rabagaz Skrevet 17. juli 2004 Del Skrevet 17. juli 2004 (endret) Har en nabo som skal hooke seg på min bredbåndsforbindelse. Mitt trådløse aksesspunkt står i et vindu som er så vidt synlig fra naboens rom der pc'en står. Avstanden er ca. 100m. Jeg har et 802.11b SkyRacer aksesspunkt og en Belkin USB mottaker i dag, begge med to antenner, men signalet ble for dårlig. Har noen tips og erfaringer om hva jeg bør gjøre for å få naboen på nett? Er det beste alternativet ekstern antenne? Hvilke aksesspunkt må jeg i så fall satse på? Hvor mye ligger det på i pris og hvem leverer varene? Update: Naboen har bærbar. På forhånd takk! -kenneth Endret 17. juli 2004 av rabagaz Lenke til kommentar
Muffinman Skrevet 17. juli 2004 Del Skrevet 17. juli 2004 Hvis aksesspunktet ditt støtter wds-bridging kan du jo sette opp et nytt aksespunkt i vinduet hos naboen. Sjekk i tillegg om det går an å justere sendestyrke på enheten du har. Man får gjerne bedre dekning mellom to bridgede aksesspunkter enn mellom et aksesspunkt og wlankort. Ellers er det vel retningsbestemte antenner som er tingen hvis dette ikke går. Bl.a. wlansupply fører slike. Lenke til kommentar
rabagaz Skrevet 17. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 17. juli 2004 Tror det kan bli vanskelig for naboen å ha mottakeren "i vinduet" da han har bærbar og alternativene da kun (?) er pcmcia eller usb. Senderen kan jeg godt montere i vinduskarmen som du foreslår. Tror du allikevel signalene når gjennom mitt vindu, 100m, naboen vindu og ettpar meter inn i hans rom hvor den bærbare står plassert? -kenneth Lenke til kommentar
agvg Skrevet 17. juli 2004 Del Skrevet 17. juli 2004 Tror det kan bli vanskelig for naboen å ha mottakeren "i vinduet" da han har bærbar og alternativene da kun (?) er pcmcia eller usb. Tanken var nok og sette opp et WDS-aksesspunkt i vinduet hos din nabo som ville fungere som et rele og forsterke signlet. Jeg tror det er optimistisk for og si det pent og håpe på at man kan sitte i sofaen med aksesspunktet 100m unna og surfe. Lenke til kommentar
rabagaz Skrevet 17. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 17. juli 2004 Hva er WDS-aksesspunkt? Lenke til kommentar
TheBoz Skrevet 17. juli 2004 Del Skrevet 17. juli 2004 Har en nabo som skal hooke seg på min bredbåndsforbindelse. Mitt trådløse aksesspunkt står i et vindu som er så vidt synlig fra naboens rom der pc'en står. Avstanden er ca. 100m. Jeg har et 802.11b SkyRacer aksesspunkt og en Belkin USB mottaker i dag, begge med to antenner, men signalet ble for dårlig. Har noen tips og erfaringer om hva jeg bør gjøre for å få naboen på nett? Er det beste alternativet ekstern antenne? Hvilke aksesspunkt må jeg i så fall satse på? Hvor mye ligger det på i pris og hvem leverer varene? Update: Naboen har bærbar. På forhånd takk! -kenneth Tror nok du må satse på å skaffe deg noe billige utvendige antenner. F.eks to sånne skulle holde i massevis: http://www.elfa.se/elfa-bin/dyndok.pl?dok=6416.htm Lenke til kommentar
rabagaz Skrevet 17. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 17. juli 2004 Nice! Peil på hvordan kobles disse videre til PC? -k Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå