Gå til innhold

Hjelp! Har et problem!

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har et Abit Th7 raid hovedkort. der har jeg 4 ide utganeger, 2 til harddisk og 2 til cdrom (tror jeg). Har i alle fall koblet det opp slik at Master hd og secodary cd-rom står på en, og da vil jeg gjerne ha slave hd og primary cd-rom på 2 forskjellige ide kabler. men hvis jeg gjør det så fungerer ikke cd-rommen. det ser ut som at de to ide inntakene som er til cd-rom, de er forresten orange, ikke fungerer eller ikke er aktivert! Noen som kan hjelpe meg med å fikse dette? Kan det ha noe og si for f.eks brennehastigheten at den er alene på en ide kabel?

Bør brenner være Master eller slave?

Mvh

Mad-Max^

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei.

Du har altså 4 IDE enheter som skal opp?

Da drite du i de "orange" utgangene, Setter OS harddisken din som primary master, Og legger en CD-Rom under primary slave.

På den andre IDE connectoren legger du en HD som secondary master, og en CD som secondary slave, eller omvendt. Husk Jumper settings for master/slave på IDE enhetene.

PS: Tror ikke du har noen connectorer spes beregnet på CD-Rom osv.

Lykke til.

Lenke til kommentar

De orange portene er noe som kalles RAID. Det brukes mest for de som skal kjøre speiling eller lignende. men det skal funke men du må aktivere RAID i biose'n.

Men tror du vil få bedere ytelse ved å kjøre som forje inskriver skrev at du kjører Primary master HD og Slave HD oxo setter du Secondary master som CD 1 og slave som CD 2. Det er vel den beste løsningen eller noen ville vel satt sånn : Primary Master : HD1 Primary Slave : CD! Secondery Master HD2 og Secondary Slave : CD 2. Dette får å få utnytte HD kontrolleren max ved kopiering mellom CD / HD og brenning av CD. Håper dette hjalp noe??

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...