Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Hvordan får jeg laptopen på nett med mobiltelefone

Anbefalte innlegg

Hei!

Lurer på om det er noen som kan hjelpe en grønnskolling som meg med noen tips på hvordan komme på nett med laptopen via mobiltelefonen.

Jeg har følgende: Laptop med infarød overføring (HP zt3017 med win xp), mob med infarød overføring og gprs (Sony Ericsson T68i Netcom)

Hva gjør jeg; må jeg abonere på en spes. tjeneste fra Netcom? Må jeg ringe opp Netcom med moben, eller ordner den infarøde overføringa selv dette?

Hvordan blir kvaliteten på overføringa? Er hastigheten tilstrekkelig til å se feks. web Tv?

Er det ellers noe som kan være greit og vite om temaet setter jeg pris på alle tilbakemeldinger.

Håper ikke dette var for mange dumme spørsmål:)

Hilsen Grønnskolling

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei!

Lurer på om det er noen som kan hjelpe en grønnskolling som meg med noen tips på hvordan komme på nett med laptopen via mobiltelefonen.

Netcom kan.

Jeg har følgende: Laptop med infarød overføring (HP zt3017 med win xp), mob med infarød overføring og gprs (Sony Ericsson T68i Netcom)

Hva gjør jeg; må jeg abonere på en spes. tjeneste fra Netcom? Må jeg ringe opp Netcom med moben, eller ordner den infarøde overføringa selv dette?

Kan nok lønne seg å abonnere på GPRS Storbruker om du går for GPRS. Hvis du bare skal være på i kort tid, og gjøre noe som går fort (i.e. laste ned mail) lønner det seg sikkert med GSM/Hi-speed data, da prisen pr. megabyte er sinnsvak for GPRS.

Skulle nesten tro de kunne tilby fastpris a.la. adsl på så tynne linjer, men neida.. For IM/surfing/interaktive ting tror jeg GPRS blir billigst..? Bare sørg for å slå av bilder etc. før du setter i gang.

Endret av Frank2004
Lenke til kommentar

Først og fremst må du installere programvare fra Sony-Ericsson som setter opp et virtuelt modem på maskina som kan brukes til oppkobling. Brukernavn og passord finner du på NetCom sin side under "Datatilkobling" eller noe i den duren. Når du lager en slik oppkobling vil du koble til internett på samme måte som med et vanlig modem, dog hastigheten er mye, mye lavere (9600 baud) - du kan bare glemme å se WebTV via GSM-modem oppkobling i alle fall. :)

Husk også på at IR-overføring er rimelig ustabilt og du vil nok gå lei at av at forbindelsen droppes i tide og utide.

Hvis du seriøst vil på nett med laptop og mobil så investér i en telefon med bluetooth og GPRS klasse 10, så har du i alle fall en liten sjanse for å få sett noen websider i løpet av dagen. :)

PS! Hent ned "NetCom Mobile Accelerator" (eller hva de nå kaller programvaren nå om dagen) så vil du oppleve en betydelig hastighetsboost når du "surfer" via mobiltelefonen. Det er fortsatt ikke speedy, men det hjelper en del.

Lykke til. :)

Lenke til kommentar

vil ikke tro du kan se webtv med den hastigheten med mindre du abonerer på high speed data.. da kan det hende det fungerer.. men du må ha en internett konto et eller annet sted som du kan ringe opp til vil jeg tro..

Lenke til kommentar
PS! Hent ned "NetCom Mobile Accelerator" (eller hva de nå kaller programvaren nå om dagen) så vil du oppleve en betydelig hastighetsboost når du "surfer" via mobiltelefonen. Det er fortsatt ikke speedy, men det hjelper en del.

Hva er det den greia gjør, egentlig? Kikket litt på teksten jeg kunne finne om den, og det så først og fremst ut som en 'personal firewall'-ting som strippet bilder o.l. fra web-trafikken din?

Og så gir den vel litt komprimering, men er dette før eller etter at netcom teller opp båndbredden du bruker? Hvis det ikke gir noen prisreduksjon så er det temmelig meningsløst for mitt bruk (men heldigvis(?) blir det ingen ferie på meg i år..).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...