Gå til innhold

En vakker dag kommer linux til å ta livet av meg

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Du gjør noen forandringer i XF86Config filen din (sikkert /etc/X11/XF86Config).

Let etter der alle oppløsningene er listet, og legg til de du vil bruke/fjern de du ikke vil bruke.

I X trykker du [CTRL] - [ALT] - [+]/[-] for å bytte mellom oppløsningene.

Lenke til kommentar

Vet ikke helt hvordan 8.2 er helt 100 % men i tidligere versjoner gjør du dette enkelt og geit i Mandrake Control Center,...

Eller Ctrl+ALt+(+ eller -)

Og du kan endre dette manuelt i /etc/XF86Config-4 - om du heller vil dette,...

NB! /etc/XF86Config-4 gjelder kun Mandrake og RedHat så vidt som jeg vet,.... filen gjelder kun for XFree86 4.x ... Hvorfor de har gjort det slik vet jeg ikke,...

[ Denne Melding var redigert av: alaruz på 2002-04-23 15:21 ]

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-04-23 15:10, nVIDIAsucks skrev:

Jeg vet det høres helt teit ut, men hvordan i HELVETE! får man X til å kjøre en annen oppløsning? :smile:

(Jeg kjører Mandrake 8.2 om det har noe å si :smile:)

DEt får du ikke til i helvete, du må gjøre det her på jorda :razz: Se nederst i /etc/X11/XF86Config-4. Der kan du legge inn VESA-modes. Den første i lista er den som X starter med. Sett maks oppløsning du skal bruke til daglig først i hermetegn, feks "1600x1200". Pass også på at du under Monitor seksjonen har korrekte verdier for VertRefresh og HorizSync. De korrekte verdiene for disse finner du i manualen til skjermen.

[ Denne Melding var redigert av: argon264 på 2002-04-23 15:22 ]

Lenke til kommentar

editer /etc/X11/XF86config-4

Skriv inn din nye oppløsning på riktig plass, gjerne forran den gamle oppløsningen(Høres vanskelig ut, men du ser hvor vist du prøver).

Sorry dårlig forklart det her, men har dårlig tid nå..

mvh

Oskar

ps. Får du det ikke til, eller vist du ikke skjønner, SPØRR!!

Lenke til kommentar

Eventuellt, som kanskje kan være like greit, kan du kjøre xf86config, som er ett lite program som lager config fila til X for deg.. Om du sliter med å bytte oppløsning i X, så kan det fort være at skjerm/skjermkort innstillninger er feil, og derfor kan det være greit å kjøre xf86config, for å få satt opp alt rekti.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...