Gå til innhold

Bra hardware kjøp?

Anbefalte innlegg

Er dette et bra kjøp?

Kan jeg bruke Crucial ddr-dimm PC2100 512mb ram til 64 bit hovedkort??(jeg har allerede en 512mb pc2100 ram brikke, så det blir billigere)

MSI K8N NEO Platinum Edition S754 nForce3 250GB,SATA,GbLAN,ATX,Raid

Varenr.: 300050

Lagerstatus: 500+ stk på lager 1149 1149

--------------------------------------------------------------------------------

Sapphire Radeon 9800 Atlantis PRO 128MB AGP,ATI9800PRO,DVI-I,TV-Out, Lite-Retail

Varenr.: 122901

Lagerstatus: Midlertidig utsolgt (antatt leveringstid til oss: 10 dager) 1795 1795

--------------------------------------------------------------------------------

AMD Athlon 64 3000+ 2.0 GHz Socket 754, 512 KB cache, BOXED

Varenr.: 300492

Lagerstatus: 100+ stk på lager 1990 1990

Q-Tec Midi tower ATX 6024MD, Sort Pro Line, m/350W AMD/P4

Varenr.: 113046

Lagerstatus: 500+ stk på lager 495 495

Crucial PC2700 DDR-DIMM 512MB CL2.5 6ns Unbuffered, Non-parity, 2.5V, 64Meg x 64

Varenr.: 112684

Lagerstatus: 100+ stk på lager 798.99 798.99

LG DVD-spiller IDE 16x/48x Bulk Hvit

Varenr.: 108617

Lagerstatus: Midlertidig utsolgt (antatt leveringstid til oss: 10 dager)

Totalt: 6522.99

Sorry at jeg ikke satt denne opp i "Hjelp, jeg skal ha nyPC" forumet. Jeg glemte det.

Endret av Do_the_Bender
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

I tillegg til at minnet absolutt bør være PC3200 må du også seriøst vurdere ett bedre kabinett.

Q-Tec er allmenn kjent for dårlig kjøling/luftgjennomstrømning og enda dårligere strømforsyning(PSU). Den faktiske ytelsen på den 350W'en er vel ca. 180W.

Skal du ha ett rimelig og greit kabinett, spandér heller ett par hundrelapper mer og gå for ett AOpen eller Chieftec.

Ellers ser alt helt greit ut. Har personlig hatt en del problemer med MSI sine hovedkort og at harddiskkontrolleren tar kvelden, men jeg håper det er bare min uflaks og ikke et generellt problem.

Endret av Falconer
Lenke til kommentar

Alt ser bra ut bortsett fra rammen og strømforsyningen.

Kjøp PC3200 og et kabinett fra AOpen eller Chieftec (som sagt tidligere i tråden)

Personlig anbefaler jeg Chieftec på det sterkeste! :thumbup: Genialt kabinett med praktiske løsninger og kvalitets strømforsyning. Hvis du ser i profilen min på pc-specs mine er det oppsettet drevet av en Chieftec PSU på 340 watt. Den driver systemet uten problem og det er en god del vifter og casemod i det i tilleg.

Edit: litt mer info.

Endret av Apoc_
Lenke til kommentar
Du kjøper kje pc idag med pc2100 minne! :no:

Chieftech er jo plasikk shait då! chieftech... :no:

A-open er greitt nok men, thermaltake! :thumbup:

Må jo le litt da. Chieftec plastikk? Med sine 16 kilo er vel Chieftek ett av de stødigste stålkabinettene du kan få på den rette siden av 1000-lappen. Skikkelig strømforsyning er ett annet stort pluss.

Nå må det jo sies da, at nettopp vekten er et stort minus, da kabinettet kan være ett mareritt å dra med seg på f.eks LAN-parties.

Lenke til kommentar
Nå må det jo sies da, at nettopp vekten er et stort minus, da kabinettet kan være ett mareritt å dra med seg på f.eks LAN-parties.

...men på den andre siden er det så solid at det gjerne tåler en dask. Jeg tar gjerne med mitt Cheftec Fulltower, men jeg tør ikke transportere mitt bittelille Lian Li i aluminium. Det er så skjørt og lite stivt at jeg er livredd for å skade det. Dessuten er det svært mottagelig for riper. Men pent...det er det.

Lenke til kommentar

Det med kabinetter er en morsom sak, for 4-5 år siden var det Aopen som var 1ste valget(folk moddet, lakkerte etc HX45 kabinettene som gale, tror det var det de het), så kom Chieftech med sine litt anderledes kabinetter og ble det eneste aksepterte. Nå ser det ut til at Aopen er akseptert igjen. Da jeg kjøpte nytt kabinett for ett år siden valgte jeg chieftech, pga det er enkelt, praktisk, oversiktelig å bygge i og veldig solid. Eneste plastdritten er lokket på forsiden, men plasten er av høy kvalitet og tåler ganske mye(ikke alt sef). Selv synes jeg lite om Lian Li kabinettene, men smak og behag. Nå er jeg at den typen som setter kabinettet under pulten og generelt synes at kabinett modding er like harry som bil-råning :)

Endret av kindings
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Det med kabinetter er en morsom sak, for 4-5 år siden var det Aopen som var 1ste valget(folk moddet, lakkerte etc HX45 kabinettene som gale, tror det var det de het), så kom Chieftech med sine litt anderledes kabinetter og ble det eneste aksepterte. Nå ser det ut til at Aopen er akseptert igjen. Da jeg kjøpte nytt kabinett for ett år siden valgte jeg chieftech, pga det er enkelt, praktisk, oversiktelig å bygge i og veldig solid. Eneste plastdritten er lokket på forsiden, men plasten er av høy kvalitet og tåler ganske mye(ikke alt sef). Selv synes jeg lite om Lian Li kabinettene, men smak og behag. Nå er jeg at den typen som setter kabinettet under pulten og generelt synes at kabinett modding er like harry som bil-råning :)

knakk front dekslet mitt jeg på chieftecen min jeg,smelte det igjen så datt det av og landet midt oppi cola glasset mitt :hrm: fiksa det med lim og stål streng

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...