Gå til innhold

Jessica's IQ er 160!

Gef

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hmm, logikk og figurkombinatorikk --> "Jæven du er smart asså - den grønne firkanten var jo rett svar!!!!!"

Jeg tok en test med de tidligere nevnte mensafolkene - 134 ble scoren. Tjo-bing. Er jeg smart? Vel, godt mulig at jeg er smart. Det har jeg ikke fått testet enda, men jeg er iallefall en jævel med firkanter, sirkler, trekanter og andre geometriske figurer. :p

Lenke til kommentar
Tror du IQ-testen er en god målestokk for intelligens?

Vi har, så vidt jeg husker, 7 forskjellige typer intelligens som samspiller, IQ er en av de. Og for øvrig: man kan fett score HØYT på IQ-tester, det er bare å øve, det.

Før jeg begynner: Jeg har selv tatt flere IQ-tester, og har en IQ over 130. Ikke tro at dette innlegget kommer fra en som er såret over at han har lav IQ.

Til HalTan: Takk Gud for at det finnes sånne som deg på dette forumet.

Altfor mange tror at høy IQ gjør at man er intelligent på alle områder her i livet. Hvorfor er det da sånn at de fleste jeg har møtt som skryter av høy IQ nærmest ikke eier sosiale antenner overhodet?

Det å være intelligent er etter min mening en svært sammensatt greie. Evnen til å ordlegge seg, begrunne det man mener med veloverveide argumenter, ha en noenlunde god forståelse av språk og kunne ha evnen til praktisk problemløsning innenfor dagligdagse felt er det jeg legger i intelligens.

Mensa-klubben er det dummeste konseptet noensinne. I følge deres tester kunne jeg fint vært medlem i foreningen deres. Men hvorfor vil jeg det? Det fører like mye med seg som å være medlem i en forening for folk med skonummer 43. Særlig den "intelligens-fascismen" de har bedrevet i media gjør meg kvalm. "Gi skoleflinke barn utfordringer, nuh!", har vært en typisk overskrift der Mensa-folk uttaler seg om norsk skole. Problemet er bare at de måler intelligens på en helt feil måte. De vil at barn med høy IQ skal få tøffere utfordringer i alle fag - mens barn med høy intelligens på andre felt, og ikke nødvendigvis i "Sett sammen figurer"-feltet, skal gå for lut og kaldt vann. En kamerat av meg har alltid gjort det bra på skolen, og ligget på femmeren jevnt i alle fag. Derimot er IQ'en hans ikke kjempehøy. Med andre ord - det å ha høy IQ er ikke ekvivalent med å være skoleflink, og omvendt.

Så Jessica Simpson kan absolutt ha en skyhøy IQ selv om hun opptrer som et nek på TV. Høy IQ er ikke det samme som høy intelligens.

Lenke til kommentar

109 er ganske langt over gjennomsnittet, selv ligger jeg på gjennomsnittetm tror jeg. Men så skal det sies da: IQ-tester er unøyaktige, og spesiellt de på nett, mange er rett og slett helt feil. Jeg synes i hvert fall det er slående at den gemene hopen fjortisser på diverse nettfora (*kremt*) ligger på en gjennomsnittlig IQ på godt over 120... Er det testene som er feil, eller er det fiskehistorier på gang?

Lenke til kommentar
EQ = Emotional Intelligence.

Hvordan får du du Q til å bli intelligence? =P

Men er helt enig med deg, hvis noen har fått 150 i en IQ-test på internett ser jeg ikke på den personen som et geni av den grunn.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...