CSSSK Skrevet 17. juli 2004 Del Skrevet 17. juli 2004 Ser de har begynt å selge denne på microplex. Ser jo ut til å ha sånn noenlunde samme spesifikasjoner som 1048 (litt mindre mottrykksegenskaper), men koste betydelig mindre. Også må den jo stå inni tanken da. Hva tror dere om denne pumpa? Jeg er på utkikk etter ny pumpe akkurat nå, så jeg vurderer å prøve denne. Andre som har testa den? Er eheim generelt en bra ting eller får man det man betaler for? Lenke til kommentar
Bach Skrevet 17. juli 2004 Del Skrevet 17. juli 2004 Har brukt den pumpa noen måneder nå. Ikke noe trøbbel enda. Jeg har testa flere pumper av "kompakt"-typen, og for meg virker det som om de alle er laga på samme fabrikken. Alle har fungert feilfritt. Compact 600 til 149,- er etter min mening et godt kjøp. Men så var det porto da. Om du har en "Tropehagen Zoo" i nærheten så ta en kikk etter pumper fra Sicce. SicceMicra og SicceNova er pumper av samme typen. Mottrykksegenskaper: Om du har mange blokker, konstruksjon som trenger mye vann, stor radiator og trange slanger er nok ikke denne pumpa det beste valget. Men i et "normalt" oppsett fungerer den helt greit. Compact-serien har også kraftigere pumper (Webzoo hadde dem på lager tidligere) men da begynner etterhvert effektforbruket til pumpa (Eheim Compact 1000 avgir 23W ) å bli et problem; Med nedsenkede pumper blir all varmen overført til vannet. Lenke til kommentar
CSSSK Skrevet 18. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 18. juli 2004 TAkker for mange gode tips! Hvordan er lydnivået på denne pumpa? Har tidligere hatt sicce nova, men fikk problemer med tikkende lyd, og har nå hydor l20 pumpa, også den har fått den samme tikkende lyden. Det var derfor jeg tenkte å prøve et merke som jo har godt rykte på seg. Porto går greit, skal bestille litt andre saker også Lenke til kommentar
Bach Skrevet 18. juli 2004 Del Skrevet 18. juli 2004 Om ikke det blir gjort noe med vibrasjonene fra pumpa bråker det mye. Tanken min er et agurkglass hvor jeg har skrudd sammen 1/2"-nipler for å få gjennomføringa tett. Mellom nippelen inne i tanken og pumpa bruker jeg en bit myk silikonslange (strengt tatt ikke nødvendig). Mellom tanken og kabinettet ligger en "antisklimatte" jeg kjøpte på ClasOhlson. Men det viktigste er at pumpa ikke ligger å rister inntil veggen av tanken. Jeg er rimelig vár på støy, men pumpa mi går 24/7. Testa også en gang med fritthengende pumpe. Det fungerte bra men tok mye plass. Brukte en OMO-boks hvor jeg skrudde fast nipler øverst på kortsiden. Slangen var av typen silikon og kombinasjonen slangespenst/vann gjorde at pumpa "fløt" rett under vannlinja uten annen kontakt til tanken enn nippelen via silikonslangen. Mulig samme prinsipp er mulig med mindre tank, men nå er jeg rimelig fornøyd med agurkene mine. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå