Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Fast IP-adresse fra BlueCom

Anbefalte innlegg

Jeg har ADSL fraq BlueCom. Har hatt 720/128 Kbps. i snaue to år nå. Ifølge Bluecom koster fast IP-adresse noen kroner pr. måned, men jeg har hatt samme IP i over et halvt år nå! IP'en forandrer seg ikke selv om jeg fornyer den.

Er det flere som erfarer det samme?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei,

Hadde SDSL fra BlueCom i 2 år. Samme IP-adresse uten at betale xtra. Dei fortalte at hvis modemet var slåt av i mere end 3 dager da ville jeg sikkert få en anden IP-adresse.

Vet ikke helt precis hvordan det er med ADSL (har det selv nu) - men jeg har slåt modemet av og på uten at det forandret min IP-adresse. Ikke hat det slåt av i mere end 5 minuter.

Mvh

Kimmer

Lenke til kommentar

En windowsboks frigir ikke ip-adressen når du slår den av, slik at den vil spørre DHCP-serveren om den kan bruke den ip-adressen den hadde da du slo den av. Hvis ingen andre har fått den, og DHCP-serveren er i godt humør, vil du få den gamle. tilbake.

Lenke til kommentar
En windowsboks frigir ikke ip-adressen når du slår den av, slik at den vil spørre DHCP-serveren om den kan bruke den ip-adressen den hadde da du slo den av. Hvis ingen andre har fått den, og DHCP-serveren er i godt humør, vil du få den gamle. tilbake.

Det er ikke windowsmaskina, serveren.

DHCP-serveren husker MAC-adressen til alle maskinene, om en maskin blir skrudd av så husker fortsatt DHCP-serveren at maskina har hatt den IP-adressen før, og dersom den ikke har gitt den til en annen maskin så får maskina den igjen.

Vi har opplevd på datapartyer at folk har fått samme IP-adresse som de hadde på forrige LAN; 6 måneder tidligere......

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...