stian-hg Skrevet 17. juli 2004 Del Skrevet 17. juli 2004 Vet ikke om dette har vært oppe før, men mitt lille "problem" er at Windows Explorer åpner seg og går inn i mappen 'C:\Program Files\ATI' automatisk når jeg starter Windows. Dette skjedde etter installasjonen av Catalyst 4.7 og nå har det vært slik siden, blir ikke kvitt denne uten å fjerne 'atiptaxx' fra oppstarten, men 'atiptaxx' bør vel egentlig inkluderes i oppstarten? Lurer altså på om jeg er alene med denne lille irriterende saken, og ikke minst om dere har noe forslag til løsninger. Lenke til kommentar
*Tronaldo* Skrevet 17. juli 2004 Del Skrevet 17. juli 2004 Hei. Gå til start -> run -> skriv msconfig -> gå til startup fanen og sjekk hva som ligger der. Du kan også sjekke i registry under HKCU\software\microsoft\windows\CurrentVersion\Run og se om det ligger noen åpningsnøkkel der. Sjekk også samme sti under HKLM. *Tronaldo* Lenke til kommentar
stian-hg Skrevet 17. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 17. juli 2004 (endret) Gå til start -> run -> skriv msconfig -> gå til startup fanen og sjekk hva som ligger der. Som jeg sa så ligger 'atiptaxx' under der, men trodde denne måtte inkluderes i oppstarten. Du kan også sjekke i registry under HKCU\software\microsoft\windows\CurrentVersion\Runog se om det ligger noen åpningsnøkkel der. Jeg er rimelig blank på det du snakker om her. Hvor finner jeg 'registry' i msconfig, eller er det 'regedit' jeg bruker til dette? EDIT: leif Endret 17. juli 2004 av stian-hg Lenke til kommentar
*Tronaldo* Skrevet 17. juli 2004 Del Skrevet 17. juli 2004 Jepp - stemmer det. Regedit fra run på startmenyen. Her bør du dog være litt forsiktig - IKKE slett noe med mindre du er HELT sikker... Hvis du er så blank som du sier blr du kontakte en datanerd-kompis *Tronaldo* Lenke til kommentar
Skroting Skrevet 17. juli 2004 Del Skrevet 17. juli 2004 Er ikke sikker på om det er noe sammenheng, men sjekke denne sånn iallefall : http://support.microsoft.com/default.aspx?...&NoWebContent=1 Lenke til kommentar
IIIvolt Skrevet 17. juli 2004 Del Skrevet 17. juli 2004 Dette er nok et "spionprogram" (spyware) som har lagt seg inn da du installerte et program du lastet ned (slik som KazaA etc) eller da du besøkte en eller annen nettside. Det er tvilsomt at dette problemet har noe med Catalyst driverene du installerte å gjøre. Jeg har nettopp installert de samme driverene, og de inneholdt ikke virus av noe slag. Lenke til kommentar
stian-hg Skrevet 18. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 18. juli 2004 Jeg la til " foran og bak C:\Program Files\ATI Technologies\ATI Control Panel\atiptaxx.exe som lå under HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run. Problem solved! Takk for hjelpen! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå