aughii Skrevet 16. juli 2004 Del Skrevet 16. juli 2004 Hei, Har en PC med P4C800-E Deluxe hovedkort i. Denne vil jeg gjerne ha max bra minne i. Minne bør også kunne tåle endel overklokking. Hva er raskeste minne dette hovdkortet kan takle? Noen med erfaringer / anbefalinger? På forhånd takk! Lenke til kommentar
SilentDrive Skrevet 16. juli 2004 Del Skrevet 16. juli 2004 Jeg ville anbefalt Corsair TWINX1024-3200XLPRO. Jeg vet ikke hvor mye minne du skal ha eller hvor mye du skal overklokke, men disse brikkene er i tillegg til å ha bra ytelse utstyrt med store varmespredere og LED-Lys. Men de koster jo flesk da. Du kan lese testen til hw.no av disse brikkene her. Lenke til kommentar
SilentDrive Skrevet 16. juli 2004 Del Skrevet 16. juli 2004 (endret) Du kunne jo eventuelt se på disse. De er svært godt egnet for Pentium 4C-overklokkere. Edit: Leste litt mer rundt på hw.no og fant ut at det er flere minne brikker som passer ditt behov. For eksempel: Kingston Hyper X PC4300 512MB. Lest hw.no sin test av disse brikkene her. Dersom du skal overklokke mye finnes det raskere minne på markedet. For eksempel: Corsair XMS4400 512MB OCZ PC4400 Preformance "Derfor er det kun overklokkere som vil ha noen nytte av hastighetspotensialet i disse modulene. Minnet passer meget godt sammen med Intels P4C og P4E prosessorer, med den relativt høye forsinkelsen gjør de mindre egnet for AMD sine prosessorer" - Utrdag fra testen av Kingston HyperX DDR533. Har også lest at dette hovedkortet taklet 281Mhz 100% stabilt, med synkron FSB- og minnebuss på overklokking.no sin test her. Endret 16. juli 2004 av SilentDrive Lenke til kommentar
Tåkelys Skrevet 16. juli 2004 Del Skrevet 16. juli 2004 Har selv GeIL Ultra Platinum PC4000 på samme hovedkort. Kjører dem greit på 257 FSB med 2.5-4-4-7, hvis det kunne være til noe hjelp Nå skal det legges til at jeg har 4x256 brikker. Så jeg klarer ikke å klokke like langt som da jeg hadde bare to brikker. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå