Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

*Help me!* jeg resatte ruteren fra firstmile

Anbefalte innlegg

Jeg klarte å resette zyxel-ruteren som ble levert fra firstmile, og nå funker ikke tilkoblingen lenger. Er det noen snille sjeler her som har adsl fra firstmile og kan poste instillingene for WAN fra konfigurasjonen i ruteren til meg? Da hadde du vært en engel! :)

Nå mottar nemlig ikke ruteren ip fra firstmile, og jeg går ut ifra at det muligens kan ha med eth-enc gateway å gjøre. (hvis den i det hele tatt skal settes opp med eth-encapsulation, da? noen som kan hjelpe? :)

Firstmile kundeservice er jo ikke åpent i helgene, og det ligger ingen konfigurasjon ute på nett fra de. :(

Endret av TapZ
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvilken router bruker du? Du må nemlig ha en egen rom fil fra Firstmile.

Har den for Zyxel 791R, men om du har ADSL er det ikke sikkert det er den du har.

*Skal forresten ikke sverge på at du må ha rom fil, men slik var det for oss SHDSL kunder*

Lenke til kommentar

Det er en prestige 650. (har ADSL)

Men denne rom-filen du prater om er vel bare en konfigurasjonsfil? Så hvis noen poster selve konfigurasjonen i en pm til meg ellerno, så kan jeg stille inn dette selv, så slipper jeg å vente på rom-filen fra firstmile? eller er jeg på vidda nå? :)

Endret av TapZ
Lenke til kommentar

Wan-innstillingene. hadde vært suverent om du kunne liste opp punkt for punkt der.. :)

også gateway og dns nederst, da. dem er viktige.

der det står "name", "routing" osv øverst. husker ikke hva det står helt, for nå sitter jeg på jobben hvor jeg har nett-tilgang.

hadde vært supert! :)

Lenke til kommentar

Jeg kan kanskje hjelpe deg med generelle instillinger (fra BKK erfaringer).

Hadde du fast IP. I så fall, prøv å sette routern's eksterne addresse til denne. (subnetmask 255.255.0.0 kanskje?)

Default gatway. Bytt ut siste nummer i IP'en din med 1. (f.eks 88.88.88.1). Tenker det er noenlunde riktig (som oftest).

Dette er oppsett for statisk IP. Vil tro det er statisk (?) dersom du har fast IP.

DNS'er: Disse trenger ikke være firstmille sine. Prøv noen andre om du har noen for hånden, eller kanskje prøv disse BKK DNS'ene:

62.97.193.3

62.97.193.53

Tror det holder for at routern skal klare å koble seg opp.

-Wolf5

Lenke til kommentar

nei, hadde ikke fast ip. den skal motta ip fra firstmile, men den gjør ikke det.

Også er det en del valg på ruteren ang encapsulation-type osv. som jeg gjerne skulle visst hva skal stå på.

Trur nok det er ethernet encapsulation, men da må man også taste inn en encapsulation gateway, som jeg ikke kjenner til.

derfor skulle jeg gjerne hatt instillingene fra noen med firstmile.

Lenke til kommentar
Trur nok det er ethernet encapsulation, men da må man også taste inn en encapsulation gateway, som jeg ikke kjenner til.

derfor skulle jeg gjerne hatt instillingene fra noen med firstmile.

Funka ikke innstillingene jeg sendte deg...?

Sendte "mitt" oppsett på PM i går...

Lenke til kommentar

oi. takk. :) stod "0 nye meldinger" på venstresida her, så jeg gadd ikke gå inn og sjekke (satt og "surfa" med laptop+mobiltelefon).

Men det var to meldinger der gitt. takk for det. :)

Får teste idag. idag er ihvertfall firstmile kundeservice åpent igjen, så burde være mulighet for å komme seg på nett idag. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...