Lifeform Skrevet 17. juli 2004 Del Skrevet 17. juli 2004 (endret) Tenkte veldig på å kjøpe et Canon MV 750i, men ser at dette ikke kan kobles på stativ eller bruke ekstern mic. Jeg trenger alt dette, samt at det er en stor fordel om det senere går an å kjøpe inn eget undervannshus og ta brukbare digitale bilder med det. :-) Hva vil dere anbefale? Endret 17. juli 2004 av Lifeform Lenke til kommentar
danielR Skrevet 17. juli 2004 Del Skrevet 17. juli 2004 Du kan feste det til stativ, men stativfestet er av plastikk. Dette er ikke noe krise, men hvis du er litt hardhendt kan du risikere å ødelegge gjengene i skruehullet. Det er ikke mulig å koble til mikrofon. Selvsagt er dette dumt hvis du har tenkt til å bruke ekstern mikrofon, men har du det? Kommer jo an på hva du skal bruke kameraet til. For vanlig filming på ferier, fester osv er det vel ganske uvanlig å bruke ekstern mik. i galleriet vårt ligger det en del bilder som er tatt med MV750i. Om disse bildene er brukbare kan du kanskje avgjøre selv? På XD.no (og sikkert andre butikker også) har de et undervannshus fra Ikelite som bl.a. skal passe til MV750i. Lenke til kommentar
Lifeform Skrevet 17. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 17. juli 2004 (endret) Takker for nyttig innlegg. Bildene ser veldig fine ut også! Ja, jeg har tenkt å bruke ekstern mic... Har brukt dagen til å surfe rundt og sammenligne kamera, og funne ut at om jeg skal kjøpe Canon så blir det et MVX200i. Har i løpet av dagen blitt anbefalt Sony-kamera. Noen som har peil på hvordan disse er i sammenligning med Canon sine aktuelle modeller i denne prisklassen (5-10000)? Endret 17. juli 2004 av Lifeform Lenke til kommentar
Lifeform Skrevet 19. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 19. juli 2004 Ser Sony HC-40E peiler seg ut som et brukbart alternativ også. Noen som har peil på hvordan dette er i forhold til Canon sitt (MVX200i) ? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå