Scortech Skrevet 17. juli 2004 Del Skrevet 17. juli 2004 Er det ikke sånn at en liten lekkasje så vil at kortslutte da? hvor trygt er vannkjøling egentlig...Har ikke peiling litt på vannkjøling, men har vurdert og vannkjøle systemet mitt... Lenke til kommentar
kverna Skrevet 17. juli 2004 Del Skrevet 17. juli 2004 hvis riktig montert tror jeg ikke man skal bekymre seg for lekkasjer! Lenke til kommentar
MADsen Skrevet 17. juli 2004 Del Skrevet 17. juli 2004 ta dine forholds regler.. les vannkjølings guiden så er du på god vei! Lenke til kommentar
Ceaucescu Skrevet 17. juli 2004 Del Skrevet 17. juli 2004 Monterer man det riktig, og prøvekjører vannkjølingen i 24 timer, er vannkjølingen like sikker som banken. Lenke til kommentar
olejohan Skrevet 17. juli 2004 Del Skrevet 17. juli 2004 Det er monteringa som avgjer hvor trygg den er.! Lenke til kommentar
Zipp0 Skrevet 17. juli 2004 Del Skrevet 17. juli 2004 har aldrig hatt noen probelmer med min vannkjøling, så lenge du bruker slangeklemmer så er du i allefall trygg (om det ikke er feilprodukt) Lenke til kommentar
LOZER Skrevet 17. juli 2004 Del Skrevet 17. juli 2004 (endret) Monterer ordentlig, tester over natta (og neste dag) for merke små lekasjer. Hvis tragedien skulle skje virker datautstyret i mange tilfeller etter tørkeperioden LOZER edit=feil bokstav Endret 17. juli 2004 av LOZER Lenke til kommentar
Stig-Arne Skrevet 17. juli 2004 Del Skrevet 17. juli 2004 vel.. vil ikke fungere visst det blir kortslutning da.. Lenke til kommentar
Hoax Skrevet 17. juli 2004 Del Skrevet 17. juli 2004 Vannkjøling er et veldig sikkert kjølesystem hvis det monteres rett, og det er IKKE vanskelig... Selv JEG har klart det Trenger ikke la det stå på å surre i 24 timer når du har montert alt, la det stå natten over til all luften er ute av systemet, når luftbobbler inni slangene og sånnt er borte så har det ganske sikkert fått ut all luften, men det kan være lurt å snu litt på radiatoren noen ganger. Lenke til kommentar
kverna Skrevet 17. juli 2004 Del Skrevet 17. juli 2004 nei men mange steder står det at man skal la det stå på i 24 timer utenfor kabinettet... Lenke til kommentar
Kozesmurf Skrevet 17. juli 2004 Del Skrevet 17. juli 2004 Vannkjøling er akurat så pålitelig som du selv gjør det til hastverk, slarv og dårlig kjennskap til det medfører fort "ekstra innkjøp" Tar du dine forholdsregler får du en mer stabil og pålitelig maskin selv ved skikkelige sommervarmegrader (som vi "desverre" mangler i år) Slenger du på en peltier i samme slengen trenger du definitivt ikje ver redd for å oppbevare en pc i et overopphetet rom selv ved overklokking Lenke til kommentar
knut-eirik Skrevet 17. juli 2004 Del Skrevet 17. juli 2004 Temperaturen inne hos meg der hvor maskinen står er høy nå for tiden men med vannkjøling så er det ikke noen fare med tempraturene, husk det er ikke kritisk hvis man får opp til 50 grader. Vannkjøling er etter min mening ganske stabilt og trykt har kjørt med vannkjøling i 1 år nå og det fungerer slik som jeg forventet. Men som flere her sier så er det til hva du gjør og hvor nøye du er. Lenke til kommentar
8483838383 Skrevet 17. juli 2004 Del Skrevet 17. juli 2004 Det er ikke vanskelig å få det tett, og som oftest når det kommer lekasjer overlever utstyret. Selv opplevde jeg at vanntanken falt i flere biter, og da lå invertere til katoder og bunnen av hovedkortet under vann. Begge deler fungerte like fint, pcen stoppa ikke engang. Har også sølt vann utallige ganger på skjermkortet mitt og siden jeg ikke er så glad i det kortet, driter jeg i det hver gang og starter maskinen med vått kort. Ingen problem Bruker vann som har rent fra varmepumpa og acfluid. Lenke til kommentar
