Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Gi serveren min 2 faste ip adresser

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

For å gjøre problemet litt enklare så er grunnen til at eg vil ha 2 iper fordi Half Life nekter å la meg spele på serveren min når eg ikkje høyrer til same ip range. Sånt har det visstnok vore lenge og Valve har ikkje greid å fikse det.

http://www.steampowered.com/forums/showthr...ed+steam+ticket

http://www.steampowered.com/forums/showthr...ed+steam+ticket

Så mens serveren min har 213.x.x.x ip så har maskina mi 10.x.x.x

Lyse gir ikkje vekk meir enn 1 ip heller :/

Forslag?

Lenke til kommentar

du må huske å IKKE legge in gateway på IP nummer 2, da lager du rot.

Og den innebygde brannmuren støtter en drøss med IP addresser. Personlig kjører jeg en 2003 server som router med 512 faste IP adresser som routes på den.

Endret av Hawkie
Lenke til kommentar

eg la ikkje inn gateway til nummer 2

men det som skjer er at nesten ingenting funker til den gamle ipen, remote desktop kræsjer ikkje når eg legger til ip nummer 2, men disconnecter eg så greier eg ikkje å connecte med den gamle ipen så eg må ty til den nye eg la til som funker fint.

Det som og er rart er at når eg starter opp mirc med 2 iper så bruker det den gamle ip adressa.

Så det må jo bety at det funker til ein viss grad.

Lenke til kommentar

Da skjønner jeg, det du egentlig vil er å ha en bridge mellom de 2 IP addressene siden den ene er intern. Det er egentlig litt verre på bare ett nettverkskort siden det vil kreve at du kjører ICS eller RAS service mellom 2 nettverkskort. I torien skal det funke med 1 kort dersom du har husket å sette INTERN IP på serveren som din gateway addresse og husket på egenskaper å legge til at andre skal få lov til å koble seg til internett.

Lenke til kommentar

*sukk*

Eg trur eg bør skaffe meg eit ekstra nettverkskort.

Ein anna ting, er det mulig å få til sånn at kvar gang eg kobler meg til serveren så bruker den ip frå lyse sin ruter med ekstern ip?

Lyse har 2 rutere 213.167.96.195 og 10.16.89.65, men når eg kobler meg til serveren så går den bare igjennom den interne.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...