Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Hvoran øke hastighet på linja?

Anbefalte innlegg

Jeg sitter vel på noe av det smaleste bredbånd som er å oppdrive -(tanker sendes til studier av Historie og kommunismen og dens fabrikker)

100/100

Mitt fokus er hva jeg betaler pr. måned. For ikke lenge siden var hastigheten 64/64 og da ventet jeg med å bestille - fikk litt følelsen av en svunnen ISDN tid.

100/100 er ok, får gjort det meste. Til fast pris!

Ser at farten gjerne kunne vært større, men pengeboken får ikke lov å bruke mer på fast nett. Så til saken: kjenner dere eminente med-nerder til påvirkningskanaler for å øke båndbredde litt etter litt - men dog ikke til forhøyet kostnad:-)

Ser dette har vært diskutert endel før og det kan jo virke som om økning i hastighet kom som julekvelden på kjerringa - for de fleste - uansett leverandør.

Endret av RobinHood
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg sitter vel på noe av det smaleste bredbånd som er å oppdrive -(tanker sendes til studier av Historie og kommunismen og dens fabrikker)

100/100

Mitt fokus er hva jeg betaler pr. måned. For ikke lenge siden var hastigheten 64/64 og da ventet jeg med å bestille - fikk litt følelsen av en svunnen ISDN tid.

Ser at farten gjerne kunne vært større, men pengeboken får ikke lov å bruke mer på fast nett. Så til saken: kjenner dere eminente med-nerder til påvirkningskanaler for å øke båndbredde litt etter litt - men dog ikke til forhøyet kostnad:-)

Ser dette har vært diskutert endel før og det kan jo virke som om økning i hastighet kom som julekvelden på kjerringa - for de fleste - uansett leverandør.

Skjønner ikke helt hva du snakker om, men hvilken levrandør har du som leverer 100/100 linje?

Lenke til kommentar

100/100

Det finnes idag ingen program som kan øker hastighet til en "fast linje." Teknisk er det også umulig, så lengre du ikke hacker deg inn på serveren til leverandøren.

Hvor mye kan lommeboken din tåler per måneder?

Lenke til kommentar

Hvis du bestiller den billigste linja fra hvilken som helst ISP vil den bli oppgradert etter en viss tid fordi kapasiteten på backbonene og såntno oppgraderes over tid akkurat som nesten all annen hardware. Så spørs det om du er villig til å betale for den billigste linja, det kommer jo litt an på hva du betaler nå. Andre ting du kan gjøre er å prate med ISP'en din og høre om de er villige til å oppgradere linja di uten ekstra kostnader mot at du avtaler leie over et lengre tidsrom. Mange muligheter. :)

Lenke til kommentar

Takk til alle, spesielt "Tacritan" - ja venter på oppgradering fra ISP etterhvert. Hovedfokus - pengeboken skal lide akkurat passe.

Og ISP er Canal digital 100 ned 100 opp, i realiteten rundt 115 etter målinger.

Sikkert dyrt pr. byte (197,. pr. måned), men fin pris synes nå jeg.

Ikke interessert i å luske til meg kapasitet - tipper det er ganske umulig for en vanlig dødelig som meg. - som noen snakket om over her. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...