Bogge Skrevet 17. juli 2004 Del Skrevet 17. juli 2004 (endret) Hallo! Jeg har merket at windowsen min har begynnt å bli treig En av grunnene til at jeg tror at jeg børr tweake er fordi når jeg skal foreksempel åpne en word fil, så kommer det opp en beskjed om at jeg må frigjøre mer minne. Har lest litt rundt omkring på forumet men jeg vet ikke hvilket tweake program som gjør systemet raskere Så jeg lurte på hvilket tweake program burde jeg velge? Jeg har Microsoft Windows xp professional Norsk versjon:yes: BoGgE Endret 17. juli 2004 av Bogge Lenke til kommentar
pmarius Skrevet 17. juli 2004 Del Skrevet 17. juli 2004 Tweaking er et ord som i hovedsak betyr innstilling/tilpassing - Altså at man justerer på innstillingene i Windows så de passer til dine behov. Men ut fra beskrivelsen din er det ikke det du trenger. At du får beskjed om at du har for lite minne til å starte f. eks word, tyder på at det er noe som legger beslag på de ressursene som finnes maskinen din. Det beste hadde naturligvis vært å kjøpe mer RAM, det hadde nok løst problemet ditt. Men hvis du ikke kan det, så kan du gjøre et par andre ting for å frigjøre minne: 1) Først går du til startmenyen ->Kjør og skriver -> msconfig - klikk ok Under fanen "Oppstart". Der finnes de programmene som starter opp sammen med Windows, disse kan ta opp mye ressurser. Ta vekk haken for de du ikke trenger. 2) Kjør en derfragmentering av disken din. Den ligger på Start ->Tilbehør ->Systemverktøy 3) Kjør en diskoprydding - den ligger samme sted i startmenyen 4) Tøm mappen C:\Documents and Settings\Ditt navn\Lokale innstillinger\Temp og C:\Windows\Temp 5) Skru av alle unødvendige bakgrunnservicer, under Kontrollpanel ->Administrative verktøy ->Tjenester. Bruk denne siden til å finne ut hvilke servicer du ikke behøver. Dette gir ofte maskinen en skikkelig boost: http://www.blackviper.com/WinXP/servicecfg.htm 6) Skru av "Systemgjenoppretting". Den er etter mitt syn ubrukelig, og bare tar opp unødige ressurser Lykke til Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå