Gå til innhold

beste gaming skjermkort?

Anbefalte innlegg

jeg skal oppgradere pcen min... hva slags skjermkort anbefaler dere for gaming???? må ikke være for dyrt heller :yes:

frafør av har jeg et prosavagekort som er innebygd i motherboardet dette har 32mb video minne :no:

BTW: hva er best av Pci Express og AGP???(for gamers)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er ikke mye forskjell mellom Agp og Pci express enda.

Hær er noen alternativer til kjøp:

Hvis du har dårlig råd anbefaler jeg dette: ATi Radeon 9600 XT til en verdi på 1000 kr.

Dette er et meget bra kort hvis du har 2000 kr Ati 9800 Pro. Du kan nemlig flashe det til et 9800 xt.

Hvis du har 700 kr til er dette kortet å anbelfale 6800. Det regnes som et topp kort.

Og hvis du har en 3700 kan disse bli dine x800 pro eller 6800 Gt. Da kan du spille half life 2 i 100 fps minst :cool: .

Men hvis du har en 6000 å rutte med anbefaler jeg 6800 Ultra eller x800 XT. DA HAR DU I ALLEFALL det råeste på markedet. Intil videre :thumbdown: .

Spørs om noen av disse passer med maskinen din. Skriv opp maskinvaren din først.

Lenke til kommentar

har en datamaskin med

512mb ram ddr

Km266PRO motherboard m\Agp port

AMD ATHLON XP 1700+ (har tenkt til å oppgradere til 3200+)

skjermkortet er innebygd i motherboardet 32mb videominne

holdt det??? jeg kan sikkert få mer info hvis du/dere trenger det.

Lenke til kommentar

Tja til det oppsettet vil jeg anbefale 9800 Pro. Hvis du oppgraderer til 3200+ vil jeg absoulut anbefale 6800 til 2700 kr (selvom processor blir en ørliten flaskehals får du RÅ ytelse). Forresten er du sikker på at det hovedkortet takler opp til 3200+? Å hvilken Ram type har du? Er det pc 2100 så er mitt råd bytt med engang.

Lenke til kommentar

Når du flasher fra Pro til XT på 9800 kortet får du bedre ytelse (samme ytelse som på 9800 XT). Det du gjør er at du bytter Bios på kortet. Så kortet tror at det er et 9800 xt. Dermed får du bedre ytelse til 9800 pro pris.

Men mitt valg hvis jeg bytta til en 3200+ processor er nok 6800. Da har du et mega godt kort. :thumbup:

Lenke til kommentar

By the way... Kan du Norma_Saw, bruke et program som heter Aida32. Programmet tar kun 1 mb plass på hard disken. Du kan finne ut hvilket minne du har (pc 3200, 2700 osv), og hvilken agp slott type du har (om det er 8x, 4x eller noe annet). Bare gå på produsenten av motherboardet ditt å sjekk hvor mange gigahertz det takler.

Aida32 finner du med å søke på feks: Google.

Det er meget nyttig å vite hvilket ram og hvilken procesor det takler.

Hvis du har 2100 ram. Bytt med engang.

Endret av lord_vivec9
Lenke til kommentar

Hei

Ville bare komme med et spm angående flashing av 9800 Pro. Når jeg ser på kortet så er det jo ikke store vifta som kjøler det ned, vil det ikke bli et problem med varmen hvis man flasher det ? Eller vil ikke det ha noen innvirkning ?

Lenke til kommentar

Nå når tråden vel er kommet litt i gang, tar jeg bare og flytter denne til riktig sted da dette har bra lite med konsoller å gjøre... Dobbeltsjekk gjerne innleggskategori, jeg vet at det er mange å scrolle gjennom, men det sparer oss for mye arbeid...

Ellers har vi 4 "kajillions" av tråder om slikt, og temaet kommer stadig opp. Man finner nesten alltid en tråd med svaret på sitt eget spørsmål når det kommer til slike "enkle" temaer...

Mvh kjello2 (jeg har skiftet brukernavn, det nye er ponke)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...