Gå til innhold

Har endelig Intel parkert AMD?

ronndi

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Quote:

Når HAMMER kommer, bør Intel knele og tilbe AMD. HAMMER knuser Intel i fillebiter. Det blir med andre ord rått parti. AMD ligger langt foran egentlig, men pga. konkurransetilsynet i utlandet kan de ikke slippe løs teknologien de allerede har utviklet (synd men sant).

Iløpet av de neste 20 år vil Intel gå konkurs pga. sin elendige arkitektur og ytelse. Min XP1600+ KNUSER Intel 2GHz. Det bør vel tale sin sak, eller hva?

Når AMD yter like bra som Intel på en lavere klokkefrekvens (derav varmen), er jeg ikke itvil om hvem som produserer de beste prosessorene.

Intel har KUN SSE2-instruksjonene å skryte av. SSE2 får du snart kjøpt på frelsesarmeens loppemarked for 50 øre.

Beklager noen usakligheter i dette innlegg, men jeg blir så forbanna på Intel-idiotene og poengterer nok en gang at Intel vil miste mange andeler i markedet nåt HAMMER kommer. Nå har de 80 %. Om 10 år har de 55% (hvis ikke mindre). Om 20 år er de en saga blott.

Bye bye Intel, HAMMER will crush Intel into pieces.

Sveinl.

Innlegget og ordbruken din taler for seg selv!, men hva er egentlig vitsen å bruke en prosessor som kanskje kommer om 1/2 - 1år som argument?

Hvis du skal kjøpe cpu nå, så har vel ikke det noe å si?

Personlig tror jeg hammer cpu'en blir den største it-floppen noensinne. Tror nok heller Prescott danker den rimelig lett ut.

Tror noen virkelig på at AMD kan lage en bedre cpu enn Intel? som har sånn ca 1000 ganger mer erfaring, 10ganger fler fabrikker og nesten hele markedet. Det har de hittil ikke klart, og jeg tror aldri de gjør det heller. AMD går enten konkurs, eller blir kjøpt opp av Intel eller et annet stort firma som NVidia f.eks.

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-04-23 14:41, ronndi skrev:

Nå har de 80 %. Om 10 år har de 55% (hvis ikke mindre). Om 20 år er de en saga blott.

Sveinl.

Vel, eh.. AMD kan ikke fysiks ha mer markedsandeler en hva de har naa

- De kan ikke produsere nok

Intel vil ligge langt foran AMD i maaten de produserer brikkene paa for eksempel stresser amd paa med aa faa til .13 proses som Intella har hadt i lange tiden

Intel har allerede begynt aa forbrede til 0.9

Edit:

Intel kan enkelt aa greit kvitte seg med amd ved aa omskrive 32-64bits instruksjonene(og ikke lisensere de bort til AMD)... (Intel _har_ 80%+ i markedsandeler, hvem skriver folk programmer til da?)

[ Denne Melding var redigert av: lithium på 2002-04-27 22:41 ]

Lenke til kommentar

Vegard, 760MPX systemer er umoderende i forhold til Hammer/Presoctt. Idag er det greit nok hvis du vil brenne av et lass av penger.

------

Nå er det akkurat det samme preiket for 1år for Athlon kom... Intel-killer bla-bla.

På 3år har AMD gått fra en 17 til 19.5% markedsandel.

Hvis det hadde vært nødvendig - tror jeg Intel hadde brukt pengesekken til å drive litt forebyggende arbeid.

AMD trenger faktisk Hammer.

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-04-27 15:21, Vegard20 skrev:

Noen gode grunner til å velge AMD.

Stort sett alltid best pris/ytelse forhold.

Er minst like stabilt. Og hvis P4`en skal overklokkes for å rettferdiggjøre ytelsen så er AMD definitivt mest stabilt.

Slepper å kjøre de litt over hundre SSE2 instruksjonene som ikke støttes i software stort sett i dag.

For at Pentium 4 skulle ha SSE2 så måtte de redusere FPU`en. Og det førte til elendig flyttallsberegninger.

VIA KT333/KT266A Er raskere enn noe Intel/SiS chipsett. Og det er jo kun disse to som brukes av P4 "klokkerene".

Jeg klarte da å komme med noen ihvertfall.

jævlig tynt

dei store programmene som har komt i år er meir sse2 optimaliserte enn nokon sinne pågrunn av at MS har betre compilere nå enn før

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-04-27 22:06, Sveinl skrev:

Quote:

On 2002-04-23 14:41, ronndi skrev:

Intel er i full gang med å parkere AMD.

Pentium 2,4 GHz er jo lansert mens AMD driver å roter rundt med XP2100 som er klokket til 1733GHz.

Amd sine prosessorer utvikler masse varme og er ikke veldig overklokkingsvennlig.

Nå vil jo Thoroughbred bli lansert i juni men da med en pr-rating på 2200 og en hastighet på 1800Mz.

Velkommen etter.

Dette er det dummeste spørsmålet jeg har hørt så lenge jeg kan huske.

De to CPU-gigantene vil "parkere" (dårlig uttrykk) hverandre i hele sin eksistens.

Når HAMMER kommer, bør Intel knele og tilbe AMD. HAMMER knuser Intel i fillebiter. Det blir med andre ord rått parti. AMD ligger langt foran egentlig, men pga. konkurransetilsynet i utlandet kan de ikke slippe løs teknologien de allerede har utviklet (synd men sant).

Iløpet av de neste 20 år vil Intel gå konkurs pga. sin elendige arkitektur og ytelse. Min XP1600+ KNUSER Intel 2GHz. Det bør vel tale sin sak, eller hva???

Når AMD yter like bra som Intel på en lavere klokkefrekvens (derav varmen), er jeg ikke itvil om hvem som produserer de beste prosessorene.

Intel har KUN SSE2-instruksjonene å skryte av. SSE2 får du snart kjøpt på frelsesarmeens loppemarked for 50 øre.

Beklager noen usakligheter i dette innlegg, men jeg blir så forbanna på Intel-idiotene og poengterer nok en gang at Intel vil miste mange andeler i markedet nåt HAMMER kommer. Nå har de 80 %. Om 10 år har de 55% (hvis ikke mindre). Om 20 år er de en saga blott.

Sveinl.

er Hammer oppskrytt??

vil den bli for dyr for normale brukere??

når blir 64-bits programmvare standard??

vil jorda bli utrydda før Hammer kjem??

Ja et ligger mange spørsmål rundt Hammer, men Intel går troligt aldri konkurs før Amd

Lenke til kommentar

Herregud Mad_arab.

Er litt idiotisk å uttale seg på grunnlag av de som skal svi av den feite pungen sin på CPU! De færreste er sånn.

Det kan være din mening. Per Øyvind sa at det er lettere å få det til med Intel. Noe mer riktig har jeg ikke hørt på lenge. Men det er fullt mulig med AMD også.

Sandra viser flyttallsberegninger med og uten SSE2.

Uten er halvert ytelse. Det er mange fler, men dem er ikke noe kjente.

Tåkeprat ja!!!

Hvorfor skal jeg nevne flere hele oppsett. Du skjønner vel såpass at P4 er på Intel/SiS siden med RIMM. AMD med VIA og DDR. Det gjennomsnittlig konklusjon, og det er jo du som bringer med deg tåkeprat.

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-04-27 22:05, Anubis skrev:

Til uka så senker Intel prisene på P4 med opp til 51%. :smile:

og Shahin: Intel har 80% av forbrukermarkedet, mens AMD har 20%.

Og dere som sier at den ekstra cachen i northwood ikke ga noen ytelsesøkning; få hue ut av ræva og sjekk ut benchmarks.

den ekstra cachen gir 5-10% høyere ytelse.

Den gjør ikke det i alle oppgaver nei. Så klart er det applikasjoner som utnytter mere cache.

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-04-28 01:54, siDDIs skrev:

Quote:

On 2002-04-27 15:21, Vegard20 skrev:

Noen gode grunner til å velge AMD.

Stort sett alltid best pris/ytelse forhold.

Er minst like stabilt. Og hvis P4`en skal overklokkes for å rettferdiggjøre ytelsen så er AMD definitivt mest stabilt.

Slepper å kjøre de litt over hundre SSE2 instruksjonene som ikke støttes i software stort sett i dag.

For at Pentium 4 skulle ha SSE2 så måtte de redusere FPU`en. Og det førte til elendig flyttallsberegninger.

VIA KT333/KT266A Er raskere enn noe Intel/SiS chipsett. Og det er jo kun disse to som brukes av P4 "klokkerene".

Jeg klarte da å komme med noen ihvertfall.

jævlig tynt

dei
store
programmene som har komt i år er meir sse2 optimaliserte enn nokon sinne pågrunn av at MS har betre compilere nå enn før

Hvilket? Hvem bruker det av de private forbrukere?

Kanskje du? Jeg tviler jeg...

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-04-28 11:42, ronndi skrev:

Tullebukken sveinl skriver:

AMD ligger langt foran egentlig, men pga. konkurransetilsynet i utlandet kan de ikke slippe løs teknologien de allerede har utviklet (synd men sant).

HA HA HA

:grin:

Jeg vet at jeg har kasta bensin på bålet :grin: Tok vel i altfor mye. Jeg ler så jeg holder på å revne :lol:

Nesten litt flaut å lese innlegget i dag, fylla har skylda :grin:

Så må jeg få korrigere meg selv litt, jeg har respekt for de som kjøper Intel-systemer. Det jeg derimot ikke har respekt for, er Intel-systemene i seg selv.

