Gå til innhold

Brenne DVD ?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Da må du nok brenne den som VCD (Video-CD). Dette valget finner du i Nero når du starter nytt prosjekt.

Såvidt jeg husker skal Nero selv konvertere filene til riktig format og sånt da. Mulig det kan ta litt tid.

Uansett skal du bruke vanlige CD-R plater. Du bør også sjekke/være obs på at ikke alle standalone dvd-spillere leser VCD, men de fleste gjør det - så det bør fungere.

Edit: Liten leif

Mvh

Vegard

Endret av vegjoh
Lenke til kommentar

Ser at innlegget mitt ble litt uforståelig.

Det jeg svarte på var liksom muligheten for å brenne mpg-fila og spille den på standalone dvd-spiller uten at du måtte kjøpe dvd-brenner.

Du kan selvfølgelig brenne video på en dvd-plate. Da får du nmye bedre kvalitet. Selvfølgelig alt etter hvor god kvalitet det er på fila du skal brenne da... DVD-brenner er det beste alternativet for brennning av video-filer, men hvis du bare skal brenne èn fil, så kan du jo brenne den som VCD og slippe å kjøpe dvd-brenner nå :)

- Vegard -

Lenke til kommentar

Det finnes programmer som "konverterer" mpeg-2 filer til DVD kompatible .vob filer, sjekk www.doom9.org for hjelp. Ellers kan du brenne mpeg fila som en ren datafil på DVD plata, noen stuespillere klarer å lese dem (bla min til 498kr :yes: ) andre klarer det ikke, les bruksanvisningen for spilleren din

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...