rc-halv Skrevet 16. juli 2004 Del Skrevet 16. juli 2004 Hallo!! *Har for nte gang formatert og innstallert Windows på nytt, både prøvd med Home og Pro. Men allikavell, selv om jeg formaterer, tror den at jeg har tre operativsystemer. Når jeg booter opp kommer dette opp: -Microsoft Windows Home (denne virker) -Microsoft Windows Professional (virker ikke) -Microsoft Windows Home (virker ikke) Hvordan får jeg fjernet de to nederste operativssystemene fra oppstarten? Det hjelper ikke å formatere!!! *Kan ta opp noe annet samtidig. Når det gjelder Partition Magic (trial version), hvordan får man "lagra/laget" partisjonene? Klarer å lage dem, men når jeg går ut av programmet er de borte. Hva gjør jeg galt? Og hvordan gjør jeg det rett? Lenke til kommentar
TCi Skrevet 16. juli 2004 Del Skrevet 16. juli 2004 (endret) Start -> Kjør Skriv inn: c:\boot.ini Fjern de du ikke trenger... altså de to nederste. Neste gang du poster anbefaler jeg at du bruker søkefunksjonen til forumet. Dette har blitt tatt opp en del ganger før. EDIT: Når det gjelder partition magic, trykker du på Apply Changes (eller hva det står) etter du har laget partisjonene? Endret 16. juli 2004 av TCi Lenke til kommentar
rc-halv Skrevet 16. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 16. juli 2004 Start -> Kjør Skriv inn: c:\boot.ini Fjern de du ikke trenger... altså de to nederste. Neste gang du poster anbefaler jeg at du bruker søkefunksjonen til forumet. Dette har blitt tatt opp en del ganger før. EDIT: Når det gjelder partition magic, trykker du på Apply Changes (eller hva det står) etter du har laget partisjonene? Tusen takk! Skal søke mer neste gang. Ja jeg trykker på Apply changes. Og da lukkes programmet og det står at dette er en prøveversjon av programmet. Det er vel derfor regner jeg med? Lenke til kommentar
Hetland Skrevet 16. juli 2004 Del Skrevet 16. juli 2004 ja, det er derfor. jeg klarte å laste ned partition magic uten den trial greiene, men husker ikke hvor. genialt program Lenke til kommentar
TCi Skrevet 16. juli 2004 Del Skrevet 16. juli 2004 (endret) Ja jeg trykker på Apply changes. Og da lukkes programmet og det står at dette er en prøveversjon av programmet. Det er vel derfor regner jeg med? Det kan nok være grunnen ja... Men dersom du er ute etter å bare opprette partisjoner, så har XP en egen diskbehandler. Gå til --> kontrollpanelet -> administrative verktøy -> Diskbehandler Der finner du den på Lager - Diskbehandler Ikke sikker på at dette også gjelder for Home Edition.. Endret 16. juli 2004 av TCi Lenke til kommentar
Hetland Skrevet 16. juli 2004 Del Skrevet 16. juli 2004 Ikke sikker på at dette også gjelder for Home Edition.. dette går på home også Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå