stalemate Skrevet 16. juli 2004 Del Skrevet 16. juli 2004 Har en Elitegroup G553 C1700 med et intel PRO/wireless LAN 2100 3a Mini PCI Adapter. får installert driverene (siste versjon) men akk, så vil ikke starte. (this device cannot start - error 10 i device manageren) i win XP prøvd ut: - eldre driverversjoner - manuell innlegging av drivere - wizard-innlegging av drivere - av- og reinstall - lett i bios etter ev innstillinger Men uansett sier altså da device-manageren at den ikke kan starte, og den dukker ikke opp i intel sitt administrasjonsprogram (intel proset) Noen som har filla peiling på hva det kan være? Lenke til kommentar
HCV Skrevet 18. juli 2004 Del Skrevet 18. juli 2004 Hei, jeg ser at du har en G553. Nå kan jeg ikke hjelpe deg med selve problemet, men det jeg lurte på, var om hvordan du opplever pcen? Er den bra? Byggekvaliteten? Ok som en studentmaskin? Håper du kan hjelpe å svare litt på disse spørsmålene, fordi jeg har vurdert å kjøpe denne maskinen. På forhånd takk Lenke til kommentar
stalemate Skrevet 19. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 19. juli 2004 Hei! Jeg fant ut av problemet - det var da selvsagt at driverene på CD'en var feil - noe som er verdt å merke seg... Ellers er det en veldig fin maskin, hvis du ikke stiller store krav til grafikk - ECS har endelig fått has på problemene fra før med vifter som går konstant, og tastatur som bråker, så det er en veldig behagelig maskin å ha. Ellers er den jo kjemperask, med godt med minne - så, som sagt, hvis grafikk ikke er alfa og omega, så er den fin. Tenk også på at skjermen har "bare" 1024*768 oppløsning! håper det hjalp litt! Lenke til kommentar
HCV Skrevet 19. juli 2004 Del Skrevet 19. juli 2004 Hei, tusen takk for svar. Det hjalp meg meget mer. Jeg er klar over den "lave" skjermoppløsningen, men jeg vet at det kommer til å gå greit i og med at jeg ikke stille verdens største krav til den bærbare datamaskinen jeg skal ha. De få kravene jeg har er hvordan kvalitetsfølelsen er, at den er støysvak og at den fungerer riktig teknisk. Jeg tror jeg kommer til å gå for den billigste typen med Pentium-M 1,5 GHz med 256 Ram. Jeg krever ikke mye grafikk heller, siden pcen stort sett skal brukes i sammenheng med skole. Så jeg spør igjen, er tastaturet og slikt bra(kvalitetsfølelsen?). Er den støysvak? Er skjermen ok? Hvordan er batteriet? Fungerer WLAN bra nå? igjen, takker Lenke til kommentar
stalemate Skrevet 20. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 20. juli 2004 Hei, tusen takk for svar. Det hjalp meg meget mer. Jeg er klar over den "lave" skjermoppløsningen, men jeg vet at det kommer til å gå greit i og med at jeg ikke stille verdens største krav til den bærbare datamaskinen jeg skal ha. De få kravene jeg har er hvordan kvalitetsfølelsen er, at den er støysvak og at den fungerer riktig teknisk. Jeg tror jeg kommer til å gå for den billigste typen med Pentium-M 1,5 GHz med 256 Ram. Jeg krever ikke mye grafikk heller, siden pcen stort sett skal brukes i sammenheng med skole. Så jeg spør igjen, er tastaturet og slikt bra(kvalitetsfølelsen?). Er den støysvak? Er skjermen ok? Hvordan er batteriet? Fungerer WLAN bra nå? igjen, takker Da høres det ut som maskina er fin for deg - tastaturet er godt - gir ok respons, med det mener jeg at det ikke er for "mykt" når du trykker en tast, i tillegg er det ikke mye lyd når du trykker en tast, og det er jo kjekt hvis du skal sitte på forelesningssal eller lesesal. Wlanet fungerer som det skal nå - vær obs på at du installerer rett drivere Skjermen er behagelig i bruk, synes jeg - har ikke fått testa batteriene med tanke på å bruke til de lades ut, så der må du nesten stø deg på produktbeskrivelsen. Lykke til med ny pc - jeg har i alle fall ingen betenkeligheter med å anbefale ECS:) Lenke til kommentar
HCV Skrevet 20. juli 2004 Del Skrevet 20. juli 2004 Tusen takk for hjelpen. Regner med at det blir en G553 på meg også i løpet av august. Forresten, er pcen helt lik som bildet på multicom.no? Lenke til kommentar
andreas_evju Skrevet 29. mai 2005 Del Skrevet 29. mai 2005 Har en Elitegroup G553 C1700 med et intel PRO/wireless LAN 2100 3a Mini PCI Adapter. får installert driverene (siste versjon) men akk, så vil ikke starte. (this device cannot start - error 10 i device manageren) i win XP prøvd ut: - eldre driverversjoner - manuell innlegging av drivere - wizard-innlegging av drivere - av- og reinstall - lett i bios etter ev innstillinger Men uansett sier altså da device-manageren at den ikke kan starte, og den dukker ikke opp i intel sitt administrasjonsprogram (intel proset) Noen som har filla peiling på hva det kan være? hei, hvor finner jeg de rette driverene til G553 på internett?? får ikke inn USB, Modem, Trådløst nettverk eller Wireless!!! Drivere fra ECS egne sider er ikke en gang kompatible.. vet heller ikke riktig hva slags drivere jeg skal ha.... alt windows kan fortelle meg er ukjent hardware... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå