Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Hjelp til fargekodene i en nettverks ledning ??!

Anbefalte innlegg

Hei !

Har nettopp kuttet av nettverksledningen min ! ( med vilje ! ) jeg måtte det for å få den igjenom taket / gulvet, nå lurte jeg på om noen kunne hjelpe meg med fargekodene i en nettverks ledning for å satt den på igjen ( ny ! )

Raymond

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

For det første har du vel tatt vare på pluggen du klippet, eller?? Det hadde jo vært litt lurt.

Hvis du følger standardene, kan det være det blir feil. Det er ikke alle som følger dem, vet du.

Du kan gå i andre enden av kabelen og se hvordan pluggen ser ut der. Hvis du har rett kabel, skal fargene være lik. Hvis du har krysset, skal du bytte om på lederene. 1 skal på 3, og 2 skal på 6.

ISO-standarden (for rett kabel):

hvit-oransje, oransje,

hvit-grønn, blå,

hvit-blå, grønn,

hvit-brun og brun.

Lenke til kommentar

Hei !

Jeg takker og bukker for all hjelp...... !!

Ja jeg hadde tatt vare på den pluggen jeg klipte over !!... Så da jeg jobbet som verst..... så jeg plutslig en bravida bil lengre nedi gata !! så jeg var ganske fotrapp da jeg gikk ned til bilen...

Historien endte opp med at jeg bestakk denne bravida mannen med en Rød vin flaske for å ordne koblingen..

Så nå er alle fornøyd !!

Raymond

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-04-25 12:21, megaray skrev:

Hei !

Jeg takker og bukker for all hjelp...... !!

Ja jeg hadde tatt vare på den pluggen jeg klipte over !!... Så da jeg jobbet som verst..... så jeg plutslig en bravida bil lengre nedi gata !! så jeg var ganske fotrapp da jeg gikk ned til bilen...

Historien endte opp med at jeg bestakk denne bravida mannen med en Rød vin flaske for å ordne koblingen..

Så nå er alle fornøyd !!

Raymond

LOL!

:grin:

Ja det er jo også en løsning... legger den i Knowledge Basen på Helpdesken :smile:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...