LarsP Skrevet 18. juli 2004 Rapporter Del Skrevet 18. juli 2004 Slipknot = numetal??!?!?!!!?! *FRÅDE* Ikke kategoriser musikk om du ikke vet hva de forskjellige sjangrene innebærer. Huff, nå ble jeg lei meg. Lenke til kommentar
Suppelars2k Skrevet 18. juli 2004 Forfatter Rapporter Del Skrevet 18. juli 2004 (endret) Slipknot ER nu-metal. NEW-metal. Endret 18. juli 2004 av HalTan Lenke til kommentar
Keito Skrevet 18. juli 2004 Rapporter Del Skrevet 18. juli 2004 (endret) Riktig det, Slipknot og Korn er nu-metal. Det er langt unna sånn metal hørtes ut før i tiden, så det er klart at de kategoriseres under den sjangeren. Endret 18. juli 2004 av Keito Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 18. juli 2004 Rapporter Del Skrevet 18. juli 2004 lag gjerne en ny sjanger, (Les: _new_-metal) men, ikke kom her å påstå at Slipknot kan båssettes sammen med Linking Park og Limp Bizkit. 1.1.1. What genre does Slipknot belong to? Hard to explain, but let's put it this way: they're a band that fuses elements taken from hardcore (ie. aggressive vocals, heavy chunks of distortion), goregrind (ie. blast beats, gore imagery), and modern rock. They're not metal, and they're certainly not plain hard rock either. Lenke til kommentar
Keito Skrevet 18. juli 2004 Rapporter Del Skrevet 18. juli 2004 (endret) Pop er populærmusikk, hva som helst som kommer på listene kan være pop, alt fra techno til death metal. Slipknot blander hip-hop med heavy-metal, da er det definitivt ikke metal. Det er en ny retning innen metal, og derfor er det klart at de kan regnes som et nu-metal band. Endret 18. juli 2004 av Keito Lenke til kommentar
Suppelars2k Skrevet 18. juli 2004 Forfatter Rapporter Del Skrevet 18. juli 2004 LarsP: New Metal og "nu-metal" er det samme. "nu" er bare en "kul" måte å skrive NEW på. Rett og slett. Altså, det er i samme sjanger som Linkin Park på samme måte som at Markoolio er i samme sjanger som snoop dogg, og røyksopp er i samme sjanger som Toy Box, see? Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 18. juli 2004 Rapporter Del Skrevet 18. juli 2004 (endret) Pop er populærmusikk, hva som helst som kommer på listene kan være pop, alt fra techno til death metal. Slipknot blander hip-hop med heavy-metal, da er det definitivt ikke metal. Det er en ny retning innen metal, og derfor er det klart at de kan regnes som et nu-metal band. Dimmu Borgir og Satyricon er også populærmusikk. Vil det da si at de spiller nu-metal? (hehe_LolZ - jeg tryller) Hmm, hip-hop + heavy-metal? Dette er nytt for meg. Har hørt alt de har laget og vil si at du tar grundig feil her. De blander mer fra funk. ("Spit it out" inneholder riktignok elementer fra hip-hop) Da forsvinner og eksemplet til HalTan som dugg for solen. Endret 18. juli 2004 av LarsP Lenke til kommentar
Suppelars2k Skrevet 18. juli 2004 Forfatter Rapporter Del Skrevet 18. juli 2004 Det er rap-metal uansett hvordan du vrir og vender på det. Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 18. juli 2004 Rapporter Del Skrevet 18. juli 2004 Hvorfor? Kan ikke skjønne at et band som ikke bruker rap plutselig blir "rap-metal".(?) PS: Sjangrer er uansett en teit ting. Men, dette er et grovt overtramp. :-\ Lenke til kommentar
knut-eirik Skrevet 18. juli 2004 Rapporter Del Skrevet 18. juli 2004 Dette kan dere diskutere i all avighet, det er inget svar som er godt nok for verken den en eller den andre, denne diskusjonen er like håpløs som å diskutere hva kvalitet er uten å bruke de godtatte formuleringene. Skal bli morro å se hvor dette går. Lenke til kommentar
Suppelars2k Skrevet 18. juli 2004 Forfatter Rapporter Del Skrevet 18. juli 2004 ... og da var vi enige om å drite i den debatten. Lenke til kommentar
knut-eirik Skrevet 18. juli 2004 Rapporter Del Skrevet 18. juli 2004 Og så øangt gikk det, noen blir bare ikke enige og da er det jo opplagt at det eneste riktige er å legge saken død, men hvor lenge?. Selv synes jeg at sjangerene er blitt litt kaotiske i de siste årene så jeg hører på rock (metallica, motorhead, seigmen osv) og pop (brittany og alle slike) og techno(dunk dunk booomm) Lenke til kommentar
ATi-Radeon Skrevet 18. juli 2004 Rapporter Del Skrevet 18. juli 2004 N*sync hadd samma Beat som "vill du værra med meg hjem i natt" sangen Lenke til kommentar
HolgerL Skrevet 18. juli 2004 Rapporter Del Skrevet 18. juli 2004 (endret) Linkin Park er så teit asså! Men seriøst, jeg hater ny-metall, og jeg hater de som hører på det. Endret 18. juli 2004 av HolgerLudvigsen Lenke til kommentar
Apoc_ Skrevet 18. juli 2004 Rapporter Del Skrevet 18. juli 2004 Linkin Park har noen gode sanger, men resten er bare møl! Lenke til kommentar
ATi-Radeon Skrevet 18. juli 2004 Rapporter Del Skrevet 18. juli 2004 (endret) Linkin Park er så teit asså! Men seriøst, jeg hater metal, og jeg hater de som hører på det. Litt drøyt? Endret 18. juli 2004 av ATi-Radeon Lenke til kommentar
Suppelars2k Skrevet 18. juli 2004 Forfatter Rapporter Del Skrevet 18. juli 2004 hater de som hører på det. Skjerp deg a'. Lenke til kommentar
Keito Skrevet 18. juli 2004 Rapporter Del Skrevet 18. juli 2004 Pop er populærmusikk, hva som helst som kommer på listene kan være pop, alt fra techno til death metal. Slipknot blander hip-hop med heavy-metal, da er det definitivt ikke metal. Det er en ny retning innen metal, og derfor er det klart at de kan regnes som et nu-metal band. Dimmu Borgir og Satyricon er også populærmusikk. Vil det da si at de spiller nu-metal? (hehe_LolZ - jeg tryller) Når ble Dimmu og Satyricon populærmusikk? Jeg sa heller ikke at Slipknot kategoriseres som nu-metal fordi de ligger på listene, det er på grunn av stilen deres. Lenke til kommentar
Kowalski Skrevet 18. juli 2004 Rapporter Del Skrevet 18. juli 2004 I <3 Linkin Park Metal 4 LYFE! Lenke til kommentar
Lungemannen Skrevet 18. juli 2004 Rapporter Del Skrevet 18. juli 2004 Plassering av band i genre er ofte et problem. Jeg grøsser når jeg er på en platebutikk og finner masse malplasert musikk som er sortert helt feil. Det er dog ikke så veldig lett. Ta f.eks. Fusion, som er en genre jeg hører mye på. Det er en miksing av flere genrer. Da blir det vanskelig. Når det gjelder nu-metal er mye av den musikken mer hip-hop enn metal. Allikevel blir det plassert i Metalhylla (har vel noe med navnet å gjøre ). Mer prog-metal! Mindre Nu-Metal! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå