Gå til innhold

Har endelig Intel parkert AMD?

ronndi

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har aldri snakket praksis. Hvis det er det det gjelder kan man like gjerne kjøpe 1.6Ghz fremfor 2.4Ghz. Samt XP 1700+/2100+. Ingen her legger noen merke til i praksis forskjell på disse systemene. Så lenge man ikke driver med noe tungt/avansert/krevende oppgaver. Men skulle en ha sånne behov så ville man ikke dratt på ett diskusjonsforum som dette og spurt om råd.

FPU ytelsen til P4 er mer enn bra nok i dag og minst ett år framover. Men da bør jo SSE2 ha masjert inn på det vanlig forbrukermarkedet, så det holder nok ett år.

Mad_arab: Derfor har jeg ikke noen applikasjon å peke til.

Lenke til kommentar
Quote:

On 2002-04-23 18:17, Kebab GUD skrev:

jeg glader meg ikke så mye til T-Bred kommer men jeg gleder meg til Barton kommer på slutten av året den kommer utentvil til å snu allt i AMD sin retning.

Intel er Boss nå (Phaen ass) men AMD kommer Sterkt tilbake på slutten av året.

hva tror du intel har på slutten av året da,intel skal ikke slutte å lage prosesorer,snart kommer p4 1024kb inntern minne,skal bli spennende å se hva som skjer da.ikke sant.
Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-04-23 15:13, dudsi skrev:

Jeg liker heller ikke at AMD ikke bruker MHz angivelsen lenger...men de lyver vel ikke om den, de bare ikke fremhever den...samt, uansett om det er åpenlyst, så sier de heller ikke at en f.eks. AthlonXP 2000+ (plussen er viktig) tilsvarer en P4 2000 :wink: ....men P4 er mitt førstevalg nu for tiden....så får heller resten bestemme selv hva de har råd til eller ikke.

AthlonXP 2000+ (plussen er viktig) tilsvarer en P4 2000

dette stemmer ikke...det pr-rating ble "funnet opp"

for mange år siden (ibm pr150+ osv).

Du kan si at athlon har ca 20% høyere pr enn mhz.

p4 har ikke sA mye, men det er litt mer enn 100 %.

eks: p3 450mhz.. pr520

Lenke til kommentar

Helt til slutt vil jeg bare fyre opp en liten samling av alle gullkornene som er

postet gjennom denne threaden. Noen var bare dumme, mens andre var humor.

-----------------------------------------------------

Der står det en bitte liten tekst om at AMD skal komme med en 3000 ett eller annet GHZ prosessor. Dvs. 3 TERRAHERTZ i år 2009 (tror jeg).

-sikkert bare regnet ut etter hvordan økningen er pr år, men det som er bra er "tror jeg"

Sånt går på rein skjær flaks/uflaks. Det er så dumt å si at noe er bedre fordi vifta datt av. Det har heller ikke en dritt å si om du kjører Quake, det råeste CPU-burn programmet eller om du bare starter maskinen.

Spenning og motstand=strøm=elektrisk effekt=varme=burn out.

-hva er idle og maxload da? Hvorfor viser alltid tester varme etter flere timer med f.eks q3....

Jeg fatter det som om du mener at en prosessor har en fast temperatur.

SSE2 yter dårligere enn dere noen gang kan forestille dere. Programmvaren er jo ikke optimalisert engang

-når noe er optimalisert for SSE2, er den ikke optimalisert for SSE2 da?

Programvaren ...?? hvilken... alle? ingen? office? q3? notepad?

greitt nok med rask pc. men det er ikke livsviktigt med mindre en driver på meg medisinsk forskning.

-Bare genial! "på _meg_ medisinsk forskning" tar jo an

Pro for p4:

1. 2,4 GHz har best ytelse på markedet

2. Mer cache enn XP (ok muligens et dårlig argument)

3. SSE2

4. Blir ikke like varm (= mindre støy)

5. Mer stabile chipset (i singel spes)

Bra nok Vegard ?

Moteksempler:

*P4 2,4ghz er også dyrest på markedet.

Toppmodell = dyrest er ikke det naturlig

*Mer cache, den har iaff ikke gitt P4 no bedre ytelse i forhold til AMD.

DVD og annen film redigering tar jo av med masse cache

*SSE2 er det ingen som har bruk for uansett (enda).

"MMX er det jo ingen som har bruk for" var det sikkert mangen som sa for 6-8 år siden når 166MMX kom.

*Stabilt og stabilt, så vidt jeg vet så chipsettene til AMD stabile de også..

Hørt om VIA?

Når HAMMER kommer, bør Intel knele og tilbe AMD. HAMMER knuser Intel i fillebiter

Intel har KUN SSE2-instruksjonene å skryte av. SSE2 får du snart kjøpt på frelsesarmeens loppemarked for 50 øre.

-Jeg leste lengre opp at hammeren skal bruke SSE2 ...argumenterer du mot eller for AMD?

Høy pris = Søppel

Lav pris = Best

-Joda sikkert det....

Konge argument forresten.

Vegard, se på ytelsen i praksis.... svak FPU, dårlig SSE støtte, hvis det er så mye som er galt med P4 må jo AMD være helt på vidda for deres prosessorer yter jo dårligere.

-Hurra så bra....neste rofl, men jeg har laptop på fanget.

Også er det mad_arab som fyrte opp med masse saklig info og argumenter og det er akkurat sånn som

løfter opp kvaliteten på dette forumet... (jeg sucker det litt ned nå, men dette var morro)

Hail to you din galne araber.

hatpost kan sendes til [email protected]

Helt til slutt...å bruke prosessorer som ikke

er lansert til å argumentere for eller mot

en produsent er det samme som å si:

"ikke kjøp bil i år... 2020 modellen kommer

til å være mye raskere/finere.

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-04-29 00:53, JohndoeMAKT skrev:

Sånt går på rein skjær flaks/uflaks. Det er så dumt å si at noe er bedre fordi vifta datt av. Det har heller ikke en dritt å si om du kjører Quake, det råeste CPU-burn programmet eller om du bare starter maskinen.

-hva er idle og maxload da? Hvorfor viser alltid tester varme etter flere timer med f.eks q3....

Tror du det er noe som heter idle og maxload når ribba er fjernet fra CPU`en? Har aldri sagt eller ment at en prossesor har en fast temperatur.

Fare for at du la til ett gullkorn nå.

Quote:

SSE2 yter dårligere enn dere noen gang kan forestille dere. Programmvaren er jo ikke optimalisert engang

Selfølgelig er den det da.

I dag: Stort sett ingen.

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-04-29 01:12, Vegard20 skrev:

Quote:

On 2002-04-29 00:53, JohndoeMAKT skrev:

Tror du det er noe som heter idle og maxload når ribba er fjernet fra CPU`en? Har aldri sagt eller ment at en prossesor har en fast temperatur.

Fare for at du la til ett gullkorn nå.

Quote:

Selfølgelig er den det da.

I dag: Stort sett ingen.

slik jeg leste den forstod jeg deg på den måten...

noen prosessorer fungere jo uten ribbe på idle,

men trolig ingen på maxload....

Programmvaren er jo ikke optimalisert engang

-Her er det ikke noen "nesten ingen"

du nektet jo totalt...

Lenke til kommentar

Overklokking er jo ikkje 100% trygt, og det skremmer mange...blant anna meg

Eg valgte p2 266 istedenfor celeron 300a i gamle dager fordi overklokking var uaktuelt

9 måneder etterpå så var den blitt litt treig så klokka p2en opp til 412 mhz Ô_o

Eg sjekka heile tida at det ikkje blei altfor varmt i kabinettet osv. Eg var livredd om den ville tåle dette.

Nå veit eg godt at overklokking innebærer veldig liten risiko, faktisk så må du vere skikkeleg flink for å ødelegge ein cpu ved å overklokke idag.

Før eller seinare så vil ein prøve å overklokke, det er jo trossalt gratis extra ytelse det er snakk om.

Lenke til kommentar

Er det ikke fint at vi har to store konkurenter. Tenk bare hvor raskt utviklingen har gått. Begge vil gjerne være først med det raskeste. Er jo bra for oss forbrukere. Vi får både billige og raske prosessorer. Om man velger AMD eller Intel har vel ikke så mye å si. Tror vi skal være glad for at det er noen alternativer å velge mellom.

Lenke til kommentar

Flaut? Ja kanskje. Men klarer ikke mer i bios. Når jeg kommer til 118, så blir det svart skjerm.

Kan selvfølgelig stille inn på hovedkortet, men er litt for feig til det ennå. Er ganske uerfaren med overklokking. Du kan jo komme å hjelpe meg...

[ Denne Melding var redigert av: engen på 2002-04-29 18:09 ]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...