Gå til innhold

a7v333 og 3 rambrikker fra Twinmos

Anbefalte innlegg

Har en server med

Asus A7V 333

AMD Barton 2500+

Twinmos 3*512 PC2700

Memtest får feil når alle 3 brikkene står i. Ikke noe feil på noen av dem når kun 2 eller 1 brikke står i .

Jeg har byttet rundt på memory slottene, Får ingen feil uansett hvilke spor jeg bruker.

Feilen oppstår bare med 3 brikke i.

Noen som har dette kortet med 3 brikker? Støtter ikke VIA 333 1.5 GB ram?

Takker for all hjelp

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sjekk følgende i BIOS:

SDRAM CAS Latency : 2.5

SDRAM RAS to CAS Delay : 3

SDRAM RAS Precharge Time: 3

SDRAM Active Precharge Delay: 6 (evnt 7)

Dersom du må forandre på noe så må "SDRAM Configuration" være satt til "User Define"

Noen ganger så detekterer hovedkortet feil instillinger, noe som kan fungere til tider, men noen ganger ikke.

Lenke til kommentar

Jeg fant dette hos OCZ (Som produserer minne brikker)

This board has issues with the DIMM voltage regulator which can cause the use of more than 2 modules of memory to run very unstable. We recommend using no more than 2 modules of memory with this board

The default memory voltage of the A7V333 is adjustable with the non-documented JP1 and JP2

Generelt sett så er/var KT333 chipsettet litt ekkelt mhht DIMM brikker, noen hovedkort kunne kun bruke 1 PC3200 brikke, 2 PC2700, eller 3 PC2100

Brikkene du har er ikke noen super brikker, men er jo dumt at du ikke kan bruke alle, kanskje invistere i et nytt hovedkort.

Komplett har et "Demovarere" avdeling, der man kan få seg et hovedkort for 350-400 kr

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...