Gå til innhold

Hjelp til overklokking ( tips)

Anbefalte innlegg

Etter å ha skiftet RAM til Corsair XMS 3200XL klarer jeg endlig å klokke noe mer.

HK: Abit NF7-S V2.0

CPU: AMD XP-M 2400+ 35W

Minne Corsair XMS PC3200 XL ( 2-2-2-5)

Kjøre 215x11,5=2472,5Mhz

CPU blir ustabil over 2480MHz, men klarer å boote på 215*12,5=2684,5MHz, men som sagt blir det ikke 100% stabilt på over 2480Mhz uansett hvor høy volt jeg tar.

Kjølinga jeg har nå er 2x80mm papst vifter ( 2000rpm ) i kabinettet og Aero Jet 7 CPU kjøler som jeg ikke tror kjøler godt nok.

Går også fint på 220*11=2420MHz men da må eg ha 1,9V som blir varmt ca 62 grader på CPU. ( load )

Det som jeg lurer på om jeg vil oppnå mye mer enn det jeg gjør nå med vannkjøling ? Ser at mange har endel høyere volt med vannkjling kontra luftkjøling, vet jo at varmen blir jo større med luftkjøling, men blir ikke CPU skadet med volt over 2V ??

En annen ting, er det noe i bios som skal være disbaled eller enabled for å oppnå høyere hastigheter ?

Mvh

Paul

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Når nu skrur opp Vcore så må du huske at det ikke bare er cpu som blir varm.

Jeg smeltet loddinga på en svart chip på HK da jeg kjørte min XP2800+ på 2.0 Vcore. HK sluttet å fungere og nå sier bios på det nye kortet at standard for min cpu er 12,5*133 når den egentlig er 12,5*166. Har nyeste bios til hk så tviler på at der er noe feil der.

Det kan lønne seg å ha litt cash i bakhånd til nyinnkjøp etter misslykket OC... :hm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...