Får prøve å være litt mer beskjeden i språkbruken når øl-ene begynner å bli mange.

Synd at det er så mange som har brukt sitat så jeg får ikke slettet det heller :grin:

Sveinl.

Chieftec Scorpio bigtower 340W

ABIT KG7, AMD XP1600, Taisol CGK760

POV GF3, 768MB TwinMOS DDR, SB1024

WD60GB-BB, WD120GB-JB, 56x Acer

24x Plextor, Logitech cordless optical

[ Denne Melding var redigert av: Sveinl på 2002-04-28 14:36 ]

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-04-28 11:44, Vegard20 skrev:

Herregud Mad_arab.

Er litt idiotisk å uttale seg på grunnlag av de som skal svi av den feite pungen sin på CPU! De færreste er sånn.

Det kan være din mening. Per Øyvind sa at det er lettere å få det til med Intel. Noe mer riktig har jeg ikke hørt på lenge. Men det er fullt mulig med AMD også.

Sandra viser flyttallsberegninger med og uten SSE2.

Uten er halvert ytelse. Det er mange fler, men dem er ikke noe kjente.

Tåkeprat ja!!!

Hvorfor skal jeg nevne flere hele oppsett. Du skjønner vel såpass at P4 er på Intel/SiS siden med RIMM. AMD med VIA og DDR. Det gjennomsnittlig konklusjon, og det er jo du som bringer med deg tåkeprat.

Ehm... ja jeg mente deg ja når det gjaldt tåkeprat.. jeg tror ikke bare det er jeg som har problemer med å dechiffrere bablingen din. Maken til usammenhengende innlegg er det lenge siden jeg har lest.

"svi pungen"? Herregud nå får du gi deg og sjekke prisene på Pentium4 på nytt. Du er tydeligvis totalt ignorant overfor alt som er intel relatert, men det er bare i ditt hode at en 1.8ghz eller 2ghz p4 koster 5k.

Tror ikke jeg trenger å si mer om stabiliteten.. der har vi alle våre personlige erfaringer, og folk som har peil burde klare å sette opp relativt stabile systemer uansett.

Angående dine argumenter mot SSE2.. bare kom og vis meg en applikasjon der P4 liksom skal yte så veldig dårlig på grunn av flyttalsberegningene. Jeg har ennå ikke merket noe til det, og du har sannelig noe å bevise her...

Og din mumling om chipsettene til amd er raskere enn chipsettene til intel... hva baserer du dette på? Hvilke tester skal liksom være rettferdige for å sammenlikne chipsettene (og kun chipsettene, ikke minne/cpu) på totalt forskjellige plattformer?

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-04-28 15:23, mad_arab skrev:

Ehm... ja jeg mente deg ja når det gjaldt tåkeprat.. jeg tror ikke bare det er jeg som har problemer med å dechiffrere bablingen din. Maken til usammenhengende innlegg er det lenge siden jeg har lest.

"svi pungen"? Herregud nå får du gi deg og sjekke prisene på Pentium4 på nytt. Du er tydeligvis totalt ignorant overfor alt som er intel relatert, men det er bare i ditt hode at en 1.8ghz eller 2ghz p4 koster 5k.

Tror ikke jeg trenger å si mer om stabiliteten.. der har vi alle våre personlige erfaringer, og folk som har peil burde klare å sette opp relativt stabile systemer uansett.

Angående dine argumenter mot SSE2.. bare kom og vis meg en applikasjon der P4 liksom skal yte så veldig dårlig på grunn av flyttalsberegningene. Jeg har ennå ikke merket noe til det, og du har sannelig noe å bevise her...

Og din mumling om chipsettene til amd er raskere enn chipsettene til intel... hva baserer du dette på? Hvilke tester skal liksom være rettferdige for å sammenlikne chipsettene (og kun chipsettene, ikke minne/cpu) på totalt forskjellige plattformer?

Hvis du har lest fra starten av så var det snakk om 2.4Ghz, altså toppmodeller. Vet du hva? Da må du faktisk over 5k!

Sa du kunne lese tallene i Sandra, gjorde jeg ikke?

Regnestykket for at en CPU skal få 2 er ikke 1+1. det er ganske mye komplisert enn det. SSE2 er en rekke mattematiske formler som skal lage snarveier for utregningen. Men når en CPU må rote med formeler som ikke software støtter så går ytelsen ned. Enkel teori.

Jeg tror du misforsto hva jeg mente. Poenget er å få mest ut av CPU-Chipsett-RAM konfigurasjonen.

Og hva i svarte var usammenhengende?

Cky: Du kunne jo ha kommet med noen grunnlag?

Det var jo heller ingen som kom med fem gode grunner til å velge P4.

[ Denne Melding var redigert av: Vegard20 på 2002-04-28 16:11 ]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...