megaray Skrevet 23. april 2002 Del Skrevet 23. april 2002 Hei ! Har nettopp kuttet av nettverksledningen min ! ( med vilje ! ) jeg måtte det for å få den igjenom taket / gulvet, nå lurte jeg på om noen kunne hjelpe meg med fargekodene i en nettverks ledning for å satt den på igjen ( ny ! ) Raymond Lenke til kommentar
dudsi Skrevet 23. april 2002 Del Skrevet 23. april 2002 Her er en link med oversikt over koblingene: http://www.aptcommunications.com/ncode.htm Lenke til kommentar
Joar Skrevet 23. april 2002 Del Skrevet 23. april 2002 Eller her...: http://www.jimprice.com/connectors/RJ-45.htm her er det oversikt over masse andre koblinger også. Joar Lenke til kommentar
Jimmy Pop Skrevet 25. april 2002 Del Skrevet 25. april 2002 slettet... [ Denne Melding var redigert av: Jimmy Pop på 2002-04-25 10:39 ] Lenke til kommentar
Jimmy Pop Skrevet 25. april 2002 Del Skrevet 25. april 2002 For det første har du vel tatt vare på pluggen du klippet, eller?? Det hadde jo vært litt lurt. Hvis du følger standardene, kan det være det blir feil. Det er ikke alle som følger dem, vet du. Du kan gå i andre enden av kabelen og se hvordan pluggen ser ut der. Hvis du har rett kabel, skal fargene være lik. Hvis du har krysset, skal du bytte om på lederene. 1 skal på 3, og 2 skal på 6. ISO-standarden (for rett kabel): hvit-oransje, oransje, hvit-grønn, blå, hvit-blå, grønn, hvit-brun og brun. Lenke til kommentar
megaray Skrevet 25. april 2002 Forfatter Del Skrevet 25. april 2002 Hei ! Jeg takker og bukker for all hjelp...... !! Ja jeg hadde tatt vare på den pluggen jeg klipte over !!... Så da jeg jobbet som verst..... så jeg plutslig en bravida bil lengre nedi gata !! så jeg var ganske fotrapp da jeg gikk ned til bilen... Historien endte opp med at jeg bestakk denne bravida mannen med en Rød vin flaske for å ordne koblingen.. Så nå er alle fornøyd !! Raymond Lenke til kommentar
Gaute Skrevet 25. april 2002 Del Skrevet 25. april 2002 Quote: On 2002-04-25 12:21, megaray skrev:Hei !Jeg takker og bukker for all hjelp...... !!Ja jeg hadde tatt vare på den pluggen jeg klipte over !!... Så da jeg jobbet som verst..... så jeg plutslig en bravida bil lengre nedi gata !! så jeg var ganske fotrapp da jeg gikk ned til bilen...Historien endte opp med at jeg bestakk denne bravida mannen med en Rød vin flaske for å ordne koblingen..Så nå er alle fornøyd !!Raymond LOL! Ja det er jo også en løsning... legger den i Knowledge Basen på Helpdesken :smile: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå