med å ha en slik reutrett hvis ikke varen kan være åpnet??Jeg kommer til å prøve å få byttet min K700 i en annen telefon. Håper det går.... Hvorfor vil du bytte den? Er det ikke kongetlf? Endret 18. juli 2004 av [Atomic_Bomberman] Lenke til kommentar
Pepsi Skrevet 18. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 18. juli 2004 Nei, jeg er ikke fornøyd med den. Bortsett fra dårlig batteri, kan jeg liksom ikke helt sette fingern på hva det er. Men, så lenge jeg ikke er helt 100% sikker på at denne er noe for meg, så kan jeg like godt benytte meg av denne muligheten til Elkjøp. Spørsmålet er hva jeg skal ha igjen...... Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 20. juli 2004 Del Skrevet 20. juli 2004 Gjelder den 30 dagers full reutrett kun varer som ikke har blitt åpnet eller kan vi levere tilbake en vare som vi har prøvd, men ikke var fornøyd med?Det eneste de krever er at varen er komplett og kvittering. Komplett kan være så mangt.... Hvordan oppfatter dere den? Med 30 dagers returrett, så krever vi at varen skal være komplett. Dvs for mobiltelefon at alt vesentlig innhold skal være med, altså mobil, evt ekstra deksler, lader, tilbehør og manual. Små garantilapper og brosjyreting/reklame behøver man egentlig ikke ta vare på, men det er nå kjekt for det. Esken krever ikke vi på Elkjøp Storo at skal være med, men dette varierer litt fra butikk til butikk tror jeg. Er ikke sikker på om vi har noen helt bestemte retningslinjer på det, men standardregelen som de fleste følger er at emballasje ikke kreves. I tillegg må varen selvfølgelig ikke ha skader, dvs riper i display og lignende. Og du skal selvfølgelig kunne bruke varen så mye du vil før du returnerer! Det er jo det som er hele meningen med åpent kjøp ..ikke at den skal være uåpnet eller ubrukt. Den må bare ikke ha tegn til ytre skader og lignende. Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 20. juli 2004 Del Skrevet 20. juli 2004 Nei, jeg er ikke fornøyd med den. Bortsett fra dårlig batteri, kan jeg liksom ikke helt sette fingern på hva det er. Men, så lenge jeg ikke er helt 100% sikker på at denne er noe for meg, så kan jeg like godt benytte meg av denne muligheten til Elkjøp. Spørsmålet er hva jeg skal ha igjen...... Så ja..du vil få alle pengene igjen om du leverer tilbake alt og det ser bra ut. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå