Zemeckis Skrevet 16. juli 2004 Del Skrevet 16. juli 2004 (endret) Hei Jeg har planer å øvelseskjøre med min halvbror(altså ingen kjørelærer).Men jeg har hørt at det koster 1000-1500kr å gjøre det.Trur ikke helt på det selv.Skal ringe biltilsynet å spøre likevel.Men jeg vil høre hva dere som har litt mer peiling å er i samma situsjons som meg,nemlig å begynne å øvelses kjøre.Om det spille noe rolle så bor jeg i trondheim.Vet ikke om jeg har poste riktig nå.Håper på svar. God sommer! Endret 16. juli 2004 av Zemeckis Lenke til kommentar
eught Skrevet 16. juli 2004 Del Skrevet 16. juli 2004 (endret) Det koster deg ingenting. Dersom man er født 1. juli 1987 eller senere må man gjennom trafikalt grunnkurs, som koster 1500-2000 kr. Edit: Dog er du nødt til å passe på at du skaffer deg en sånn L å ha bak (du kan helt fint tegne en stor rød L på et hvitt ark og tape det i bakruten, bare den er godt synlig) og et ekstraspeil slik at "kjørelæreren" også kan følge med bak. "Kjørelæreren" må også ha hatt sertifikatet sammenhengende i 5 år. Endret 16. juli 2004 av eught Lenke til kommentar
Zemeckis Skrevet 17. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 17. juli 2004 Hehe,er heldigvis født 23nov 1986 Vet jo at jeg må ha slik "L" merke bak.Takk for svar God Sommer! Lenke til kommentar
eab Skrevet 17. juli 2004 Del Skrevet 17. juli 2004 (endret) Hvis bilen har noen form for spesiell forsikring kan det jo være lurt å se om den gjelder ved øvelseskjøring. De aller aller fleste forsikringer dekker uhell ved øvelseskjøring, men man vet aldri. Lykke til =) *edit: Må ikke "kjørelærer" være over 25 år gammel i tillegg til å ha hatt lappen i 5 år sammenhengende? Endret 17. juli 2004 av Ezekiel Lenke til kommentar
Zemeckis Skrevet 17. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 17. juli 2004 Skal snakke med halvbroren min ang. det med forsikring.Og halvbroren min er 29 år gammel jeg mener han har hatt førerkortet mer enn 5 år i sammenhengende.Men skal spøre han for sikkerhetsskyld. Lenke til kommentar
bfisk Skrevet 17. juli 2004 Del Skrevet 17. juli 2004 1. Er du født etter 1. juli 1987 må du ha ENTEN trafikalt grunnkurs ELLER mopedførerbeviset. 2. Bilen må være i normal forskriftsmessig stand, og ha ansvarsforsikring som dekker LSO (ledsagerstøttet føreropplæring). 3. Bilen må være utstyrt med en godt synlig rød L på hvit bakgrunn, bak på bilen. 4. Ledsager skal ha eget speil for å følge med bakover. 5. Ledsager må ha hatt førerkort sammenhengende de siste 5 år. 6. Ledsager må være fylt 25 år. Tidligere måtte bilen ha midtmontert og fungerende håndbrems, men jeg vet ikke om dette lengre er tilfellet. Lenke til kommentar
Mato Skrevet 17. juli 2004 Del Skrevet 17. juli 2004 Ledsageren må og ha en tilgjengelig bremse hanbrekk i midten kvalifisere bra . hvist du bruker bil som ikke har dette er det ikke lov Lenke til kommentar
Zemeckis Skrevet 17. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 17. juli 2004 (endret) Ledsageren må og ha en tilgjengelig bremse hanbrekk i midten kvalifisere bra . hvist du bruker bil som ikke har dette er det ikke lov Halvbroren min har en Volvo 240GL,vet ikke årstallet,men hvis jeg ikke husker feil så har denne håndbrek(brems) i midten(?) Endret 17. juli 2004 av Zemeckis Lenke til kommentar
eught Skrevet 17. juli 2004 Del Skrevet 17. juli 2004 Ledsageren må og ha en tilgjengelig bremse hanbrekk i midten kvalifisere bra . hvist du bruker bil som ikke har dette er det ikke lov Jeg synes å huske at kjørelæreren da jeg var på trafikalt grunnkurs sa til oss at man ikke lenger trengte å ha håndbrekk i midten. Dette var relativt nye regler, men jeg er ikke helt sikker. Lenke til kommentar
chrisege Skrevet 21. juli 2004 Del Skrevet 21. juli 2004 Vet vi hadde dette oppe en gang tidliggere. Skal vi se, der ligger den jo, Hva skal til få å kunne øvelsekjøre? Lenke til kommentar
MirusMentis Skrevet 21. juli 2004 Del Skrevet 21. juli 2004 Ledsageren må og ha en tilgjengelig bremse hanbrekk i midten kvalifisere bra . hvist du bruker bil som ikke har dette er det ikke lov Halvbroren min har en Volvo 240GL,vet ikke årstallet,men hvis jeg ikke husker feil så har denne håndbrek(brems) i midten(?) Her er det håndbrekk så det holder! Bakhjulstrekk er morro.. Du får spørre halvbroren din om han ikke vil lære deg å legge bilen sidelengs på grusveier.. Lenke til kommentar
Zemeckis Skrevet 23. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 23. juli 2004 Bakhjulstrekk er morro.. Du får spørre halvbroren din om han ikke vil lære deg å legge bilen sidelengs på grusveier.. Hehe,skal spør han om det Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå