Gå til innhold

hvilken Bluetooh adapter ?

Anbefalte innlegg

Du må konfigurere/lage passord fra PCen, programmet som følger med bluetooth.

Når mobilen din søker/logger på PCen første gang, så vil PCen spørre etter passord som du har lagd. Det er fordi ikke andre enheter skal logge inn på din PC.

Du kan også la PCen huske passordet fra f.eks. mobil-enheten din så du slipper å skrive passord hver gang du logger deg på.

Jeg hadde det problete at jeg måtte skrive inn en passord, men uten at jeg hadde laget en.. så jeg gikk innpå Bluetooth setup wizard å velgte noe rart, som gjor til at jeg komm inn uten å skrive inn et passord...... jeg vet ikke hva jeg gjorde men... Er jeg beskyttet mot "ranere" :p ?

Ja, jeg tror det, du har kanskje lagt det åpent så alle kan logge seg inn hvis de er i nærheten.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Du må konfigurere/lage passord fra PCen, programmet som følger med bluetooth.

Når mobilen din søker/logger på PCen første gang, så vil PCen spørre etter passord som du har lagd. Det er fordi ikke andre enheter skal logge inn på din PC.

Du kan også la PCen huske passordet fra f.eks. mobil-enheten din så du slipper å skrive passord hver gang du logger deg på.

Jeg hadde det problete at jeg måtte skrive inn en passord, men uten at jeg hadde laget en.. så jeg gikk innpå Bluetooth setup wizard å velgte noe rart, som gjor til at jeg komm inn uten å skrive inn et passord...... jeg vet ikke hva jeg gjorde men... Er jeg beskyttet mot "ranere" :p ?

Ja, jeg tror det, du har kanskje lagt det åpent så alle kan logge seg inn hvis de er i nærheten.

:eek: Hvordan går jeg tilbake å lager et Passord ????

EDIT: ok, jeg tok Unpair på K700 ikonet på Bluetooth på PCen. som da igjen på mobilen spurte om jeg ville legge til pcen min i en ny enhet.. jeg trykker ja, å må skrive inn et passord.... Men hvor får jeg skrive inn et passord ? jeg mener.. jeg har ikke PEILING på hva det er......

Kan godt hende at jeg har gjord alt feil.. på Mobilen på Mine enheter så står det:

Ny Enhet

NEO ( Pc navnet )

Så velger jeg neo, så får jeg spm, om jeg vil legge den til mine enheter, trykker ja å må skrive in et pw.. så en gang til, hvordan lager jeg pw å hvor ?

btw. har eMagic BT adapter

Endret av *Magnus*
Lenke til kommentar

Info til alle som blir småbekymret når de blir bedt om et passord eller en nøkkel:

Når to Bluetooth-enheter skal pares, blir man bedt om et passord. Dette består av noen tall, gjerne 4. Grunnen til dette er at sikkerheten skal bli ivaretatt, i tillegg til at du er sikker på å pare med riktig enhet, hvis det er flere Bluetooth-enheter innenfor rekkevidden som har likt navn.

Passordet er ikke forhåndsdefinert, det skal du finne på selv.

Det skal deretter tastes inn på begge enheter (PC og mobil), og du skal være klar til dyst!

Eksempler på passord kan være 1234, 0000 eller noen andre tallkombinasjoner. Det har ikke noe å si om du lager et vanskelig passord eller ikke, for det brukes bare til paringen, og ikke noe annet.

Lenke til kommentar
Ok har kjøpt den... men en ting jeg spekulerer på.. det fulgte med en Mini disk cd  :hmm:

Ehhh??

EDIT: btw, i cd rommen min så er det plass til mini disk cd'er å.. får vell prøve  :p

Minidisc cd?? er ikke den firkaantet??

Endret av 260202
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...