Gå til innhold

950Mhz Duron eller 1Ghz Duron Morgan?

fUsiOn

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ved samme spenning er Morgan-kjernen kjøligst. Dermed basta. Grunnen til at du sier at Morgan "produserer" 1 Watt mer er at dens defaulte spenning er 1,75V mot duron 950 defaulte 1,6V.

Er overklokkinga viktigst, og du har sett at 950 når lenger enn 1000 så go ahead...kjøp den da..det virker som at du har bestemt deg..

Lenke til kommentar

arg du er så sta! gå å hent en sånn kalkulator som regner ut det der.. set spenning på 1.6v og sett Mhz på 1000.. da er duron kjøligst... VED 1.6VOLT ER DURON KJØLIGERE ENN EN MORGAN MED 1.6VOLT!!! jeg sa ikke at Morgan kjørte 1.75v gjorde jeg vel?? jeg sa at ved samme spenning så er duron kjøligere.

Jeg ahr tenkt å bruke dette til overklokking.. da er Duron kjøligere. Men jeg lurte også på om noen her har overklokket en Morgan og fått gode resultater.

fUsiOn

Abit KT7

Duron 800@[email protected]

35g@idle 38g@MAX

Alpha PAL8045

384MB RAM PC133@137Mhz

Asus V7700 GF2 Ultra

Actima 50x CD-ROM

Creative brenner 12x10x32

20,4GB Seagate

60,0GB WD

3436 Poeng i 3Dmark 2k

[ Denne Melding var redigert av: fUsiOn på 2002-04-23 20:27 ]

Lenke til kommentar

Hvis man lager litt film og slik(ripper lyd/bilde) har morgan full SSE støtte. Da har denne type operasjoner en tendens til og gå litt fortere, samme med photoshop når jeg tenker meg om. Hvis den type ting betyr noe kan man jo ta det med i vurderingen også.

Lenke til kommentar

lol fusion..ja jeg er en sta jævel..men jeg har rett

Vi snakker her om to typer duron. En basert på spitfirekjernen og en basert på morgan. Morgan er nyest og den samme som i Athlon XP (,men med minde l2 cache.) Den er kjøligere enn spitfire ved samme spenning. Hvorfor AMD satte opp Vcore, vet jeg ikke, for begge funker veldig bra på 1,6..

Men, begge disse er relativt kjølige og forskjellen er ikke så stor at den bør være en avgjørende faktor her. Hvilken av dem som er best til OCing vet jeg ikke, men husk nå at den duronen basert på morgan har en del ekstra ting som SSE som gjør den litt raskere.

Valget er ditt..:smile:

Lenke til kommentar

sorry da.. men da er den kalkulatoren jeg lasta ned total feil... som alle sånne kalkulatorer er.. lol.... og bare så dere vet det så er jeg ikke total n00b heller da.. men bestemte meg for å kjøpe Duron 950Mhz siden jeg har hørt at shimen ikke passer? vet ikke om det er riktig.. dette var faktisk en av mine spørmål..

Og du skjønner det jo **** ikke du PanzerFaust... jeg vet det er 2 forskjellige kjerner ja.. jeg vet at Morgan kommer med 1.75v default.. og jeg vet at duron kommer med 1.6v default.. hvertfall jeg sjekket den kalkulatoren.. hva med at du gjør det samme da PanzerFaust?? gjør det du.. før du kaller MEG sta. Bruk den kalkulatoren.. så setter du Morgan kjerna [email protected] og spitfire kjerna [email protected]

Jeg får da svar om at Spitfire produserer 1.5 watt mindre enn Morgan kjerna. PRØV SELV DA VEL!

Lenke til kommentar

jaja who cares? :grin: nå er er Duronen(spitfire) kjøpt.. er sta.. men blir irritert når folk mener jeg tar feil av en ting som jeg har regnet ut med en sånn forpult kalkulator.. (som da Panzer ikke har prøvd :grin:)

snakk om kalkulator.. vet dere om det faktisk regner feil?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...