Scortech Skrevet 22. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 22. juli 2004 Hva er standard Temp på Idle og ved FUL LOAD hos en som bruker vannkjølet system??????? Lenke til kommentar
HuzZzla Skrevet 22. juli 2004 Del Skrevet 22. juli 2004 Hva er standard Temp på Idle og ved FUL LOAD hos en som bruker vannkjølet system??????? Kommer helt ann på åssen det er lagt opp, romtemp osv, jeg har max load på 34-35 c på cpu, har raddisen rett under vinduet Lenke til kommentar
Skabsen Skrevet 23. juli 2004 Del Skrevet 23. juli 2004 Noe jeg syntes man skal nevne med ett sikkert system er at man må bruke sterilisert vann.. batterivann.. Og 8-12% frostveske, for å hindre alge vekster.. jo mer man har oppi vannet jo større er sjansen for at noe skal ryke hvis det skulle være lekasje.. som de fleste her sier er det helt sikkert med vannkjøling, men personlig sleit jeg litt i starten med få det tett.. med litt rørlegger teip ordner det meste seg Lenke til kommentar
Bazer_Punk Skrevet 23. juli 2004 Del Skrevet 23. juli 2004 Vannkjøling er ganske trygt vist det blir montert med litt omtanke, har hatt mitt gående i noen måneder nå og ingen lekasje, sjøl på et par tilkoblinger uten noen form for feste, bare trykt innpå nipelen lite obs vist du har tenkt å ha vannkjøling på NB til HK med intel brikkesett (x65/x75) dei små U-festa som er kun loddet på kortet er meget svake, det ene løsnet med meg så ej måtte ta en spansk en på kortet Lenke til kommentar
knut-eirik Skrevet 23. juli 2004 Del Skrevet 23. juli 2004 Noe jeg syntes man skal nevne med ett sikkert system er at man må bruke sterilisert vann.. batterivann.. Og 8-12% frostveske, for å hindre alge vekster.. jo mer man har oppi vannet jo større er sjansen for at noe skal ryke hvis det skulle være lekasje.. som de fleste her sier er det helt sikkert med vannkjøling, men personlig sleit jeg litt i starten med få det tett.. med litt rørlegger teip ordner det meste seg Det man må komme på før man blander i frostveske er at det er flere pumper på markedet som ikke liker alkohol og mange opplever at gummipakninger og slikt fortæres og blir sprøe av alkohol. Så vil man ødelegge sitt utstyr så versegod, kjøper det tilsettningstoffet som produsenten anbefaler, dette for optimal funkjon. Lenke til kommentar
flashcrw Skrevet 23. juli 2004 Del Skrevet 23. juli 2004 (endret) Noe jeg syntes man skal nevne med ett sikkert system er at man må bruke sterilisert vann.. batterivann.. Og 8-12% frostveske, for å hindre alge vekster.. jo mer man har oppi vannet jo større er sjansen for at noe skal ryke hvis det skulle være lekasje.. som de fleste her sier er det helt sikkert med vannkjøling, men personlig sleit jeg litt i starten med få det tett.. med litt rørlegger teip ordner det meste seg Det man må komme på før man blander i frostveske er at det er flere pumper på markedet som ikke liker alkohol og mange opplever at gummipakninger og slikt fortæres og blir sprøe av alkohol. Så vil man ødelegge sitt utstyr så versegod, kjøper det tilsettningstoffet som produsenten anbefaler, dette for optimal funkjon. Bare for å nevne det, så inneholder ikke frostvæske (Etylenglykol) alkohol, og er således trygt å bruke i et vannkjølings-system. Med en antenningstemperatur på ca 410 gr, så sier det litt om etanolinnholdet. Man må forøvrig ikke bruke for mye, da viskositeten øker og kjøleegenskapene blir redusert samt at vannet vil gå tregere rundt i systemet. Endret 23. juli 2004 av flashcrw Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå