AMD_Bruker Skrevet 16. juli 2004 Del Skrevet 16. juli 2004 Hei Har en Win200 maskin som jeg deler internett fra. DHCP har sluttet og fungere (PC2 og 3 greier ikke lenger å motta ip automatisk) - kan ikke kontakte DHCP-serveren - er feilmeldingen. Noen som vet hvordan jeg kan fikse dette. Lenke til kommentar
Support Skrevet 16. juli 2004 Del Skrevet 16. juli 2004 Har du prøvd å restarte server/router? PCene har ikke fått fast IP? Lenke til kommentar
AMD_Bruker Skrevet 17. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 17. juli 2004 Har prøvd å restarte hele dritten. Kun lokalnett på routeren har fast ip (må være 192.168.0.1 hvis det skal funke). Prob er at de andre ikke lenger mottar ip fra routeren! Lenke til kommentar
AMD_Bruker Skrevet 17. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 17. juli 2004 Får beskjed om 'Følgende trinn i reperasjonen mislykkes: Fornye IP-adressen Kontakt systemansvarlig eller Ineternettleverandøren Lenke til kommentar
agvg Skrevet 18. juli 2004 Del Skrevet 18. juli 2004 Har prøvd å restarte hele dritten. Kun lokalnett på routeren har fast ip (må være 192.168.0.1 hvis det skal funke). Prob er at de andre ikke lenger mottar ip fra routeren! Prøv og sett fast IP på de andre, jeg har samme erfaringer som deg at ICS ikke er stabilt, så for og slippe plager så kjøp deg en billig router eller sett opp en linuxrouter. Lenke til kommentar
AMD_Bruker Skrevet 18. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 18. juli 2004 Driver å tester å sette opp en linux-router (fedora core 2), men får ingen pakker gjennom fra windows-maskinene. Jobber med saken....... Lenke til kommentar
agvg Skrevet 18. juli 2004 Del Skrevet 18. juli 2004 Driver å tester å sette opp en linux-router (fedora core 2), men får ingen pakker gjennom fra windows-maskinene. Jobber med saken....... Skal du ha den som lekeboks eller bare router? Hvis det siste vil jeg heller anbefale Clarkconnect eller smoothwall i og med disse siste er laget for og være routere rett ut av boksen med et sikkert oppsett. Lenke til kommentar
AMD_Bruker Skrevet 18. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 18. juli 2004 Har brukt den til å teste web-design med +php +mysql osv. Har fått den opp som router nå. Driver å tester hvor sikker den er ... Lenke til kommentar
agvg Skrevet 18. juli 2004 Del Skrevet 18. juli 2004 Har fått den opp som router nå. Driver å tester hvor sikker den er ... Den er vel akuratt så siker som sysadmin gjør den vil jeg tro Lenke til kommentar
AMD_Bruker Skrevet 18. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 18. juli 2004 derfor jeg var spent. sjekket med scan.sygate.com og er strålende fornøyd. Ser veldig bra ut til å være første gang jeg setter opp slikt... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå