KalleKa Skrevet 16. juli 2004 Del Skrevet 16. juli 2004 Plutselig fikk jeg her om dagen følgende melding: "For mange meldinger - vil du slette nå?" Og da hadde jeg vel om lag 95 meldinger liggende.. Er det meningen at du ikke kan ha mer enn 100 meldinger inn samtidig? Er ikke det nokså absurd på en mobil med 41 megabyte minne? PS. Min eldgamle Nokia 6510 hadde plass til 150..... Lenke til kommentar
genser Skrevet 16. juli 2004 Del Skrevet 16. juli 2004 Plutselig fikk jeg her om dagen følgende melding: "For mange meldinger - vil du slette nå?" Og da hadde jeg vel om lag 95 meldinger liggende.. Er det meningen at du ikke kan ha mer enn 100 meldinger inn samtidig? Er ikke det nokså absurd på en mobil med 41 megabyte minne? PS. Min eldgamle Nokia 6510 hadde plass til 150..... Det samme skriver andre K700i brukere. Et eksempel på K700 sine tåpelige og unødvendige mangler/feil. Lenke til kommentar
tommo21 Skrevet 16. juli 2004 Del Skrevet 16. juli 2004 Plutselig fikk jeg her om dagen følgende melding: "For mange meldinger - vil du slette nå?" Og da hadde jeg vel om lag 95 meldinger liggende.. Er det meningen at du ikke kan ha mer enn 100 meldinger inn samtidig? Er ikke det nokså absurd på en mobil med 41 megabyte minne? PS. Min eldgamle Nokia 6510 hadde plass til 150..... Trenger du egentlig plass til flere enn 95 meldinger? Sitter du å leser igjennom alle mange ganger? Nokia er og blir konger på meldinger. Så får SE heller være bedre på alt annet! Derfor må vi andre som velger K700i ta til takke med kun 95 meldinger! Dra å bytt telefonen med en gang hvis du er misfornøyd. Det hadde ihvertfall jeg gjort! Lenke til kommentar
genser Skrevet 16. juli 2004 Del Skrevet 16. juli 2004 Plutselig fikk jeg her om dagen følgende melding: "For mange meldinger - vil du slette nå?" Og da hadde jeg vel om lag 95 meldinger liggende.. Er det meningen at du ikke kan ha mer enn 100 meldinger inn samtidig? Er ikke det nokså absurd på en mobil med 41 megabyte minne? PS. Min eldgamle Nokia 6510 hadde plass til 150..... Trenger du egentlig plass til flere enn 95 meldinger? Sitter du å leser igjennom alle mange ganger? Nokia er og blir konger på meldinger. Så får SE heller være bedre på alt annet! Derfor må vi andre som velger K700i ta til takke med kun 95 meldinger! Dra å bytt telefonen med en gang hvis du er misfornøyd. Det hadde ihvertfall jeg gjort! Tja. Vil nå si at SE ikke er så ille på meldingskapasitet heller, det samme med Siemens. Min SX1 hadde jeg vel 1500 mld på (ikke spør om grunn), og det samme på min P800 omtrent. Men, selv om det ikke er utrolig nødvendig å ha plass til mer enn 95 meldinger er det likevel et minus for mange. Det var jo mobiler med plass til det dobbelte for flere år siden. Med 41 mb minne burde det ikke være plass til bare 95 mld Lenke til kommentar
tommo21 Skrevet 16. juli 2004 Del Skrevet 16. juli 2004 Med 41 mb minne burde det ikke være plass til bare 95 mld Jo da, egentlig i bunn å grunn enig i at det kanskje burde vært opp til bruker å kunne velge selv hva en vil fylle opp minnet på mobilen med. SE har sikkert alikevel en grunn til at du ikke kan ha flere meldinger på telefonen. Sikkert like god grunn for at du kun kan velge mellom kun de 8 fastsatte meldingstonene du kan velge. Det kan vel hende at det er fordi at meldingstjenstene er integrert på en slik måte i FW at det kanskje kan føre til problemer/konflikter i forhold til andre tjenester på telefonen. Disse to tingene har vært problemet siden SE kom med T68, og de er nok fullt klar over dem. Jeg tror ikke at de gjør det sånn uten grunn. Lenke til kommentar
ioa Skrevet 17. juli 2004 Del Skrevet 17. juli 2004 syns det er nokså tåpelig at man bare kan ha 95 meldinger må jo tømme inboxen min 3-4 ganger om dagen. det er jo bare tullette med en mobil med 41mb minne på Skulle vært plass til mye mye mer, på min gamle simens S55 f.eks var det plass til endel mer, og den hadde vel ikke mere enn 1mb. Ivar Lenke til kommentar
Magnum p.i. Skrevet 17. juli 2004 Del Skrevet 17. juli 2004 (endret) syns det er nokså tåpelig at man bare kan ha 95 meldinger må jo tømme inboxen min 3-4 ganger om dagen. Offtopic: Hvor mange meldinger sender du hver dag da? Vip-chatter på MessTv eller noe? Endret 17. juli 2004 av walter_melon Lenke til kommentar
