rockybalboa Skrevet 16. juli 2004 Del Skrevet 16. juli 2004 Er det noen som har testa detta eller? Er det no tess eller er det bare dritt Lenke til kommentar
G2Petter Skrevet 16. juli 2004 Del Skrevet 16. juli 2004 (endret) Anbefaler å lese Den Store Fedora Core 2 Guiden til Kyrsjo på Linux/Unix-forumet... Denne er forresten veldig feilpostet da FC2 ikke er så vanskelig (hard ) at det kan defineres som hardware Endret 16. juli 2004 av G2Petter Lenke til kommentar
Slartibartfast Skrevet 16. juli 2004 Del Skrevet 16. juli 2004 Brukte selv Fedora Core 1 en liten stund.. Byttet denne ut med Suse 9.1 på serveren og gentoo på laptop'en min. Jeg liker begge to vesentlig bedre en Fedora! Gentoo krever nok en del ekstra tid, men har du bredbånd er det nok verdt det. Lenke til kommentar
b-real Skrevet 17. juli 2004 Del Skrevet 17. juli 2004 Flyttes over til Linux/Unix delen siden dette har ingenting med Annet om hardware og gjøre. Lenke til kommentar
mbirkis Skrevet 17. juli 2004 Del Skrevet 17. juli 2004 brukte Suse 9.0 før jeg byttet til Fedora Core2 er veldig fornøyd... kjempe bra support på irc.freenode.com #fedora Lenke til kommentar
scoot Skrevet 17. juli 2004 Del Skrevet 17. juli 2004 (endret) Supert distro egentlig, du kan skaffe et SUPERT pakkesystem! apt-get install EDIT: Min påstand ble visst litt uklar! Endret 18. juli 2004 av Sc0oT Lenke til kommentar
bkak Skrevet 17. juli 2004 Del Skrevet 17. juli 2004 Fedora bruker yum som standard, ikke apt-get. Lenke til kommentar
FreeBSD Skrevet 17. juli 2004 Del Skrevet 17. juli 2004 (endret) Jeg kjører FC2 på ett system, og til oppgavene på dette systemet fungerer det godt. Et par ting du vil erfare er imidlertid: Positivt: - Gode grafiske verktøy - Virker profesjonelt og idiotsikkert Negativt: - Laber multimedia-støtte - Virker langt treigere enn både Debian, og i sin tur, Slackware Endret 17. juli 2004 av FreeBSD Lenke til kommentar
tivolieselet Skrevet 17. juli 2004 Del Skrevet 17. juli 2004 Fedora bruker yum som standard, ikke apt-get. ikke noe problemer med apt get da. jeg bruker det på core 2 Lenke til kommentar
bkak Skrevet 17. juli 2004 Del Skrevet 17. juli 2004 Fedora bruker yum som standard, ikke apt-get. ikke noe problemer med apt get da. jeg bruker det på core 2 Fedora bruker yum som standard, ikke apt-get. Det krever fremdeles at man legger det inn manuelt. Lenke til kommentar
scoot Skrevet 18. juli 2004 Del Skrevet 18. juli 2004 Fedora bruker yum som standard, ikke apt-get. ikke noe problemer med apt get da. jeg bruker det på core 2 Fedora bruker yum som standard, ikke apt-get. Det krever fremdeles at man legger det inn manuelt. Jepp, men det er jo ikke direkte vansklig og legge inn, og jeg påstår at det er 10x bedre en yum.. Lenke til kommentar
bkak Skrevet 18. juli 2004 Del Skrevet 18. juli 2004 Jeg har da aldri sagt noe annet, men den opprinnelige påstanden om at apt-get er fedora core 2 sitt rpm-system er feil. Lenke til kommentar
scoot Skrevet 18. juli 2004 Del Skrevet 18. juli 2004 Jeg har da aldri sagt noe annet, men den opprinnelige påstanden om at apt-get er fedora core 2 sitt rpm-system er feil. Ok, jeg sa da aldri at det var standar rpm system heller! Men at det var et genialt pakkesystem! Men, jeg skal edite så det blir lettere forstårlig! Lenke til kommentar
Torbjørn Skrevet 18. juli 2004 Del Skrevet 18. juli 2004 Fedora bruker yum som standard, ikke apt-get. ikke noe problemer med apt get da. jeg bruker det på core 2 Fedora bruker yum som standard, ikke apt-get. Det krever fremdeles at man legger det inn manuelt. Jepp, men det er jo ikke direkte vansklig og legge inn, og jeg påstår at det er 10x bedre en yum.. hva er det med apt som er 10x bedre enn yum? mange som sier dette men få som har noen saklige begrunnelser. Lenke til kommentar
diskvask Skrevet 18. juli 2004 Del Skrevet 18. juli 2004 Mener å huske yum brukte år og dager på å laste ned package headers, mens med apt så lastes kun en slags indeksfil når man skal ha tak i oversiken over alle pakker. Lenke til kommentar
bkak Skrevet 18. juli 2004 Del Skrevet 18. juli 2004 Hvis jeg ikke husker feil hindrer man yum i å laste ned nye headere med -c parameteren. Lenke til kommentar
tivolieselet Skrevet 18. juli 2004 Del Skrevet 18. juli 2004 ok apt er raskere, selv om du kan bruke den -c på yum så må du laste ned alle hedder første gang. apt har har frontend, synaptic. og på fedora så har du flere plasser du kan laste ned ifra dersom du bruker apt. Lenke til kommentar
Zauberer Skrevet 18. juli 2004 Del Skrevet 18. juli 2004 Jeg har FC2 på en av mine desktop-maskiner og det funker OK. Det som jeg synes er negativt med det er at det er tregt. Men som server ville jeg aldri har brukt FC2. Har en kompis som bruker FC2 til filserveren sin. Jeg bruker slackware og enn om kompisen min tuner den serveren sin aldri så mye så yter min server bedre på å spy ut filer over ftp eller samba. Han har 2,6HT maskin med 1gb minne. til sin server jeg har bare en 1,7 P4 (willy) med 512mb SD-minne. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå