*Magnus* Skrevet 17. juli 2004 Del Skrevet 17. juli 2004 Hei! Skal kjøpe meg en BlueTooth Adaper til Pcen min.. men hvem er best i pris å ytelse.. Kanditat 1 Kanditat 2 Kanditat 3 Jeg er ute etter en kjapp, bra å Billit Blåtann adapter.. hvilken skal jeg velge ? trenger ikke være en av disse... men så leng den er Bra! , Kjapp! å Billig! -Takk Lenke til kommentar
Razorhead Skrevet 17. juli 2004 Del Skrevet 17. juli 2004 Velg eMagic adapteren, den kjøpte jeg og er veldig fornøyd. Bruker den på Både en Z600 og N6230. Følger med bra programvare også.. Lykke til. Lenke til kommentar
*Magnus* Skrevet 17. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 17. juli 2004 Velg eMagic adapteren, den kjøpte jeg og er veldig fornøyd.Bruker den på Både en Z600 og N6230. Følger med bra programvare også.. Lykke til. ok Er den eneste plasen jeg får tak i den på nettet? eller har Komplett, elkjøp o.l den også? Lenke til kommentar
kmath! Skrevet 17. juli 2004 Del Skrevet 17. juli 2004 Denne her eMagic er jo den billigste av kandidatene.... Og dere vil likevel anbefale den??? Hmmm..... jeg tror jeg går for den altså Lenke til kommentar
power Skrevet 19. juli 2004 Del Skrevet 19. juli 2004 Denne er meget bra.. Bruker den selv.. Godt støttet i Windows og Linux. Den heter: MS-6967 Lenke til kommentar
ahpadt Skrevet 22. juli 2004 Del Skrevet 22. juli 2004 Om penger ikke er noe problem, så ville jeg nok valgt 3Com sin fordi for meg så har 3Com alltid betydd kvalitet. Så jeg tror at det vil være det samme for en bluetooth-adapter. Har selv en litt eldr Msi-adapter (den er knøttliten! ) og den fungerer greit, bortsett fra at driverene som følger med er et evig rot (syntes jeg..) Lenke til kommentar
*Magnus* Skrevet 23. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 23. juli 2004 skal kanskje kjøpe en i morgen ( dag ), men hvordan virker den ?, -Putter den inn -Laster eks. ned sanger fra nettet på pcen -Aktiverer BT på Mobilen - hva gjør jeg etter det ? hvis jeg eks skal sende over en sang eller 2 Lenke til kommentar
genser Skrevet 23. juli 2004 Del Skrevet 23. juli 2004 skal kanskje kjøpe en i morgen ( dag ), men hvordan virker den ?, -Putter den inn -Laster eks. ned sanger fra nettet på pcen -Aktiverer BT på Mobilen - hva gjør jeg etter det ? hvis jeg eks skal sende over en sang eller 2 Du får i innstallasjonsprosessen tilbud om å legge til enheter (devices) som skal være venner med din blåtann på dataen. Her finner du din mobil. Etter du har gjort det kan du enten bruke programvare som fulgte med mobilen din (K700 om jeg ikke husker feil), eller enkelt og greit trykke høyreklikk på en fil, og velge Send Til --> Bluetooth. Lekende lett Lenke til kommentar
*Magnus* Skrevet 23. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 23. juli 2004 skal kanskje kjøpe en i morgen ( dag ), men hvordan virker den ?, -Putter den inn -Laster eks. ned sanger fra nettet på pcen -Aktiverer BT på Mobilen - hva gjør jeg etter det ? hvis jeg eks skal sende over en sang eller 2 Du får i innstallasjonsprosessen tilbud om å legge til enheter (devices) som skal være venner med din blåtann på dataen. Her finner du din mobil. Etter du har gjort det kan du enten bruke programvare som fulgte med mobilen din (K700 om jeg ikke husker feil), eller enkelt og greit trykke høyreklikk på en fil, og velge Send Til --> Bluetooth. Lekende lett Takker Er denne bra ? trenger svar fort.. skal ut å handle straks! Lenke til kommentar
ahpadt Skrevet 23. juli 2004 Del Skrevet 23. juli 2004 Takker Er denne bra ? trenger svar fort.. skal ut å handle straks! Den burde egentlig holde i massevis. Så ja. Lenke til kommentar
*Magnus* Skrevet 23. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 23. juli 2004 (endret) Ok har kjøpt den... men en ting jeg spekulerer på.. det fulgte med en Mini disk cd Ehhh?? EDIT: btw, i cd rommen min så er det plass til mini disk cd'er å.. får vell prøve EDIT2: Fikke under installasjonen å etter, når jeg proøvde å starte programmet ( etter å ha satt i BT ad. ) en error om at den ikke finner BT device... Noen some vet hva jeg skal gjøre ? Endret 23. juli 2004 av *Magnus* Lenke til kommentar
*Magnus* Skrevet 23. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 23. juli 2004 (endret) Nvm... klarte å sette den i FEIL port.. LMAO i nettverks porten LMAO... grunnen er pga at pcen står slik at jeg ikke ser helt hvor jeg setter den i EDIT1: Når jeg prøver å slå på bluetooth via mobilen så må jeg skrive inn en passord. men vet ikke hva det er, har prøvd PIn koden min osv, men ingen ting virker.. noen som vet ? Endret 23. juli 2004 av *Magnus* Lenke til kommentar
*Magnus* Skrevet 23. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 23. juli 2004 (endret) Ok, dette er vha som skjer når jeg prøver: - Jeg setter i BT i pcen, å slår på BT på mobilen - Ny enhet -> legg till - Den søker - Så kommer PC navnet opp, og jeg trykker på velg - Da får jeg spm om å skrive inn en Passord, Samt at det kommer opp en popup på pcen som sier hvis jeg skal fortsette å holde den connected må jeg trykke på den. Jeg gjør det - Der kommer det opp at jeg må skrive inn BlueToough PIN code. i mens at mobilen søker.. Jeg har testet MASSE forskjellige koder, me vet ikke hvordan jeg skal komme inn... Er det noen plass jeg kan finne ut denne Pin koden ? -Takker for hurtige svar ! EDIT: Ok, fikk det till.. fikk lagt den til.. nå fikk jeg en melding at mappen er tom.. antar det er mappen jeg laster ned i fra osv.... btw, hvor ligger den mappen som default ? edit2: fant den Endret 23. juli 2004 av *Magnus* Lenke til kommentar
robot Skrevet 23. juli 2004 Del Skrevet 23. juli 2004 Jeg bruker anycom bluetooth adapter. Den er kjempefin. den fåes kjæpt hos www.idedata.no der står også prisen. Lenke til kommentar
Murten Skrevet 24. juli 2004 Del Skrevet 24. juli 2004 Hei. Jeg er også fersk på blåtann. Det som jeg lurer på før jeg kjøper blåtann er om jeg trenger tenke på kryptering. Hvis du har for eksempel 100m rekkevidde kan da uvedkomende komme in på pc'en? Er det fare for innbrudd på pc'en over blåtann? Lenke til kommentar
cpy Skrevet 24. juli 2004 Del Skrevet 24. juli 2004 (endret) Du må konfigurere/lage passord fra PCen, programmet som følger med bluetooth. Når mobilen din søker/logger på PCen første gang, så vil PCen spørre etter passord som du har lagd. Det er fordi ikke andre enheter skal logge inn på din PC. Du kan også la PCen huske passordet fra f.eks. mobil-enheten din så du slipper å skrive passord hver gang du logger deg på. Endret 24. juli 2004 av cpy Lenke til kommentar
cpy Skrevet 24. juli 2004 Del Skrevet 24. juli 2004 Hei. Jeg er også fersk på blåtann. Det som jeg lurer på før jeg kjøper blåtann er om jeg trenger tenke på kryptering. Hvis du har for eksempel 100m rekkevidde kan da uvedkomende komme in på pc'en? Er det fare for innbrudd på pc'en over blåtann? Den ser enheten din, men den kan ikke logge på hvis du har lagt ut et passord. Lenke til kommentar
thevoice Skrevet 25. juli 2004 Del Skrevet 25. juli 2004 3Com har mye vanskeligere software enn f.eks. MSI (tror softwaren MSI bruker er den som pleier å følge med de fleste "billigere" adaptere) Lenke til kommentar
*Magnus* Skrevet 25. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 25. juli 2004 Du må konfigurere/lage passord fra PCen, programmet som følger med bluetooth.Når mobilen din søker/logger på PCen første gang, så vil PCen spørre etter passord som du har lagd. Det er fordi ikke andre enheter skal logge inn på din PC. Du kan også la PCen huske passordet fra f.eks. mobil-enheten din så du slipper å skrive passord hver gang du logger deg på. Jeg hadde det problete at jeg måtte skrive inn en passord, men uten at jeg hadde laget en.. så jeg gikk innpå Bluetooth setup wizard å velgte noe rart, som gjor til at jeg komm inn uten å skrive inn et passord...... jeg vet ikke hva jeg gjorde men... Er jeg beskyttet mot "ranere" ? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå