Ace Rimmer Skrevet 16. juli 2004 Del Skrevet 16. juli 2004 TV'n min tok nylig kvelden og jeg er på utkikk etter en ny. På Elkjøp har de en Philips 32" widescreen til 3995,- og det er veeeldig billig. Den er selvfølgelig ikke så fin som de dyre men helt grei skjerm så vidt jeg kan se. Noen som har erfaring med den? Jeg lurer på om den takler tv-utgang signalet fra pc'n da jeg ser en del filmer/serier. Bruker forresten s-video kabel, noe som denne TV'n ikke har. Vil det da fungere med en enkel overgang fra s-video til scart? En kompis fikk dårligere bilde og måtte bruke composite på sin billig-tv, men den er ikke widescreen. Selgerne sier at alle widescreen-TV'er takler alle RGB-signaler, men er det RGB som kommer fra tv-utgangen min via s-video kabelen? (håper ikke denne tråden blir en diskusjon om standarder da jeg ikke har all verdens kompetanse :-) Anyone? Lenke til kommentar
snole Skrevet 16. juli 2004 Del Skrevet 16. juli 2004 S-Video utgangen sender ut en såkalt S-video signal, også kalt SVHS. Mens RGB er et helt annet signal. Når det gjelder TV'en så har en kompis av meg en Philips 32" som han betalte 5990,- for. Den har S-Video inngang, og har et OK (ikke bra, men ok) bilde. Selv la jeg i litt ekstra og kjøpte meg en 32" Sony Wega 50Hz. Billedrøret spiller en god del inn, og jeg ser klar forskjell på tunerne på disse tv'ene. Men til PC bruk har jo ikke tuneren noe å si, kun til tv-titting. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå