jalleks Skrevet 18. juli 2004 Del Skrevet 18. juli 2004 Ok. Mulig jeg var litt rask på den avgjørelsen der Men uansett. Ja, jeg vet at på 6230 så kan du fjerne kameralyden. Men på mobiler fra andre produsenter, blant annet da K700, CX65, E700 osv... Kan man ikke fjerne kameralyden uten videre. (Ja, vet det går an å legge inn en form for kode på E700) Men det er ingen knapp på noen av de telefonene som sier "Kamerlyd På" og "Kameralyd Av". Som en lenger oppe sa, så er den der for at man skal ikke kunne snikfotografere på steder det ikke er lov til å ta bilder. Det er også fordi den har blitt brukt i blant annet garderober hvor folk skifter osv... Men uansett, det er jo en grunn til at den skal være der denne lyden. Kanskje ikke like strengt her i landet. Men jeg mener hvertfall at blant annet USA tar dette ganske alvorlig. For kamera på mobilen er jo en trussel for mange Lenke til kommentar
Elisaeb Skrevet 18. juli 2004 Del Skrevet 18. juli 2004 tar du opp et kamera skjonner de fleste at du skal ta bilde, tar du opp en telefon tror kanskje folk at du bare skal skrive en mld. det er (var) et problem paa skoler og i svommehaller osv. men jeg tror ikke det er ulovlig aa fjerne lyden. Lenke til kommentar
jalleks Skrevet 18. juli 2004 Del Skrevet 18. juli 2004 Mulig det ikke er noen lover som sier det her i Norge, men andre steder så er det nok ikke lov til å fjerne lyden så lenge det ikke er en egen knapp eller funksjon på mobilen som gjør at du kan fjerne lyden Så på f.eks. E700 og CX65 er det ikke noen slik funksjon. Da sier det seg jo selv at det ikke er lov til å fjerne den, når man da må bruke koder og slikt Lenke til kommentar
Howiey Skrevet 18. juli 2004 Del Skrevet 18. juli 2004 (endret) Nå er det også slik at det produseres ikke mobiltelefoner i norge så mobilprodusenter får ikke tatt så sinnsykt stor hensyn til alle lover og relger her i norge når vi er helt anderledes... Vist norge plutselig finner ut at det er ulovlig uten kameralyd tror ikke jeg telefonen blir lagd sån med en gang... Pluss at det tar vel tid med nye lover og tull og tall... Er ikke helt inni dette med hva som er lov og ikke lov med en mobil, men det er no i hvert fall slik det ser ut til å funke(i mine øyner)... Endret 18. juli 2004 av cola_boy Lenke til kommentar
Gjest Slettet+7815234 Skrevet 21. juli 2004 Del Skrevet 21. juli 2004 Hei, Jeg er fastboende i Spania, og går på engelsk skole (ja, jentene har knelangt skjørt som del av skoleuniformen). Kameratelefoner har blitt forbudt etter at flere personer prøvde å ta bilder fra knehøyde og opp... Så ja, jeg kan godt forstå at enkelte land kan ha innført lover om dette, men vi må også huske at mange tenåringer er utrolig barnslige. MVH, Jonas Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå