Gå til innhold

DVDplater funker ikke etter brenning:(

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg har en plextor 708A.

Den har fungert helt supert frem til nå....

Problemet begynte for ett par dager siden når jeg skulle brenne ut en film. Jeg får burn completed successful og alt det der, men når jeg putter den i "standalone" dvdspilleren min står det "check disk" :ermm:

Har brent ut rundt 7 plater nå, med samme feil (foruten en burn process failed)

Har prøvd å re-installere nero og oppgradert firmware uten hell

de platene jeg bruker og alltid har brukt er that's write+r

Noen som har vært borti samme problemet, eller som har noen tips?

Sitter her og begynner å bli helt gal....alltid er det en eller annen form for problem...ggrrr

hilsen tempo

Endret av tempoking
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

thats write+r betyr kanskje at du bruker dvd+r plater noe ikke alle stue dvd er klarer

Uansett Thats write plater suger max, stikk aa kjoep verbatim 4x plater paa Elkjoep de koster 10 spenn per stk i en 25 spindel (Finnes i baade dvd-r og dvd+r)

Skaff deg dvd-r format plater, min erfaring er at flere stue dvd spillere klarer dette formatet

Endret av ultranerd
Lenke til kommentar

hehe nei.

Det jeg sier er at jeg har brent plater før uten problemer.

Det er først nå at jeg har fått problemer med brenningen og at de platene jeg prøver å brenne nå ikke vil fungere på stuespilleren. Jeg får burn completed successfully når jeg brenner, men det står allikevel "check disk" på stuespilleren når jeg legger inn plata der.

Lenke til kommentar

Ok

Er dette en ny pakke med plater eller kommer de alle sammen fra samme pakke?

MIn erfaring er nemlig at billige plater har svaert ulik kvalitet fra spindel til spindel

Derfor kan jeg bla ikke lengre bruke Datawrite red v2 og v3, selv om de foerste 25 platene gikk helt fint, de neste 10 failet alle samme, liknende som din

Jeg gjetter paa at det er platene hvis du bruker firmware 1.07

GO VERBATIM!!

Fikk dem paa salg til 149 for 25 stk 4x paa elkjoep, jeg kjoepte 200 med en gang

:thumbup:

Lenke til kommentar

fra den spindelen her, har jeg vel brukt litt over halvparten (ca 10-15 stykk av 25)

før problemene oppstod.

jeg tror at disse er av de "gode" kvalitetsplatene til that's write.... ikke optodisc eller hva de heter.

har bestilt VERBATIM spindel på 50 fra komplett nå da, håpe det går bedre da...;)

grr dette er så forbanna irritabelt

og ja jeg oppgraderte til firmware 1.07 istad...

Lenke til kommentar

i nero står det ihvertfall 8x...

jeg hadde firmware 1.04....når problemene oppstod. Oppgraderte til firmware 1.07 og det er like dann :(

klart jeg kunne vel prøvd å sette den til 4x for å se om det hjalp noe.

men har funka bra på 8x før...

Lenke til kommentar

Tempoking, hva slags DVD spiller har du?

Alder?

Eldre dvd-spillere og bilige dvd spillere takkler ofte ikke DVD+R, DVD-R er mye bedre støttet. Min eldgammle Panasonic DVD-A350 (til 9000kr) takkler kun DVD-R.

Prøv å brenn -R, funker helt sikkert!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...