ronndi Skrevet 23. april 2002 Forfatter Del Skrevet 23. april 2002 Personlig har jeg en Duron 800 på et KT3 ultra ARU (perler for svin) og et MX4-kort. Holder i masse vis for meg, og for de fleste andre også vil jeg tro. Akkurat nå virker det som om en 1600 nord i skogen er det beste kjøpet, ja. Men det som egentlig bør bekymre alle er den dagen Intel har tilnærmet monopol, så kjøp AMD også som et slag for de frie markedskreftene, og la oss alle håpe at de klarer å henge med. Og en ting til, he he, skriv AMD og Intel i samme overskrift og du er garantert respons. Eks: Amd vs. Intel pent brukt sykkel selges billig Lenke til kommentar
Vegard20 Skrevet 23. april 2002 Del Skrevet 23. april 2002 Quote: On 2002-04-23 15:50, oorzako skrev:Jeg har noen små bitte bitte små forventninger om Hammer (at den skal være noe i det hele!!)Men jeg kommer ALLTID holde meg til Intel for det er jo en stor forskjeld på kvalitet og garanti!Eks: Intel: Kommer i Orginal embalasje der den ORGINALE Mhz eller Ghz står på esken!!Det går IKKE ann å brenne en Intel Cpu.Amd: Kommer i enn blå liten eske som er 2,5 cm større en cpu`en noe som sier meg BÅS..Kjernen er ofte skadd.. og det er SINNSYKT lett å brenne en AMD... eks på det.: 1.For lita vifte2. kjøleribben står ikke helt på..3. å la den være på for lenge !!!!Jaja AMD fans.. Koz dere... Hilen: OorZakO..... Hahahaha.... Jeg ler både høyt og langt. Det er jo det dummeste utsagnet jeg har hørt på lenge. Skjer akkurat det samme når noe ikke kan fragi seg varme. Da begynner det å brenne! Samme om det er Intel eller AMD. Røyken kommer. Lenke til kommentar
siDDis Skrevet 23. april 2002 Del Skrevet 23. april 2002 stemmer....men det er lettere å ødelegge ein palomino enn ein northwood :wink: Lenke til kommentar
i-am Skrevet 23. april 2002 Del Skrevet 23. april 2002 Jaja alle oss "amd" gutter , nå har "leda" kappløpet i 3 år med den raskeste cpuen Og så store til sinns som vi er så tåler vi vel att Intel tar ledelsen i noen mnd, butt soooon IT`S HAMMER TIME Desuten er AMD fortsatt det billigste og beste kjøpet vis du ikke er overklokker :smile: [ Denne Melding var redigert av: i-am på 2002-04-23 17:04 ] Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 23. april 2002 Del Skrevet 23. april 2002 Patetisk denne diskusjonen om Intel vs AMD. Man må vite hva man skal bruke PC'n til, og hvor mange kroner man er villig til å bruke. Så er det opp til hver enkelt hva han/hun velger å kjøpe. Jeg kan se her på forumet at Intel har klart å lure mange av dere angående at prosessor klokkehastighet betyr alt! AthlonXP og P4 Northwood er begge raske CPU'er. Man får en NW 1.8 Ghz til 2359,- kr. hos Komplett og det er den som gir mest ytelse for pengene fra Intel nå, mens AMD sin XP1900+ er best der. For at NW 1.8 skal ha lik ytelse som XP1900+ må man overklokke den opp 400-500 Mhz, noe som er mulig siden den ikke blir så varm. Jeg tror ikke at T-Bred kommer til å skallere så høyt den heller. Kanskje mot slutten av året vil vi se en T-Bred på 2.2 Ghz, men ikke særlig mer tror jeg. AMD's Hammer CPU er en helt ny arkitektur som vil ta AMD over 3 Ghz og mer basert på 0.09 micron. Spennende tider :smile: Lenke til kommentar
Kebab GUD Skrevet 23. april 2002 Del Skrevet 23. april 2002 jeg glader meg ikke så mye til T-Bred kommer men jeg gleder meg til Barton kommer på slutten av året den kommer utentvil til å snu allt i AMD sin retning. Intel er Boss nå (Phaen ass) men AMD kommer Sterkt tilbake på slutten av året. Lenke til kommentar
mad_arab Skrevet 23. april 2002 Del Skrevet 23. april 2002 Det eneste noen vet om Barton på dette tidspunktet er ryktene om 512kb l2 cache.. så hvis rett skal være rett så har ingen grunnlag til å spå noe som helst om fremtiden prosessorer og hvor mye de kommer til å yte. Det eneste vi vet sikkert er at P4 blir lansert med 533mhz fsb, og det har vi allerede benchmarks på, Athlon XP blir lansert på .13 core (t-bred) men ingen andre forskjeller, så der kan vi også estimere ytelsen. Å tippe noe om ytelse utover disse produktene gir lite mening og er høyst spekulativt. ______________ Tyrkleif [ Denne Melding var redigert av: mad_arab på 2002-04-23 20:29 ] Lenke til kommentar
Kebab GUD Skrevet 23. april 2002 Del Skrevet 23. april 2002 det er vel bekreftet 512kb l2 har det ikke det står jo på "road map"`en Lenke til kommentar
antiloop Skrevet 23. april 2002 Del Skrevet 23. april 2002 Høres nesten ut som enkelte her blir sponsa av AMD sånn som de gnåler av hva som er best!! Lenke til kommentar
Dollar Skrevet 23. april 2002 Del Skrevet 23. april 2002 At AMD har en aggresiv roadmap hjelper ingenting når den alltid sprekker. Idag har AMD 19.5% markdesandel - de har tatt ca 2% med Athlon og Athlon XP på 3 år - Intel-killer-pratet blåse ut i dårlige chipsetter, dårlig markedsføring, forsinkelser etc. Hammer skal lanseres på "3400+" men når XP-ratingen/TPI er bogus (hver gang Athlon XP kryper oppover med 66MHz hopper den 100 poeng) sier det egentlig ikke så mye. Videre er vel 3400+ hvis ting er "optimalisert" for Hammer - noe nesten ingenting kommer til å være. På CeBit ble Prescott kalt en Hammer-killer og med den goodwill'n Intel (ikke) nyter i hardware-presse idag vil jeg tolke det som sterke ord. Lenke til kommentar
snart XP 1900+ Skrevet 23. april 2002 Del Skrevet 23. april 2002 Er det noen som har lest siste Incite pc games her? Der står det en bitte liten tekst om at AMD skal komme med en 3000 ett eller annet GHZ prosessor. Dvs. 3 TERRAHERTZ i år 2009 (tror jeg). Det skal bli tider det. Da er jeg vel 23 år og på god vei til å bli siv. ingeniør og tjene nok penger til å kjøpe denne :smile: Lenke til kommentar
ahpadt Skrevet 23. april 2002 Del Skrevet 23. april 2002 |Hvorfor tror dere AMD kalte CPU'en sin for Hammer ? Nei , nå kan dere lure nå :grin: Intel er totaly waste of electronics :wink: AMD er best! :smile: Lenke til kommentar
Kebab GUD Skrevet 23. april 2002 Del Skrevet 23. april 2002 likte det solo2 hovedkortet som de brukte på ClawHammer (trur jeg det var) .. med melodien til Intel og en hammer som ver i ferd med å knuse den.. det hinter litt Lenke til kommentar
siDDis Skrevet 23. april 2002 Del Skrevet 23. april 2002 Quote: On 2002-04-23 22:19, ahpadt skrev:|Hvorfor tror dere AMD kalte CPU'en sin for Hammer ?Nei , nå kan dere lure nå :grin: for å lure sånne som deg på samme måte på mhz ratinga deiras Lenke til kommentar
JohnDoe Skrevet 23. april 2002 Del Skrevet 23. april 2002 Dette begynner å ligne på en vanlig duskusjon mellom 5 åringer... "Min pappa er sterkere enn din pappa" Herregud.. skjerp dere da... JD Lenke til kommentar
TheIlluminated Skrevet 23. april 2002 Del Skrevet 23. april 2002 Det sto lenger opp at en flirte av et utsagn at en NW vs XP i varme at begge ville brenne opp. Vi testet dette. Vi tok av kjølerne mens vi spilte quake 3, XP røk til helvete og NW bare "fryste" og maskinen ville ikke arbeidet. XP1600+ og NW 1.6 Ghz. Har ikke dokumentasjon på dette, tro hva dere vil :smile: Lenke til kommentar
Vegard20 Skrevet 23. april 2002 Del Skrevet 23. april 2002 Quote: On 2002-04-23 20:31, Kebab GUD skrev:det er vel bekreftet 512kb l2 har det ikke det står jo på "road map"`en Joda, men det er ikke bestemt hvilken prossesor type. Barton er usikker om noen gang kommer på markedet. Lenke til kommentar
Vegard20 Skrevet 23. april 2002 Del Skrevet 23. april 2002 Quote: On 2002-04-23 23:28, Basus skrev:Det sto lenger opp at en flirte av et utsagn at en NW vs XP i varme at begge ville brenne opp.Vi testet dette. Vi tok av kjølerne mens vi spilte quake 3, XP røk til helvete og NW bare "fryste" og maskinen ville ikke arbeidet.XP1600+ og NW 1.6 Ghz.Har ikke dokumentasjon på dette, tro hva dere vil :smile: Har motsatt resultat fra 2xMP1900. Maskinen frøys ikke engang. Samme fikk vi også til med en Willamette 1.9Ghz. Sånt går på rein skjær flaks/uflaks. Det er så dumt å si at noe er bedre fordi vifta datt av. Det har heller ikke en dritt å si om du kjører Quake, det råeste CPU-burn programmet eller om du bare starter maskinen. Spenning og motstand=strøm=elektrisk effekt=varme=burn out. Lenke til kommentar
Vegard20 Skrevet 23. april 2002 Del Skrevet 23. april 2002 Åssen vet du at Clawhammer kommer i 3400+ utgave Andreas? det er da ikke fastsagt noe som helst om denne prossesorern angående sånt. Lenke til kommentar
Vegard20 Skrevet 23. april 2002 Del Skrevet 23. april 2002 Er det noen har som kan komme med 5 GODE GRUNNER til å velge en Pentium 4 i forhold til Athlon XP? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå