Gå til innhold

Problemer med digital ut på SB Live Value

Anbefalte innlegg

Når jeg nå skulle koble over fra stereo til dolby digital fikk jeg plutselig bare lyden fra bakkanalene i fronthøytalerne. Har som sagt et SB Live da jeg regnet med at det var greit nok for å bare kjøre digitalt ut. Kan ikke være kabelen siden jeg brukte den på et Audigy 2 kort og da funket alt gulle godt. Det funker fint i stereo med sp/dif, men surround..nix. Er heller ikke noe valg i driverne for å slå av en evt. decoder slik som det er på Audigy'en (finner iallefall ikke noen)for å kjøre signalet rett gjennom ubehandlet.

Har prøvd med Zoomplayer med alle mulige innstilinger og både WinDVD audiodecoder og AC3Filter uten suksess. Forøkte også å gjøre i bare WinDVD, men uten noen forskjell. Får kun de to bakkanalene.

Må nå kjøre lyden ut av de to analoge utgangene for fram-og bak-kanaler og kbole dem inn i inngangene for ekstern decoder. Det går fint, men mangler jo trøkket til digital lyd. Er problemet at lydkortet decoder signalet før det går til forsterkeren. Hvis så, åssen slår jeg av dette?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...