genser Skrevet 17. juli 2004 Del Skrevet 17. juli 2004 (endret) syns det er nokså tåpelig at man bare kan ha 95 meldinger må jo tømme inboxen min 3-4 ganger om dagen. Offtopic: Hvor mange meldinger sender du hver dag da? Vip-chatter på MessTv eller noe? Gjør litt matte nå: Mobilen hans har plass til 95 meldinger. Han må tømme den 3-4 ganger hver dag (3,5 regner vi med da). 95 x 3,5 = 332,5 Men hver sitt behov. Får ihvertfall håpe du har et billig sms abbonement Endret 17. juli 2004 av arehei Lenke til kommentar
jalleks Skrevet 17. juli 2004 Del Skrevet 17. juli 2004 Selv ser jeg ingen grunn til å ha plass til mer enn 100 meldinger Men ser jo problemet i dette for noen. Men hvor mange ganger er det du leser 2-3 måneder gamle meldinger da? Lenke til kommentar
sness Skrevet 17. juli 2004 Del Skrevet 17. juli 2004 Jeg hadde tenkt til å kjøpe denne mobilen, men om det ikke er plass til mer enn 95 meldinger så er det uaktuelt. Jeg har meldinger på min nåværende mobil som jeg aldri sletter. Fler av de vil det også bli og jeg trenger en mobil med godt minne, også til meldinger. Meldingene jeg tar vare på er fra kjæresten. Jeg ble veldig skuffa da jeg leste dette. Hadde virkelig lyst på denne mobilen. Får vel vente på den som kommer rundt jul og bare håpe... Lenke til kommentar
IRazor Skrevet 17. juli 2004 Del Skrevet 17. juli 2004 Kanskje en software oppgradering vil hjelpe? Noen som vet? Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 17. juli 2004 Del Skrevet 17. juli 2004 kan ikke skjønne hvorfor det ikke er dynamisk minne på en mobil med så mye minne Lenke til kommentar
karce Skrevet 17. juli 2004 Del Skrevet 17. juli 2004 er jo felles minne på den!! har du 30mb med spill lastet inn på den så har du kun 12mb til resten og da kanskje bare 1mb til mldinger, så er alt etter hvor mye annet dritt du har på mobilen. tømmer du dem for ting og tang du har lastet inn får du selvsakt 42mb minne til meldinger! Lenke til kommentar
genser Skrevet 17. juli 2004 Del Skrevet 17. juli 2004 er jo felles minne på den!! har du 30mb med spill lastet inn på den så har du kun 12mb til resten og da kanskje bare 1mb til mldinger, så er alt etter hvor mye annet dritt du har på mobilen. tømmer du dem for ting og tang du har lastet inn får du selvsakt 42mb minne til meldinger! Delvis felles/dynamisk minne ja. Men rakib mener vel (tror jeg) at også at epost, sms, mms og andre meldinger burde være en del av dette dynamiske minnet. Og det er jeg helt enig i Lenke til kommentar
tadcomp Skrevet 17. juli 2004 Del Skrevet 17. juli 2004 På T610 er det slik at kontakter og SMS-meldinger (IKKE MMS) har sitt eget minne, upåvirket av alle spill, bilder og lyder du måtte ha... Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 17. juli 2004 Del Skrevet 17. juli 2004 ja var det jeg mente, at man kan ha meldinger som tar opp til de 43 mb som mobilen faktisk har, skjønner ik helt hvorfor det skulle gå ann. 95 høres ut som usannsynlig lavt tall for et så bra mobil Lenke til kommentar
knut-eirik Skrevet 17. juli 2004 Del Skrevet 17. juli 2004 Jeg synes det er litt rart at en telefon som denne ikke tar minne kort. Lenke til kommentar
Lef Skrevet 17. juli 2004 Del Skrevet 17. juli 2004 Det samme irriterer meg! Hvorfor i alle dager skal jeg få beskjed om å slette meldinger, så lenge det finnes ledig telefonminne??? Overraskelsen var stor her om dagen da jeg hadde tilsammen 108 meldinger/717 Kb, og fikk beskjed om å slette?! Kan ikke skjønne annet enn at dette kan endres etter software/firmware-oppgradering? Noen som vet mere om dette? Lenke til kommentar
KalleKa Skrevet 18. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 18. juli 2004 Ja, er det noen guruer her som har peiling på om en softwareoppgradering kan hjelpe? 1 sms tar vel strengt tatt godt under 1 kb.. (160 bokstaver er 160 byte..?) En grunn til at de har gjort det slik er kanskje at de fryktet sms-skrivinga ville henge etter enda mer om det blir liggende mange meldinger i minnet.. Lenke til kommentar
martiol Skrevet 19. juli 2004 Del Skrevet 19. juli 2004 Du kan lagre så mange mld du vil..... Det er bare å flytte de over i en annen mappe. Da kan du fylle hele minnet med meldinger om du vil (millioner). Jeg trur at meldinene automatisk lagres på sim kortet og du må flytte det over i minnet på telefonen. Jeg satte inn et gammelt ring kontant kort på min k700 og da var det plass til 12mld i innboks. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå